• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • Snice

pilsa- det låter ju inget bra om du har sådär ont! Men samtidigt kommer jag ihåg förra månaden när du var dagarna innan BIM och hade jätteont då med. Kanske hör detta till din kropp innan BIM? Men är det oroande smärta så ska du självklart ringa gyn och höra efter vad de tror! *kram*

• pilsa

Mala ,korpan,tack hoppas antingen att det går över eller att jag får en tid till gyn i morgon.

Snice,nä,denna smärtan är helt annorlunda,mycket värre och inte lik någon annan gång,vet att jag hade ont med tjejerna i början av graviditeten,men denna smärtan minns jag inte.
    nu molar det bara,så det har blivit betydligt bättre.

• skrattigtjej

asså nu tänker ja inte ge mejj

men eftersom jag e okontollerad som arg ska ja be min kära goda vännina ringa  gyn imon isr och boka tid... säga vad dem säga vill

men tänker inte gå vetskapen att jag kanske bara behöver en undersökning för att bli ok...

shit asså.. ja e trött på vänta.. nu få de hända nåt....

Emmy
  • Ofir1

skrattigtjej: ok, vad tråkigt att åldern ska vara ett så stort hinder. Jag fyller också om några veckor, den 11/11, 20 år.
    Jag tycker att du gör rätt i att inte ge dej. Det måste finnas någon som kan ge dej hjälp. Ge inte upp tjejen!!!

myliten: Vad bra att du tycker höjningen ser fin ut. Det känns härligt att något vdrkar "rätt". Hoppa på ett kryss om 3 dagar då.

Nu undrar jag en sak:
    Fick positivt på ältest i dag med... inte lika starkt som i går, men med tanke på att jag tog det kl. 24:30 i natt så är det starkt.
    Vad betyder det..????????????????????????????
    A): Äl har inte varit än eftersom hormonerna då går ur kroppen direkt och du skulle inte fått pos.
    B): Äl kan ha varit igår eftersom du fick en temphöjning i dag och ältest kan visa på pos ett tag efter att ägget släppt eftersom det tar en stund för hormonerna att gå ur kroppen.

• skrattigtjej
    Ofir1 skrev 2006-10-20 01:13:07 följande:
    skrattigtjej: ok, vad tråkigt att åldern ska vara ett så stort hinder. Jag fyller också om några veckor, den 11/11, 20 år. Jag tycker att du gör rätt i att inte ge dej. Det måste finnas någon som kan ge dej hjälp. Ge inte upp tjejen!!!myliten: Vad bra att du tycker höjningen ser fin ut. Det känns härligt att något vdrkar "rätt". Hoppa på ett kryss om 3 dagar då.Nu undrar jag en sak:Fick positivt på ältest i dag med... inte lika starkt som i går, men med tanke på att jag tog det kl. 24:30 i natt så är det starkt.Vad betyder det..????????????????????????????A): Äl har inte varit än eftersom hormonerna då går ur kroppen direkt och du skulle inte fått pos.B): Äl kan ha varit igår eftersom du fick en temphöjning i dag och ältest kan visa på pos ett tag efter att ägget släppt eftersom det tar en stund för hormonerna att gå ur kroppen.
    jo ja ska ringa igen imon

och säga att ja vill undersöka för de där min syster och mamma hade...
    och sen om dem neka de

komme min mamma ringa dem på tisdag

och hon ta reda på rättigheterna jag har.. och tro mej dn kvinnan e inte jävlas med

för nu ja haft för ont för många gr..krama om
    Emmy
  • pilsa

Jag ger upp,fram med fredagsvinet,testade i morse igen,för typ miljonte gången,och neg.
    tempen sjönk något,men jag mår fortfarande jätte illa och mol i magen har jag.
    kanske ska ringa gyn ändå,men de är väl bara en över hoppad mens igen antar jag.
    jag bryr mig inte om vilket,bara jag får må bra,men det gör jag verkligen inte nu.

• myliten

Ofir1 - hm, när du väl börjat få starka plus är det ingen ände på det! Tyvärr har jag ingen aning om svaret... Temperaturen framåt kommer nog att utvisa - och det ser ju hur som helst ut som om ni har hållit i gång, så ur den aspekten gör det nog ingen skillnad !

• Brodsmulan
    Ofir.. din teori B tror jag stämmer bäst. Du fick samma resultat på dag 19 som dag 17, men dag 18 är än vassare, där är teststrecket till och med starkare än kontroll, dvs. äl låg troligen under morgonen/fm igår skulle jag tippa på och då finns hormonerna kvar i kroppen ganska bra även fast du tar på kvällen.
    Jag har fått som mest 3 pos test jag också, det kan man få. Men ser ju rätt bra ut i komb med BD
    Carpe diem.. man vet aldrig vad morgondagen innebär..
  • äppelblomman

pilsa - Inte bra att du har så ont! Hellre kolla upp det än att oroa sig. Kanske inte är nåt men då vet man i alla fall att allt är ok. Tycker inte du ska bara vänta om du har så ont att du gråter eller har svårt att gå. Ring och kolla! KRAMAR!

skrattigtjej - Ge inte upp! Bra att det finns de omkring dig som kan hjälpa. Kram!

• äppelblomman

missK, ankiz, sisf - Några symptom? Nyfiken på dagens tempar!
    mala78 - Stadigt!
    jam, korpan, lovefool - Kommer nog ett kryss på kurvan snart. Hoppas ni prickat rätt!
    Ofir - Hur är dagens temp? Är säker på att du haft ÄL, då du hade så tydliga tecken. Krysset kommer!
    jessica26 - ÄL-tider? Hur gick det förresten häromdagen?

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*