• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • mala78

Fru JD, ja, det här var sista försöket utan hjälp, efter mensen ska jag spola äggledarna och kolla livmoderslemhinnan, sen får jag börja äl-stimulerande hormon tror jag, det värsta är att min man åker bort i nästan 2 v och har vi otur (vilket vi alltid har) så kommer inte äl förens han åkt, det var iofs prat om insemination och då kanske det går att frysa ner ett prov, men det tror jag inte.

• Snice

Fru JD- uscha va trist att du har så lång tid till ÄL... Jag är likadan, orkar knappt med att tempa då... men gör det ändå! Mest för att få ett värde på temparna innan Äl så att en tydlig coverline kan göras.

Märket på de förra testerna var OvuTell och jag fick bara blanka test. Alltså ett streck kom som visade att testet utförts korrekt, men sen var det inget mer! I panik beställde jag 7 tester från billigatester men så blev de liggande... Kanske lika värdelösa de?! Men jag kan ju faktiskt prova och sen inte bry mig så mycket ifall de inte visar nåt! Ska programmera min hjärna för det! ÄL kan ju faktiskt ha inträffat redan om man tittar på min höga temp idag... men jag har haft såna höjningar i tidigare cykler och så dimper de igen för att bli ÄL några dagar senare. Vi får väl se!

• Snice

Nej mala78, va trist med spottings... Fasen också! Iallfall bra att åtgärder är planerade. Hur länge har ni försökt? Har du gått igenom undersökningar? *kram*

• pilsa

Snice,jag har testat billiga tester och mirres äl test,mirres visar faktiskt tydligast enligt mig,men billiga tester är strax efter,så testa du det hade jag gjort.

Kram:)

• Snice

Ja, pilsa jag ska nog göra så. Eftersom jag ändå har testerna hemma så kan jag lika väl utnyttja dem! Visar de inget så är det bara så. Jag litar ändå mest på tempningen och flytningarna!
    Hur mår du idag förresten?!

• mala78

Snice, ja, känns så deppigt. Jo, vi var på första besöket av utredningen i måndags, Maken är ok och mina hormoner visade inget konstigt, men jag har oregelbunden mens och får spotting upp till 5 dagar innan mens. Så därför skulle jag få hjälp med hormoner.

Någon här som vet när, på vilken dag, man börjar med pergo (för det är det som stimulerar äl va?) Brukar man få äl tidigare eller senare om man äter pergo?

• äppelblomman

pilsa - Lycka till imorn! Hoppas på att du är gravid!

Ofir1 - Visst är det härligt med glädje över ÄL med! Glad för din skull. Inte så långt till BIM, hoppas du får ett plus! Kram!

lovefool - ÄL-kryss här med.. Jag hoppas det smittar och bryter ut på mig om en vecka ungefär..

Ska se på en film nu så kikade bara in som hastigast.
    Kram på er alla!

• pilsa

Snice,jag mår bra,fast det molar mitt i tjejmagen,och hugger ibland när jag reser mig,kan ju vara kärringen som är påväg,ovanligt sen bara,men tempen är ju hög,så, jag vet inte.

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*