• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • Thessis77

Snice, du är allt gullig då du tar dig tid att gå igenom så många kurvor och kommentera dem därtill! *kram på dej*

• Jozie

Snice: jag håller med thessis, vilket jobb du gör!  Men det är roligt att se vad folk tror om kurvorna, jag är sån N00b på detta så jag vågar mig inte på några analyser fast blir jag kvar här vilket jag befarar kanske man blir haj på det med!

Thessis: ja det är bra att tempen håller sig över CL och jag hoppas innerligt att den håller sig där! Min kurva har juh också gått lite upp och ner så det kanske är dumt att deppa över det men nu är det så nära till bim så man skulle juh bli överlycklig om tempen ville öka på sig lite istället!

En ängel går vid min sida...
  • Babynr1

Ja Snice ar varldsbast!
    Jag kollar regelbundet pa allas kurvor men ar sa dalig pa att saga nagot!Snice far det att lata sa proffsigt

• snöstjärna
    Snice:
    Längtar alltid efter dina söta kommentarer ;)
    Ne jag menar det, tempen säger då att jag inte ska ha mens! Å ännu har den inte kommit, det var lite i morse - utspätt i urinet. Färsk färg. Sen har det bara var lite flytningar med lite brunt i ... men iiiiiiinget mer. Så jag hoppas!!!!!!
    Ingen mensvärk heller som jag brukar ha då mensen kommer .. däremot har det börjat iiiiila lite mer. Åh vad jag hoppas.

Kommer bli helt krossad om mensen kommer, men tills dess så har jag förhoppningar på att jag ÄR gravid!!!!!! ;)
    Ingen kan vara nere med en ballong. - Nalle Puh - www.fertilityfriend.com/home/14ce2a
  • Jessica26

Snice ja det är en spännande höjning som kurvan gör men man ska inte ropa hej än. Det kan ju vara fel på den nya termometern också      (tillägger att jag haft den hela cykeln)

Kram på alla andra, då jag inte orkar göra analyser idag tyvärr...

Jag kommer alltid att ha en ängel
  • Thessis77

Jag är lite rädd över min egen reaktion om/när jag får min mens. Kommer att bli så himla deppad, för den här gången har vi lyckats pricka in äl så bra och vi har VERKLIGEN försökt! Det blir en mycket liten tröst att min lutealfas i alla fall är längre än 9 dagar, men alltid är det ju nåt.
    FF har satt ut den 7.11 som testdag för mig, men så mycket kan jag säga redan nu att jag inte kommer att hunna hålla mig tills dess.

• sisf

Håller med om att Snice är gullig. Det är jätteroligt att läsa kommentarer om kurvorna.

Athena.. jag vet inte så mycket om det här. Men jag tog hormonprover nu innan äl för att se så att LH och FSH ligger bra, de kollade även TSH och prolaktin. Sen vet jag inte riktigt vad man kan göra om man har höga eller låga värden av nåt. Förutom att man kan få Levaxin om man har för lågt sköldkörtelhormonvärde(TSH). Jag vet inte om det här kanske är fel ställe att prata om detta. Det kanske inte är aktuellt för utredning i ditt fall än så länge, men jag håller med dig om att man blir tokig av att vänta och inte kunna få svar tidigare... om nu nåt skulle vara fel. Då har man ju försökt i onödan i ett år. Men tappa inte hoppet än... jag hoppas det går bra för er snart! :)

• Fru JD

Snice: Dippen du fick igår, ser vääääääääldigt snygg ut!! Kan bero på flera orsaker förstås, en av orsakerna stavas: IMP DIP.... Åh, vad det ska bli spännande att se hur det går för dig!!

Jag får ganska långa perioder med fertila flytningar (hhm, tror jag), så vi har inte börjat med vår BD ännu... Men snart, snart så kör det igång!!

• lovefool

Ja jag är som alla andra o håller med om att Snice är helt underbar som tar sig tid o gå igenom allas kurvor o kommenterar dom.. En stor eloge till dig Snice!!

Nu hoppas jag bara på att tempen höjt sig lite tills imorgon annars vet jag vad som väntar...

• Athena78

Bäsebus - Tack för info! Jättebra att veta

Pilsa - Kram till dig! Ta en liten paus kanske, jag gjorde det denna månad faktiskt. Man behöver samla lite krafter ibland...

Snice - Du är ju en pärla med din kommentarer! Hoppas på en impdip för dig!!

MissK - Håller tummar & tår för dig, tjejen!!

Sisf - Tack för svaret!! Tror ingen misstycker att vi pratar om det här...

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*