• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • Fru JD

Fealin: Nej jag har inte alltid så sent, jag räknar med ÄL inom 4-6 dagar, alltså på dag 15-17 ngn gång. Anledningen till att ÄL var så sen förra gången var att det var första cykeln efter ett utomkvedshavandeskap och att min cykel blev lite längre bara för det. Men nu tror jag nog (och hoppas) att den ska vara tillbaka i gamla gängor igen. Vi får följas åt, Fealin!

• Emsan83

okej man kan ju testa nästa månad om det inte tagit sig denna =)

• Fru JD

Jozfein: Jag håller tummarna för dig!!

Fealin: Jag gissar (obs: gissar) att man kan få värk utan att det är en "riktig" ÄL.. Om äggstocken kämpar för att släppa ett ägg, så kan väl det kännas, även om nu inte ägget släpper till slut. Varför undrar du? Har du haft falska ÄL förut?

Jessica26: Tack för tipset!! Jag ska pröva det! En kram till dig!!

Ofir: Man ska inte stoppa in huvudet i plastpåsar, det kan vara farligt!! Nä, skämt åsido... Att doftsinnet förstärks på något sätt när man är gravid är väl ett välbekant faktum. Hoppas att det är så nu då, och att din kropp inte bara jäklas med dig...

• pilsa

Hej igen tjejer,läste på growingpeople.se om ägglossnings blödning,men det verkar som om man blöder massor,och det gör inte jag,men det stod att man kan göra det i alla fall.
    tycker inte att jag kan kalla det spottings,för det är så himla lite.
    eller tycker ni jag ska fylla i det?

• Ofir1

Fru JD: Hehe, ne det är sant. Men nosen borde ju gå bra Ja, jag hoppas att det betyder något.

Nu har jag just käkat igen och mår toppen!!! Ingen yrsel eller illamående alls. Skummt det här. Kanske håller på att bli sjuk eller så har jag nån brist.. kanske ätit för dåligt.

• pilsa

Ofir,du låter gravid:)
    håller mina tummar för dig.

• Ofir1

pilsa: Tack Kul att höra något positivt. Hoppas jag inte inbillar mej.

Är du säker på att äl blödning måste vara stor? Jag tycker mej minnas, att jag läst, att det kan vara som en liten strimma blod i flytningar. Men jag kanske minns fel. Har du kollat på fler sidor? Det kanske finns olika info.

• pilsa

nä,jag har inte kollat på fler sidor ofir,det stod inte om den skulle vara liten eller stor men jag uppfattade det så,hoppas du har rätt,allt tyder på äl,förutom äl testen buäääää,måste de vara posetiva för att det ska betyda äl??

• Ofir1

Så här stog det på www.niomanader.se "En del kvinnor kan rent fysiskt märka när de får sin ägglossning. De märker en svag smärta i underlivet. På fackspråk kallas det "mittelschmerz", alltså en smärta mitt under perioden. En del kvinnor kan ändå få en liten blödning mitt under perioden." så blödningen behöver nog inte vara stor.

Tråkigt att inte äl testen visar något. Negativa äl test ger ju inget stöd för äl teorin, kanske t.o.m tvärtom.
    MEN man behöver inte få positiva äl test. Är LH stegringen kort kan man missa den och vissa kvinnor får aldrig positiva ältest. Det beror också på vilket test man använder.

Hur gör du när du gör testen (hur länge håller du dej, låter bli att dricka, morgonen/kvällen)? Vilket resultat blir det, blankt eller ett litet streck. Vilket test använder du?

Hoppas du snart får klarhet i vad som händer iaf.

• pilsa

jag använder mirres test,jag får ett ganska så starkt streck men inte som dina 100%posetiva.
    i kväll drack jag nog för mycket innan,för jag har tränat.
    jag har ju aldrig fått 100% test,inser det sedan jag har kikat i din galleri.
    tack för att du tog dig tid det värmer massor,vad tror du,kan jag ha äl nu?
    bara en liten teori,please.:)

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*