• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • äppelblomman

fealin - Hur mås det hos dig då? Dags för Äl snart va?

• fealin

äppelblomman: Jo tack det är bara fint hos mig. Jag sitter och funderar över om jag verkligen har äl eftersom jag aldrig fått något utslag på billigatesters stickor. Men tempen höjdes ju förra månaden så förhoppningsvis så har jag det. Gissar att jag har äl imorgon.. KUL! Alltid lika förhoppningsfullt varje månad..
    Hur går det själv? Jag ligger lite efter i kurvläsningen då jag har försökt att hålla mig borta lite från fl.

• snöstjärna
    äppelblomman:
    Ja det rimmar så dåligt lixom. Vi får se vad som händer.

Thessis77:
    Ne det rimmar som sagt dåligt, å det känns inte som det skulle kunna vara mens än, brukar få rejäl menssmärta när mensen kommer igång, å det har jag inte. Var på toa just, å nu är det inte ens nå färskt blod alls. Utan lite utspäd flytning, typ cremefärgad, alltså mer brunt än rött. Så jag kan ju hoppas ännu .. så var de nämligen sist jag var gravid, fast det slutade i MF :(
    Har varit trött å hängig väldigt länge denna månad, men inget mer nu än tidigare.

fealin:
    Ja jag hoppas han e piggar nästa månad om inte annat, då blir det i sånna fall exakt ett år sen vi blev gravida sist. Var sista mens i november då med ...
    Ingen kan vara nere med en ballong. - Nalle Puh - www.fertilityfriend.com/home/14ce2a
  • fealin

äppelblomman: Vad hände dag 10 hos dig? Tempade du en annan tid eller nåt? När tror du själv att du har äl?

• äppelblomman

Hoppas på Äl de närmaste dagarna. Hade EW i lördags och det får jag ta som nåt positivt, då jag inte verkade ha några fertila flytningar alls förra cykeln.
    Jag använder inga stickor alls, utan går på temp och flytningar. Vill inte börja använda stickor för tidigt, då jag tror att det kan stressa mig en del. Avvaktar och ser hur det utvecklar sig med tempandet.
    Mycket mysande hemma hos dig nu alltså!

• fealin

hehehe..jo....vi myser på. Fick just ett sms från min man som frågade om vi skulle göra småttisar ikväll oxå? Han tyckte jag skulle sova lite middag så jag orkar...

• Thessis77

En lite lustig anekdot; var i somras på en marknad och min väninna tvingade mig gå till en spågumma, även om jag alltid varit jätte skeptisk mot sånt där. Hur som helst så sa hon att jag kommer att få fyra barn: tvillingflickor i juli-07, en pojke i mars 2009 och en pojke i oktober 2011. Jag tror fortfarande inte på det där, men ifall jag ska ha mina tvillingar nästa juli så borde jag väl bli gravid nu denna gång, haha!

• fealin

*s* ¨Va bra Thessis! Då har ju du ditt på det torra.. Inga onödiga utgifter för gravtester...

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*