• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • snöstjärna

Åååååååååååååh. Jag blir bara såå less!

Värsta tempohöjningen i dag?! Skitkonstigt. För när jag gick på toa så har det kommit lite mens .... spottings, väldigt utspätt? Färskt blod dock. Så det är väl kört.
    Ingen menssmärta dock?!??!

Åh. Å så måste jag iväg å jobba, vill bara lägga mej ner å gråta.

Jag orkar inge mer =(

Ingen kan vara nere med en ballong. - Nalle Puh - www.fertilityfriend.com/home/14ce2a
  • Thessis77

MissK: ååå vad jobbigt! Men höjningen ser ju ändå bra ut! Kom o berätta hur det artar sig!

Snice: Ser ju lovande ut här, med tempdip på dag 7 och sedan höjning igen. Guud vad spännande!

Ofir1: Säker på att det nappar för dig denna gång! Väntar med iver på din dagens temp!

Själv har jag inget extra att rapportera. Ingen mens, ävenom jag väntde mig den igår (enligt förra cykeln). Inget idag heller. Inga symptom heller. Jag bllir vansinnig på det här väntandet. Känner mig inte alls gravid, så tanten kommer väl ändå när som helst.

• fealin

missK: Stämmer äl som ff har satt ut eller tror du att du hade äl tidigare? Det ser ut som ni inte myste när ff satte ut äl.

• snöstjärna
    Thessis77:
    Jo, men ja jag vet inte, kanske har feber? Ja vi får se hur det artar sig, inte kommit nått mer än =/

Fealin:
    Nja vi myste lite innan, hade ingen samarbetsvillig karl ;( Han var lite småhängig å så .. så jag tror vi bommat det hela =(
    Ingen kan vara nere med en ballong. - Nalle Puh - www.fertilityfriend.com/home/14ce2a
  • äppelblomman

sisf, Athena78 - Trist med mens. Kram på er båda!

Bobbo - Grattis till ett plus!!! Tycker det var ett mkt tydligt plus..

Mkt jobb och annat under helgen, så jag ligger lite efter men ska kika igenom lite kurvor under dagen.
    Fick äntligen EW på lördag!! Hoppas jag får ÄL nu den här kurvan.

• äppelblomman

Kikat lite på de kurvor med BIM den närmaste veckan. Ni är rätt många med spännande dagar framför er. Hoppas på fler plus nu!
    Grattis alla ni som fått ÄL utsatt.

pilsa - Kroppen lever verkligen sitt eget liv och det är svårt att bestämma över den. Hoppas att det kanske kan vara ÄL nu, trots att det såg ut att ha varit på dag 16. Kram!

ofir, lovefool, Jozfein, snice, cotterpin - Kurvan ser bra ut!

missK - Brukar du ha spottings innan mens? När jag får spotting innan är de aldrig klarröda, utan mer åt det bruna hållet. Tempen ligger ju fortfarande högre i alla fall. Vänta och hoppas!

Thessis77 - Tempsänkning idag men fortfarande högt över coverline. Spännande!

jam - Hoppas allt är bra med dig.

jessica26 - Vilken väg din kurva tar, rakt upp! Positivt?

• snöstjärna
    äppelblomman:
    Det kan väl hända att det varit så innan, men då har det varit mer å mer under dagen. Än så länge har det inte kommit något mer.
    Å kommer den nu så har jag enligt tempningen haft en jäkla kort Luthealfas i sånna fall. Inte bra de heller.
    Men ja jag väntar å ser, men det känns kört. Sitter å har nära till tårna hela tiden här. Jobbigt då man jobbar med att svara i telefonen =P

Tempen sköt ju iväg ordentligt i morse dessutom, känns lixom så fel om mensen skulle komma idag?!
  • äppelblomman

missK - Precis! Temp och ev. mens överensstämmer inte alls. Tyvärr kan du inte göra annat än avvakta just nu. Vet att det är svårt men försök hitta på nåt som kan få dig på andra tankar, något kul. STOR KRAM!

• Thessis77

äppelblomman: tack för din kommentar om min kurva. Jag ska hålla tummarna uppe för din ÄL, det verkar ju i allafall mycket lovande med tanke på dina EW-selret!

missK: Ja, jag tycker nog det är konstigt med en sådan temphöjning och ändå mens. Har du känt dig förkyld eller febrig? Som du säger så blir lutealfasen också ganska kort, 9 dagar. (jag hade precis så i förra cykeln, vet inte vad som händer just nu på 11 dpo). Enligt dina förra lutealfaser så borde du ju inte få din mens ännu på ett par dagar. Jätteskumt. Kom och berätta hur det fortskrider (dvs om det bara var spottings eller om mensen har kommit igång på riktigt)

• fealin

missK: Hängiga karlar är inte bra i äl-tider. Om det inte tar sig den här månaden får du se till att han är fit for fight nästa äl-tid!

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*