• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • fealin

Pilsa: VArför struntar du i dom 2 låga temparna? Var det fel tid eller något annat?

• pilsa

nja,tempen ska ju stiga efter äl,och jag vet med 100% säkerhet att jag hade äl dag 8,tror inte ff sätter ut äl alls på mig om jag inte tar bort de låga temparna efter äl.

• pilsa

japp dag 7 och 8 var det superstarkt,vet att det var det eftersom jag kollat ofirs ältest,förra månaden älade jag inte.

• fealin

Jag förstår inte..Du kollade Ofirs ältest för att se om du hade äl?? -:?

• pilsa

hihi nä,jag tog äl test,som var super posetiva,tror inte jag någonsin har haft posetiva äl test innan denna gången.
    ofir har ju tagit en massa äl tester,och där kunde jag se att mina verkligen var posetiva,förstår du nu hur jag menar?

• fealin

okej..*s*..då förstår jag. Jag vet inte hur jag hade gjort med dom 2 låga temparna. Kan du inte komma på någon anledning till att dom blev låga? Om du kan det så går det ju lätt att strunta i dom. Bra iaf att DU har koll på äl även om inte ff har det just nu

• Bäsebus

Pilsa: Jag måste få säga att enl din kurva ser du inte ut att ha haft äl.... Testerna kan visa positivt även om ägget inte släpper...Mycket märklig kurva tycker jag...

• pilsa

nä,jag kan inte komma på varför faktiskt,jo,möjligen att jag släppte ut katterna först,det kan kanske var en orsak.

• fealin

*s*..Pilsa...jag släpper också ut o in katterna hela nätterna...men det har nog inte påverkat min kurva. Jag håller nog lite på bäsebus teori om att ägget kanske inte släppte. Då är det ju bättre att använda dom 2 låga temparna så kanske ff kan hitta en ev äl senare. Om inte kan du kanske anta att du hade äl dag 8...även fast det låter tidigt med tanke på hur lång cykel du hade förra månaden...men jag är ju ingen expert..

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*