• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • pilsa

Bäsebus,nja där tror jag du har fel,har testat med stickor i flera månader nu,och så posetivt har jag aldrig fått innan,dessutom hade jag fruktansvärt ont i magen och rikligt med EW flytningar.

Fealin,visst skulle jag kunna göra det,men jag litar nog faktiskt mer på äl testen eftersom jag inte fått så starkt någon gång innan.

• fealin

Jag förstår dig Pilsa. Hoppas att ni fick till ordentligt med mys då och nu är det bara att sitta o vänta på BIM.

• pilsa

en grej till,jag använder örontermometer, det är ju inte så bra säger det flesta,kanske den som krånglar till allt.

• Babynr1

Tack Fealin!! VI har forsokt i snart 1 ar om jag raknar dom ggr vi vet vi har prickat in agglossningen...om man raknar med dom manaderna som vi forsokte utan att kora med test och temp och sa har det varit sedan mars 2005.

Nu ska jag strax ivag till London och traffa en kompis som precis fatt barn nr 2.
    hoppas hennes fertilitet smittar av sig pa mig )
    hihihi
    Jag kommer nog inte komma in har igen forens pa mandag men jag haller tummarna och ska forsoka uppdatera min kurva om jag hinner..KRAMAR till alla och lycka till

• fealin

kram Babynr1!! Okej då....ha det så kul i London (fast du lämnar oss)!!!

bye

• Bäsebus

Pilsa: Gyn brukar säga att man har 2 älfria månader/år.... Kolla Ofirs kurva hon har haft alla tecken på äl på sina förra kurvor men det ville inte släppa för det.... Grajaen är den att jag vill att du är uppmärksam på flytningarna så ni inte missar chansen Om äl nu kommer senare Byt termometer!

• Tusse1

Hej.. tänkte höra hur pass viktigt det är att tempa exakt på samma tidpunkt...

jag går nämligen upp olika tider när jag ska till jobb och sen sover man ju längre när det är helg!!

• myliten

Tusse1: tyvärr rätt så avgörande att man tempar samma tid... Det är ju så små variationer som vi vill kunna upptäcka, och om inte andra faktorer är konstanta vet man inte varför kurvan varierar... Så det är till att välja ett klockslag man vill vakna på ALLA morgonar, och räkna de dagar som man tempat vid andra tidpunkter som potentiellt avvikande... Tyvärr.

• Bäsebus

Tusse: Det är viktigt det får dock spela på 1/2 timme åt något håll, är det längre så är inte den tempen tillförlitlig... Har man vip på FF så kan man använda tempraturcorrector, helt ok men visar inte till 100% rätt iallafall, men bättre än inget.

• myliten

Bäsebus: igen! Vi är verkligen duktiga på att svara på samma frågor samtidigt!

Hade förstås varit ännu mera spännande om vi svarade helt OLIKA, vi verkar ju vara ganska överens som svaren

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*