• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • Duntoffla

Hej tjejer,

Myliten- du har ju några dagar kvar så det kan kanske för tidigt att testa.

Fealin- din kurva ser fortfarande lovande ut.

Själv vet jag inte vad som har hänt. Min kurva har dragit iväg uppåt. Testade neg i morse. Börjar tro att jag hade ÄL på DPO 10 (6/11) istället för 26/10.  Detta innebär att jag helt missat att sexa till det då. Killen var borta dessutom. Och känslan att vänta 14 dagar till på BIM känns outhärlig... suck!

Que Vivra verra- den som lever får se
  • Ofir1

Ofir1: Ja, länken funkade men det var så att jag skrev ett ganska långt medelande med två länkar och en del text. Det kom inte med i medelandet. Bara ena halvan.
    Tråkigt att du fått mens *Krama om* Hoppas du slipper mer förvirrande kurva nästa gång.

myliten: tack för välkommnandet tillbaka

Bäsebus: härligt att folk märker när man försvinner ett tag Tack

• Ofir1

Pilsa: Nej, jag hade inga tokstarka äl test när jag inte hade äl. Enda gången jag fick tok starkt ägglossade jag.
    Men det är ju å andra sidan möjligt att få tokstarkt utan att kroppen slpper ägget (bara försöker).
    Hur som helst så tycker jag såhär: Att om du sett alla kroppsliga tecken på äl så är det nog mycket möjligt att du har haft det. Tempen ska ju vara ganska "säker" men eftersom du använder en örontermometer och har en "onormalt" (enligt mej) hoppig temp så är den förmodligen inte lika tillförlitlig som hos oss andra.
    Där finns det alltså utrymme för att din temp kan visa fel.
    Så om du känner dej säker på att du haft äl så tycker jag att du kan räkna det som så. Men, som de andra säger, håll fortfarande utkik efter symptom och mys till det ibland så att du inte missar äl OM den trotts allt kommer senare.
    kram

• Ofir1

Postade dessa frågot förut men tror inte jag fått svar.
    Undrar om tempning och pergo.. om det finns någon som ätit eller äter det och tempar?

Kan pergo påverka tempen?
    Jag har nämligen lika höga temperaturer nu som mina dpo temperaturer förra cykeln.

Vet någon om pergo är vattendrivande?
    Har fått gått upp och kissat 3 ggr/natt (akut kissnödig varje gång) och är samtidigt väldigt torr i munnen (speciellt på natten).

Icke pergo relaterad fråga..
    Brukar er mens (mängd och längd) variera från cykel tll cykel?

• Ofir1

Hahaha, det första svaret jag skrev (2822) var inte riktat till mej själv...
    Utan till SNICE!!!!!!

Börjat bli senil tror jag.. beror nog på åldern.
    Fyller ju 20 år i dag

• Duntoffla

Grattis Ofir1!!!  "ja må hon leva, ja må hon leva...."  *sjunger *Skrattande

Que Vivra verra- den som lever får se
  • Ofir1

Som födelsedags present vill jag att äppelblomma (som har BIM på detta super datum) ska plussa. Snälla?

• pilsa

Grattis Ofir,hoppas du får en fin dag:)

tack för ditt svar,jo,jag ska hålla koll på så att jag inte missar en äl,men jag tror som sagt att den var på dag 8,hoppas.

Kram:)

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*