• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • Fru JD

Hej!

Apropå diskussionen om ÄL-testen, så har jag inget nytt att tillföra egentligen.. Ville bara säga att jag mest av allt ser dem som ett komplement. Ingenting man kanske kan lite på uteslutande, men som i kombination med andra signaler kan ge en besked.

Magda och Myliten: När ni skriver om era spottings, så kom jag på att jag hade det också förra månaden.. Det var min första cykel efter mitt utomkvedshavandeskap och även första gången jag spottade mellan ÄL och mens. Så det kanske ligger något i det ni säger, att det kan ha haft med era missfall att göra.. Tiden får utvisa, men denna månaden har jag inte spottat och det är min andra cykel nu.

• Fru JD

Jessica26: Åhnej!!! Så skulle det ju inte bli... En stor kram till dig. Förstår att du måste ha det jättejobbigt nu.. Tror du att det kan vara den lilla polypen som du har som kanske gör att det inte stannar? När skulle du göra den undersökningen?

Äppelblomma: Hoppas att din mens håller sig borta och att det bara var för tidigt att se något på testet!!

Duntoffla: Det är spännande dagar för dig! När planerar du att testa??

Myliten: Du har en snygg kurva och dippet på dag 7 är så snyggt. Såg att du testat, men det är ju faktiskt lite tidigt än.. Hoppas på att klart och tydligt plus nästa gång!!

Fealin: Kom igen!! Dagens temp, plz!!

Babynr1: Vart tog du vägen?? London, va?? Not bad at all Hur som helst.. Ska bli spännande att se hur det går för dig och om du och Fealin fortsätter att följas åt.. !!

• myliten

Beklagar Jakey! Kramar!

Fru JD: Aha! Du också! Låter som vi har hittat en möjlig faktor, där.

• n1ettan

Jag spottade också mellan ÄL och mens efter mitt MA. Annars spottar jag aldrig (i princip).

• myliten

n1ettan: det låter onekligen som om vi är något på spåren! Spotting mellan ÄL och mens efter MA, alltså, när man inte spottar normalt!

• MagdaA

håller med. verkar som det kan vara "lösningen på problemet"

6 dagar kvar.....
  • Jessica26

Fru D den undersökning är avbokad eftersom den skulle vara imorgon

Och eftersom jag blöder hade jag inte fått göra den ändå så nu är väl det kört..

Vet inte vad jag ska göra nu förutom att ringa min Bm imorgon och höra med henne...

Kram på er

Jag kommer alltid att ha en ängel
  • mala78

Kramar till Jessica och Jakey.
    Jag har lagt in lite tempar, men de är tagna på kvällen så jag gör det bara för skojs skull. Hoppas dock att jag verkligen haft äl för i morse åkte min man till Japan så nu blir det inget mer förrens nästa försök.

• fealin

Hej alla ni söta.
    Jessica: Vad hände??? massor av kramar till dig!
    Äppelblomman: Du håller oss på stäckbänken! börjar göra ont nu...hehehe hoppas på dig

Duntoffla: Du ligger fortfarande ganska högt trots sänkningen idag! Höj imorgon så blir nog allt bra!

Myliten: Ser ju kanon ut! Håller tummarna för dig!

Tyvärr är ju inte Babynr1 här...vi har ju identiska kurvor..men jag sänkte mig lite idag...så den här berömda trifasen blir det nog si o så med. dessutom är min kurva denna månad exakt lika som förra månaden...¨så det är nog kört för min del.

Fru JD. Kul med en ökning idag! Tyvärr är jag som sagt körd den här månaden men just nu deppar jag inte för det. Har varit på roligt kurs den här helgen och är hur inspirerad ösom helst över andra saker än barn (som tur är ibland annars skulle man deppa ihop)

sisf: Di kurva ser fin ut men nästan alla punkter är vita??! Bättre tempningstider kanske??

Bäsebus: Din kurva bara stiger o stiger....wow!

• Duntoffla

Jessica26- skickar en stor kram. Fy fan vad orättvist!

Fealin- Håller tummarna för att tempen inte sjunker.

FruJD- jag testade neg igår. Börjar tro att jag inte hade ÄL där jag trodde utan på dag 26 istället... Och då har jag tvärmissat att få till det. Ledsen Nu väntar jag bara på mensen som kanske dröjer ännu någon vecka i så fall...

Jakey- skickar en kram

Ang. spottings så kanske det är tvärtom. Jag brukar ofta spotta innan mens både när jag ätit p-piller och nu. Efter min skrapning har jag inte spottat alls. Inte än så länge i alla fall...

Que Vivra verra- den som lever får se
Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*