• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • MammaHela
    MagdaA skrev 2006-09-28 19:36:37 följande:
    MammaHela: Oj, den var inte så billig! Men de är klart, funkar den så kan det ju vara värt det! Kan du inte förklara lite snabbt hur den funkar, orkade inte läsa allt på hemsidan... Nån som vet om den går att köpa i nån butik?
    I enkla drag så varje morgon inan du kissar så kollar du på monitor, lyser det rött så ska du inte ha sex (om du inte vill bli gravid så klart) är det grönt så är det riskfritt.
    Lyser det en gul lampa så ska du kissa på en sticka som du sedan stoppar in i monitorn. Monitorn läser sedan av urinprovet och sedan så får du besked genom att en röd eller grön lampa lyser.
    När ÄL är inom 12-24 timmar så kommer det fram en äggsymbol.

Så funkar det med enkla ord. Ja visst den kostar en del, men det är en engånskostnad. Sen betalar man för stickorna (kostar lite olika beroende på hur många kan köper på en gång).
    När jag testade med ÄLstickor så körde jag på Clearblues för billiga stickor fick jag aldrig nått utslag på, de kostar ca 250 kr och jag gjorde oftast av med 2 förpackningar på en månad för min Äl kan komma mellan dag 10 och 19. SÅ för mig är detta ett billigare alternativ.
    Sen är det juh bara monitorn som kostar så mycket och den har du juh kvar sen
    Stolt mamma till 2 busfrön
  • Pezon

Pilsa, det är väl onödigt. Kryp till korset, var den bästa frun och bli sams. Det går ju bara åt en massa energi att smågnabbas. Att sexa ger en massa istället Kör hårt

• pilsa

Ja Pezon,du har rätt,ska göra mitt bästa.

• Ofir1

Den där persona verkar ju jätte bra.

Tyvärr kan inte jag använda den. Man måste (efter pp stopp) haft två cykler, efter varandra, på mindre än 23-35 dagar
    Tråkigt!!!!

Nu skulle jag ju inte använda den som p-medel. Men den är väl säker inställd på att ha nån typ av maxdagar. Eller?

Undra hur det skulle funka med mina falska positiva ältest då (antar att det var falskt eftersom jag inte fått mens än, 23 dagar efter)? humm...

• MagdaA

Ofir1: men om du inte fått mens än, 23 dagar efter ev äl, då kan du ju vara gravid, eller?! kanske har jag missat nått du skrivit innan...

• Ofir1

Magda84: Ja, alltså.. Jag tog ett test för 9 dagar sen (dpo 16) och det visade neg Det var ett vanligt cb, så det borde va pålitligt. Min tempkurva ser inte så glad ut heller.
    Antar att jag inte är gravid.. men ska göra ett test till om mensen fortsätter hålla sig undan. Har haft mensvärk i 1½ vecka nu och börjat tröttna.

*(Menade 24 dagar inte 23).

• Pezon

Kunde inte låta bli att testa redan ikväll.... Satt och när jag kunde ha haft ÄL och hur jag än gjorde så prickade vi in rätt dagar Så jag har + :at !!!!!!!!
    Jag fattar det inte riktigt. Och inte min man heller Otroligt ballt!! Strecket var något svagt fast ingen tvekan om att det är ett plus!!!!!!

WOW!

• Dulia

Pezon, grattis!!!! Det är ju helt otroligt vad många plus vi får!!!

• Pezon

♥♥♥Kämparnas drottningar ♥♥♥
    blingring: www.fertilityfriend.com/home/blingring BIM 2/10
    Magda84 www.fertilityfriend.com/home/154065 BIM 4-5/10
    Lovefool www.fertilityfriend.com/home/lovefool BIM 5/10 ?
    äppelblomman www.fertilityfriend.com/home/appelblomman BIM 7/10
    Snicegirl www.fertilityfriend.com/home/snicegirl BIM ca 8-14/10
    Havssol www.fertilityfriend.com/home/havssol BIM 11/10
    Jessica26 www.fertilityfriend.com/home/Jessica26 BIM 11/10
    Jakey www.fertilityfriend.com/home/14d305 BIM12/10
    fealin www.fertilityfriend.com/home/1642e3 BIM 16/10
    mala78 www.fertilityfriend.com/home/mala78 BIM 21/10
    missK www.fertilityfriend.com/home/14ce2a BIM 21/10 (?)
    ankiz www.fertilityfriend.com/home/8021c BIM 22/10 (?)
    Pilsa www.fertilityfriend.com/home/138f07
    Fru JD www.fertilityfriend.com/home/FruJD
    Ofir www.fertilityfriend.com/home/12c2cf

+++Lyckostarna+++
    + KattKatt www.fertilityfriend.com/home/1158b7 BF 22/4 -07
    + Brodsmulan www.fertilityfriend.com/home/82153 BF 5/5-07
    + Dulia www.fertilityfriend.com/home/Dulia BF 6/6-07
    + MammaHela www.fertilityfriend.com/home/MammaHela BF 8/6-07
    + Pezon www.fertilityfriend.com/home/163867

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*