MagdaA skrev 2006-09-28 19:36:37 följande:
MammaHela: Oj, den var inte så billig! Men de är klart, funkar den så kan det ju vara värt det! Kan du inte förklara lite snabbt hur den funkar, orkade inte läsa allt på hemsidan... Nån som vet om den går att köpa i nån butik?
I enkla drag så varje morgon inan du kissar så kollar du på monitor, lyser det rött så ska du inte ha sex (om du inte vill bli gravid så klart) är det grönt så är det riskfritt.
Lyser det en gul lampa så ska du kissa på en sticka som du sedan stoppar in i monitorn. Monitorn läser sedan av urinprovet och sedan så får du besked genom att en röd eller grön lampa lyser.
När ÄL är inom 12-24 timmar så kommer det fram en äggsymbol.
Så funkar det med enkla ord. Ja visst den kostar en del, men det är en engånskostnad. Sen betalar man för stickorna (kostar lite olika beroende på hur många kan köper på en gång).
När jag testade med ÄLstickor så körde jag på Clearblues för billiga stickor fick jag aldrig nått utslag på, de kostar ca 250 kr och jag gjorde oftast av med 2 förpackningar på en månad för min Äl kan komma mellan dag 10 och 19. SÅ för mig är detta ett billigare alternativ.
Sen är det juh bara monitorn som kostar så mycket och den har du juh kvar sen