• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • Korpan

Vinkar till Cotter och Jam! å alla andra!

• Ofir1

Hej!
    Jag gjorde ett ältest just och det var inte positivt. Då är det nog ingen ide att slösa ett gravtest då.

Fick mina beställningar idag En 2 decimal temp, 20 äl test och 2 cb gravtest.

• Snice

Aha, man kan bara byta namn om man är VIP.... tänkte inte så långt som att det kunde vara en VIP-funktion... Sorry!

Ofir, svårt ännu att säga ifall det kan varit ÄL nu när tempen steg... De flytningar du skrivit på dag 38-41 är ju inte ÄL-flytningar heller. Att du ska ha det så knepigt! Ska du inte testa med grav.test? Har hört att ÄL-test inte alltid funkar för att påvisa graviditet... så det är ju inget säkert sätt att kolla. *kram*

• Cotterpin

Ofir, jag skulel tippa på att äl har vart när ff har satt ut den.
    och jag säger som snice, ältest funkar inte alltid som grav-test!
    Tycker nog att du borde besöka en bm och ta ett blodprov!

• Squeezetoy

Hm, Ofir. Det finns ju viss risk för att det är ÄL nu. Det går nog inte att helt utesluta tyvärr. Men då får man ju hopppas att det tar sig nu istället. Men för att vara lite säker så kanske det är dags för att test. Annars är det ju bara att vänta och se.

• Ofir1

Nej, det är ju inga äl flytningar. Men å andra sidan har jag aldrig haft några. De EW jag har skrivit dit är egentligen någon blandining mellan C och EW.
    Jag tror inte att jag ska göra något gravtest. Det är ju ganska dyrt och känns lite onödigt när ältestet inte visar pos.
    Klart att ältest inte är något pålitligt gravtest. Men man tycker ju att det borde visa lite iaf (så här långt efter ev. äl).
    Tack för kramen

Om jag testar att ta bort den pos ältestet på ff så märker ff inte ut nån äl alls. Har nog inte haft nån då.

• Ofir1

ojojoj.. fler hade visst skrivit.

Cotterpin: Ja, jag ska tänka på det. Kan man ta blodprov hos en vanlig bm på VC? Antar att det inte gåt på UM iaf.

Squeezetoy: Jag ser hellre att det är äl nu än inte alls. Så det låter ju ganska pos iaf.
    Menar du att äl kanske kommer eller att den kanske varit. Isf vilken dag?
    Jo, som sagt så ska jag tänka på att ta ett test. Jag borde ju ta ett test innan jag ringer bm iaf (så att jag har något att säga)och det blir säker på måndag (om inge spännande hänt).

• äppelblomman

Ofir1 - Tråkigt att det ska krångla men jag tycker ändå att du ska vända dig till BM eller nån VC. De kan om inte annat hänvisa dig vidare. Håller tummarna för att mens eller plus dyker upp snart, helst plus då förstås!

Pezon - Grattis till ditt plus!!! Helt otroligt vad det blir plus hela tiden. Blir ju lite avis alltså..

Kram till alla som väntar in ÄL och passa på att mysa!

Välkomna nya i tråden!

• Squeezetoy

Dag 42 eller 44 verkar ju i så fall vara de mest troliga alternativen. 44 är nog mest troligt.

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*