• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • äppelblomman

Hej på alla!
    Mitt internet har krånglat hela dagen, blir galen på det!! Nu har jag i alla fall kommit ikapp i tråden.

jessica26, havssol, snice, Fru JD - Härligt med ÄL på kurvan!

Ofir1 - Tråkigt att ditt kryss försvann.. Kram!

blingring - STORT GRATTIS här med!

Välkomnar alla nya! Är tyvärr, ännu, ej så duktig på att tyda kurvor m.m men jag lär mig..

Magda84 - Spännande!

lovefool - Känner samma jag med, mensvärk är inge kul.. Får väl hoppas fram till BIM i alla fall men det verkar inte så lovande om jag ska gå på hur kroppen känns. Kurvan ser dock lovande ut.. Motsägelsefullt!

Var till VC igår p.g.a ont i magen. Har haft som ÄL-värk i nästan två veckor, vilket jag aldrig varit med om förut. Tog blod- och urinprov men det visade inget.
    Tydligen inte gravid heller. Kan man veta det sex dagar innan BIM? Ser man det på blodprovet då eller? Vet att urinprovet inte var ok, då det bara gått ca 1 timme sen jag senast varit på toa. Märkligt.

• pilsa

GAHHHHHHHHHHHHH,vad händer med min kurva??
    någon som vill analysera??????
    hur kan den sjunka i dag igen??

• Fru JD

Snice: Nu först såg jag att du sett min enorma tempökning..... Visst såg det knäppt ut?! Men jag har matat in "fever" efter råd som jag fick och då försvann det. Jag blev så arg när jag förstod att jag var sjuk, för då gick ju hela temp-grejen åt skogen kändes det som. Men sedan blev jag väldigt glad över att se att jag fick utslag på ÄL-test och då gjorde det inte så mycket. Använde CB och det var ju himla smidigt o tydligt. Jag hoppas, hoppas att du också snart får kläm på din ÄL så att du vet hur du har det och hur du ska planera!

Havssol: Din kurva ser verkligen fin ut. Och BD 7 dagar i rad. Wow!! Hoppas det gjorde susen!!

• Fru JD

Flyttar fram...

♥♥♥Kämparnas drottningar ♥♥♥

Magda84 www.fertilityfriend.com/home/154065 BIM 4-5/10
    Jam www.fertilityfriend.com/home/b931a BIM 4-6/10
    Lovefool www.fertilityfriend.com/home/lovefool BIM 5/10 ?
    Myliten www.fertilityfriend.com/home/myliten BIM 5/10 ?
    äppelblomman www.fertilityfriend.com/home/appelblomman BIM 7/10
    Havssol www.fertilityfriend.com/home/havssol BIM 11/10
    Jessica26 www.fertilityfriend.com/home/Jessica26 BIM 11/10
    Jakey www.fertilityfriend.com/home/14d305 BIM 12/10
    Snicegirl www.fertilityfriend.com/home/snice BIM 12/10
    fealin www.fertilityfriend.com/home/1642e3 BIM 16/10
    mala78 www.fertilityfriend.com/home/mala78 BIM 21/10
    missK www.fertilityfriend.com/home/14ce2a BIM 21/10 (?)
    ankiz www.fertilityfriend.com/home/8021c BIM 22/10 (?)
    Athena78: www.fertilityfriend.com/home/Athena78 BIM 30/10
    cotterpin: www.fertilityfriend.com/home/cotterpin BIM 6/11
    Fru JD www.fertilityfriend.com/home/FruJD
    Korpan www2.fertilityfriend.com/home/ec46b
    Ofir www.fertilityfriend.com/home/12c2cf
    Pilsa www.fertilityfriend.com/home/138f07

+++Lyckostarna+++
    + KattKatt www.fertilityfriend.com/home/1158b7 BF 22/4 -07
    + Brodsmulan www.fertilityfriend.com/home/82153 BF 5/5-07
    + Dulia www.fertilityfriend.com/home/Dulia BF 6/6-07
    + MammaHela www.fertilityfriend.com/home/MammaHela BF 8/6-07
    + Pezon www.fertilityfriend.com/home/163867
    + Blingring: www.fertilityfriend.com/home/blingring BF 12/6

• Fru JD

Pilsa: Din kurva är svårtydd, iaf för mig som ju inte är expert.... Men tempen KAN väl gå ner någon dag även strax efter Äl och sedan höjas igen? Hoppas att du får svar från någon som kan detta bättre! *kram*

• pilsa

Tack fru JD jag håller med dig,kan inte tyda den själv,hoppas någon som är expert vill säga något. :)

• Fru JD

Pilsa: Hittade detta på FF..

Fallback Rise

Temperatures may show a "fallback rise" pattern. In a fallback rise pattern the temperature rises significantly and abruptly as you would expect, but then it drops again immediately before it rises again and is sustained throughout the luteal phase. You may not be able to tell whether you are seeing a fallback rise pattern or whether you are seeing one ?fluke? high temperature. Your non-temperature signs, or, retrospectively, your luteal phase length, can help you to determine whether or not you have a fallback rise pattern

• pilsa

Fru JD tack,fattar inte vad det betyder dock,många konstiga ord,någon som förstår kanske kan upplysa mig? :)

• Snice

pilsa- jag tror på ÄL dag 15-16 för dig trots din tempsänkning idag! Testet visade ju pos. så nu bara hoppas jag att tempen stiger rakt upp för dig fr.o.m imorgon! Flytningarna visar ju också på ÄL... *Lycka till*

Fru JD- Just ja, ÄL-testet visade ju på ÄL! Hoppas ni orkar ligga i trots sjukdom! För det är ju nu det gäller...

äppelblomman- 6 dagar innan BIM är nog för tidigt för att veta om du är gravid. Vad menar du med att "urinprovet inte var okej"? Blodprov visar nog hcg senare i cykeln. Så vänta några dagar och se vad som sker! Vad sa VC om din magvärk?

• Korpan

jag har nästan alltid "Fallback Rise"

Alltså, tempen tvärsjunker igen efter ÄL för att höjas en gång till någon/några dagar senare.

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*