• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • Pezon

Såg att jag missag lägga till BF på mig.

♥♥♥Kämparnas drottningar ♥♥♥

Magda84 www.fertilityfriend.com/home/154065 BIM 4-5/10
    Jam www.fertilityfriend.com/home/b931a BIM 4-6/10
    Lovefool www.fertilityfriend.com/home/lovefool BIM 5/10 ?
    Myliten www.fertilityfriend.com/home/myliten BIM 5/10 ?
    äppelblomman www.fertilityfriend.com/home/appelblomman BIM 7/10
    Havssol www.fertilityfriend.com/home/havssol BIM 11/10
    Jessica26 www.fertilityfriend.com/home/Jessica26 BIM 11/10
    Jakey www.fertilityfriend.com/home/14d305 BIM 12/10
    Snicegirl www.fertilityfriend.com/home/snice BIM 12/10
    fealin www.fertilityfriend.com/home/1642e3 BIM 16/10
    mala78 www.fertilityfriend.com/home/mala78 BIM 21/10
    missK www.fertilityfriend.com/home/14ce2a BIM 21/10 (?)
    ankiz www.fertilityfriend.com/home/8021c BIM 22/10 (?)
    Athena78: www.fertilityfriend.com/home/Athena78 BIM 30/10
    cotterpin: www.fertilityfriend.com/home/cotterpin BIM 6/11
    Fru JD www.fertilityfriend.com/home/FruJD
    Korpan www2.fertilityfriend.com/home/ec46b
    Ofir www.fertilityfriend.com/home/12c2cf
    Pilsa www.fertilityfriend.com/home/138f07
    sisf www.fertilityfriend.com/home/edfcc

+++Lyckostarna+++
    + KattKatt www.fertilityfriend.com/home/1158b7 BF 22/4 -07
    + Brodsmulan www.fertilityfriend.com/home/82153 BF 5/5-07
    + Dulia www.fertilityfriend.com/home/Dulia BF 6/6-07
    + MammaHela www.fertilityfriend.com/home/MammaHela BF 8/6-07
    + Pezon www.fertilityfriend.com/home/163867 BF 10/6
    + Blingring: www.fertilityfriend.com/home/blingring BF 12/6

• Pezon

Ville titta in och önska er lycka till de närmaste dagarna.
    Jag tycker det ser positivt ut för Magda, Jam, Havssol och Äppelblomman framför allt. Jag hejjar på er!!

Athena, jag tycker du ska göra ett test. Kan hända att det t.o.m är pos fast du inte tror det. jag trodde också först att min mens var på gång, hade småblödningar i ett par dagar och sen bara slutade det innan det ens hade börjat ordentligt. Det är ju rätt vanligt med en mindre blödning när det fastnar. Jag håller på dig!

Ha en härlig dag alla drottningat!!

• fealin

Varför hittar inte ff min ägglossning??
    Jag läste att om temperaturen stiger i 3 dagar så skulle den hitta det men det gör den inte....Måste man göra något själv på ff för att den ska hitta äl?

• Athena78
    Pezon:

Ja, kanske borde testa... Men min temp är ju så låg! Kan den vara det och ändå vara gravid? Någon som vet? // Athena
  • äppelblomman

fealin - Har också hört att krysset ska komma efter tre dagars höjd temp. Kanske att det sätts ut imorn? jag har aldrig behövt sätta ut ÄL själv. Hoppas krysset kommer snart.

Athena78 - Låter märkligt med så kort blödning. Håller med de andra, testa!

Ofir1, Havssol - De kunde inte säga nåt om min ÄL-värk och nu känns det inte lika tydligt, då jag har mensvärk också. Kanske cystan som spökar? Det lustiga är att värken kan kännas på båda sidor och cystan sitter på vänster sida.
    Tyckte också det var för tidigt att säga om jag är gravid men tydligen testade hon i alla fall. Om hon nu gjorde testet på urinen, så menade jag att jag inte hållt mig tillräckligt länge. Ska väl helst hålla sig 3-4 tim, nu hade det bara gått 1 tim.
    Ja, ja det hela kanske löser sig på lördag, BIM-dagen...

• äppelblomman

havssol - Din kurva går verkligen spikrakt uppåt!

Ser lovande ut för Magda84, lovefool och jam. Hoppas!

• kimba

Tänkte fråga er här inne som kan något om tempen,tog den i morse direkt efter jag hade gått upp ur sängen,och då var den på 36,6. andra dagar när jag har tagit tempen så har den liggat på 37,2,men det har varit på dagen så då kanska det inte räknas? Skulle ha haft min ägglossning för 1 1/5 vecka sen,men är inte hundra på att jag har haft den. Så min fråga är om jag kan vara gravi ändå fast den är så låg? vad brukar den ligga på om man är gravid på ett ungefär? Snälla hjälp mig,första gången jag håller på och testar med tempen.

• Marianne83

Hejsan! Vill inte störa om Ni tycker att det fungerar bra med att mäta temperaturkurvor. Men som ett litet inflik i debatten så kan jag säga att även jag gjorde det förr, o jag blev hel-konstig. Den första cyklen jag tempade hade jag en tydlig ÄL, men sedan barkade det utför o kurvorna blev jättekonstiga! Var till gyn för ett par veckor sedan, o min läkare avrådde starkt ifrån att hålla på att tempa då "man blir konstig av det" som han uttryckte det! "Har Du inte märkt det?" Jag var ju tvungen att dra på smilbanden..! Ja, om det var därför mina ägglossningar verkade börja strula, så visst hade jag märkt det, men inte kopplat ihop sambandet bara! Han sa att man skulle skippa ÄL-tester o temp, o bara ha lite koll efter det trådaktiga sekretet. Jag satsade på det denna månad, o vips hade jag ÄL-sekret (vilket jag inte haft alla de månader jag tempat)! Så nu hoppas jag på resultat! Lycka till allihopen!

• fealin

Marianne83: Jag måste säga att det verkar vara en ovanligt korkad läkare du har. En läkare borde inte generalisera och det finns knappast några vetenskapliga bevis för att äl skulle försvinna om man tempar. Det är okej att det inte fungerade för dig men det är ändå farligt att dra alla över en kam. Dessutom finns det många som inte har äl-sekret som märks (oavsett hur långt in du stoppar fingrarna).
    Jag tycker att din läkare är ute på farligt vatten genom att säga vad kvinnor i allmänhet skall eller inte skall göra.

• Snice

fealin- jag tror att FF inte sätter ut kryss på dig för att du har för få tempar innan ÄL! Programmet vet inte hur du brukar ligga i temp helt enkelt. Det stämmer att man efter tre höga tempar får ett kryss förutsatt att de temparna ligger högre än de sex senaste temparna! Men krysste kommer nog ska du se! FF behöver bara nån extra dag...

kimba- det är svårt att ge dig svar på frågan. Eftersom inga uppgifter finns på hur du brukar ligga i temp normalt så kan man ej förutse något utifrån den temp du angivit här. Alla har individuell kroppstemperatur, så det som gäller är att man hittar sin egen temp och följer sin egen kurva! Önskar dig lycka till iallafall!

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*