• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • Havssol

Snice: Ja jag är ju inne i väntans period, lååång är den också men som tur är så har jag massor att göra på jobbet så jag är sysselsatt Tror som du att det är dina olika temp tider som påverkar hoppandet!

Jam: Mina tummar är fortfarande dina det vet du! Tänk bara på blodprovs värdet! My Gooood, det är ju SÅ spännande när det gäller dig!

Maaaaaagda, vi är nyfikna!!

• jamis

Havssol: Du e sååå söt Jag blir så glad av dina uppmuntrande inlägg. Ja, blodprovet var verkligen bra och min slemhinna var så fin och tjock (10mm) så nog borde det fastna ett ägg tycker man, men då borde jag väl känna nåt iaf. Har iofs kännt lite molvärk i dagarna... men du vet hur man är... Jag börjar redan planera för nästa försök så jag inte ska bli för besviken.

• Havssol

Jam: Så där är jag också, vågar inte hoppas för mycket för det gör så ont att bli besviken en gång till. Tror att det blir så när man försökt länge. Men du...snart ÄR det vår tur, det VET  jag! Kramar tillbaka

Ses sen allihopa, måste rusa! Kramar

• Fru JD

OBS att jag inte hunnit läsa ikapp så om jag upprepar mig/andra, sorry...

Havssol: Det är ju helt rätt dag för ett impl dip!! Ska bli spännande att se hur det utvecklar sig...

Magda 84: Imorgon är det testdag väl?!!

Jam: Väntar på din temp!! Det ser väldigt bra ut hittills...

Myliten: Har du några mens-känningar än??

Äppelblomman: Ser ut om om din cykel kanske inte blir lika jobbigt lång denna gång, eller tar jag fel?

Jessica26: Fortsätter att hålla tummarna för dig!!

Jakey: När det gäller din kurva är det att vänta o se som gäller..

Snice: Ja, din kurva är verkligen hoppig!! Har du slutat med ÄL-test nu?

Så, det var de som ligger närmast BIM för nu..

Kram till alla kämpar härinne!

• äppelblomman

FruJD - Nej, det verkar som om det hamnar på ca 30 dagar nu. Känns förstås bättre att cyklerna inte blir för långa, även om det bara handlar om ca 5 dagar. ÄL kommer ju oftare då..
    Hur är dina cykler? Kollade din kurva men hittade inget att jämföra med.

• Fru JD

Äppelblomman: Jag har precis börjat o tempa. Hittade hit efter ett x som jag opererades för 12/9. Därför har jag en längre cykel än vad jag brukar denna månaden. Vanligtvis ligger min cykel på 30 dagar.

• Snice

Fru JD- Ja jag har slutat med ÄL-tester! Eftersom FF ändå satte ut ÄL och jag litar mer på det samt att jag just från dag 17-19 hade som mest med vattniga + äggviteflytningar så tror jag rätt hårt på att ÄL skett i den perioden...
    Jag fick ju smått panik över det i måndags (dag 21) när tempen föll och testerna visade -, så jag tänkte att jag slutar testa för jag blev stressad... och testerna tog ju slut också (fast jag beställde nya från billiga tester som jag fick på tisdagen men då hade jag bestämt att sluta).

Ett tillägg till det där om tempande: Jag tror också att det kan stressa upp en del, och i det avseendet är det bra att låta bli. Men å andra sidan tror jag stenhårt på att tempning är ett bra komplement till att lära sig hur den egna kroppen fungerar och att kunna sätta "symtom/känningar/flytningar" osv. i samband till tempen.
    Man måste ju testa och se hur det passar en själv!

• myliten

Tack för titten på kurvan, Fru JD! Och tack Snice! Uppskattar att ni kollar, kommenterar och frågar. Ser fram emot när jag lärt mig lite mer så att jag kan ge tillbaka. Fru JD: Menskänningar? Inte direkt.... det drar lite i nedre delen av magen. Brukar inte känna så mycket vid mens.

Övriga symptom på mens/graviditet har jag året runt (strul med magen/överrörliga leder/ont i ryggen/känslosam/lågt blodtryck

• MagdaA

hej på er! eftersom jag klev upp 2 timmar tidigare än vanligt idag (02.45) och dessutom knappt sovit 5 timmmar och under den tiden vaknat 3 ggr så ids jag inte lägga in tempen idag. känns lite surt för jag ville verkligen se hur kurvan blev. Tempen var lägre idag, men det är ju kanske inte så konstigt...

Har haft mensvärk sen kl 4 i morse, men ännu ingen tant! Dock rikliga flytningar. Vet att jag hade värdens mensvärk kring bim när jag var gravid med Ebba, så jag hoppas det bådar gott! I "vanliga" fall brukar jag inte få mensvärk förns precis när jag börjar blöda. Har även lite ömmande och stickande känsla kring tjejmagen. + "foglossnings-värk"

har testat med mirres billiga stickor mån-tis-ons. men i natt hade jag inte sovit så länge så det blev inte så koncentrerad urin. mån och tis har det inte synts nått streck, men när testet legat en timme har det kommit ett svagt streck. i morse tycktes jag kunna se antydan till ett streck, men inget att lite på! kollade nu när jag kom hem och då såg det ut som de svaga i måndags och tisdags...nästa test blir på fredag.

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*