• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • Jessica26

Havssol det gör mig inget att plocka bort dem så länge de inte blir srade och förstår varför det är gjort...

Man vill ju inte såra någon så är det bara....

Kram på er

Jag kommer alltid att ha en ängel
  • Ofir1

Jessica26: Tack för tipset Tyvärr tror jag inte det funkar. Jag har nämligen inget problem med att tempa mellan äl och BIM. Problemet är ju att jag inte får något "mellan äl och BIM".
    Jag är rädd att all stress jag känner bidrar till att jag inte har någon äl längre.
    Har varit väldigt uppjagad p.g.a att skolan funkar bättre om jag blir gravid NU, håller på att flytta till en 3:a (alla frågar om vi ska skaffa barn) och en massa folk runt omkring mej är gravida. Får nästan hjärtklappning om jag ens tänker på barn.
    Tempningen är nog den minsta delen i alltihopa.. så det kanske inte spelar någon roll egentligen. Vill fortsätta tempa, så jag gör nog det ett tag ändå.
    Dessutom blir jag nog gravtest galen om jag inte vet när jag har äl.

• Athena78

En liten fråga jag tänkt på... Är det alltid "kört" om tempen sjunker när det närmar sig BIM? Eller kan man vara gravid ändå?

• Snice

Lovefool- sänder dig en hel hög med kramar!!! Fy så tråkigt...

Ofir- du känner nog bäst själv hur tempningen påverkar dig... Ta en pause kanske och se hur du känner! Jag lovar att den dag du blir gravid så känner du det nog ganska snabbt med eller utan tempning! Inte ska du behöva testa varje vecka för det kommer garanterat att stressa upp dig!
    Har du varit till gyn för dina långa, oregelbundna cykler? Kanske de kan kolla upp och ev. ge dig medicin för att komma in i normalfas? Jag hade ju problem från nov-05 med att jag inte fick vare sig ÄL eller mens. Gyn kollade med vul samt blodprover och jag fick medicin (gulkroppshormon) att ta i tre månader. Nu verkar det fungera som det ska!

• Ofir1

Snice: Tack för dina råd Jag vet inte riktigt hur jag gör med tempningen. Men jag tror att jag ska hålla på ett tag till. Som sagt är det ju inte största stress faktorn i mitt liv... och det kan ju bli värre om jag inte vet att jag inte haft äl.
    Jag har inte varit till gyn med mina cyklar. Men jag vill!!! Står på väntelista till en VC nu. När jag blivit "antagen" ska jag boka tid. Känns bara så jobbigt.. Cyklarna ordnade ju till sig ett litet tag.
    Skönt att det verkar hjälpt på dej. Inte alls kul när det krånglar, när det inte får krångla.

• Snice

Ofir- Jag tror ärligt talat att du inte får så mycket hjälp från en VC. De brukar inte ha gynekologer där. När jag ringde barnmorska till att börja med så hänvisade det mig att ringa direkt till en gynekolog (privatmottagning). Det gjorde jag och fick tid på en gång! Lycka till hur som helst!

• fealin

JIPPPPPIIIII Jag fick ett kryss av ff!!!!
    Faktiskt på den dagen jag trodde!

Ofir1: Jag förstår vad du menar när man planerar att barnet ska passa skolan/rätt tid på året/ev tidigare förädrapenning etc.
    Nu har jag äntligen insett att bara "go with the flow"....det som händer det händer..och händer det inte så kanske det händer någon annan gång. Allting brukar ordna sig i slutänden. Kanske det inte blir optimalt, kanske det blir ett "glapp" i livet på några månader där man hamnar mitt emellan...kanske man missar en termin extra i skolan ...men...sånt är livet. Försök se lite lättare på allt och försök att inte ställa så höga krav på dig och livet. Våra första barn fick jag medan jag pluggade på universitet..och allt funkar oavsett tid på året eller terminer.
    En annan sak jag tänkte på att andra hela tiden lägger sig i och frågar om ni ska ha barn snart...kanske det är likabra att säga som det är...jo, vi försöker men det vill sig inte riktigt ännu.
    Det var bara lite tips från mig som varit i liknande situation. Hur du än gör så
    Lycka till!!!

• myliten

Skulle behöva lite råd om dagens tempning...
    Vaknade 4:40, tempade (36,63, vilket är i nivå med de senaste dagarna, då jag visserligen också tempat för tidigt, ca 5:20). Somnade om direkt och vaknade på "riktiga" temptiden 6:40 - och hade då 36,93!

Vet att man ska sova ett antal timmar, men också att man ska tempa samma tid... Vilken tror ni är den "mest rätta"?

• fealin

myliten: Ett tips. Tempa bara en gång på morgonen. Ställ klockan och tempa. Om du har mera sovtid kvar kan du ju alltid somna om....

• Cotterpin

myliten,
    tror den första är mer korrekt faktiskt. Så fort man vaknat och rört på sig så höjs ju temperaturen.

Så jag hade gått på den första men antecknat den andra också.

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*