• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • pilsa

HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP,varför får jag ingen äl på ff,nu blir jag liiiite ledsen.:(

• myliten

pilsa: Hmmm... Tittar man på flytningar och ÄLtest och till viss mån temp ser det ju tydlig ut. Kan det vara DPO 2 droppet som lurar? Eller är det den höga temp i början av cykeln som spelar in? Sorry, mer frågor än svar, kanske...

• pilsa

myliten,ja du mycket bra frågor,hoppas att någon kan svara,för jag tror ju att jag har haft äl.

• Ofir1

pilsa: Jag tror inte att du har ett dipp DPO 2, utan att det är själva äl. Ser man på förra månaden så var det ju likadant. Ältest kan ju visa pos 48 timmar innan äl, så det är ju inte nåt konstigt med det.
    Jag tror att det är de höga temperaturerna i början av cykeln (ff räknar på de 6 temperaturerna innan äl tror jag) som ställer till det. Du har ju inte haft tillräckligt många och högre DPO temperaturer för att få ett kryss utsatt än. Men om dina temp håller sig upp och förhoppningsvis stiger lite till kommer du förmodligen att få äl utsatt CD 16.

• Babynr1

Tack alla som valkommnar mig hit. Jattekul trad!

Far jag fraga nu 2 saker, I vantan pa att man ska fa AL konfirmerad pa FF och BIM och allt
    1. Ar det sa att man maste ligga kvar i sangen med benen i luften och allt? Jag har inte talamod till att gora det och sarskilt om man nu gor det pa morgonen..da har jag ingen tid att spilla. GOr ni det?

2. Min gynekolog sa att efter att agget har slappts har man 8 timmar pa sig! Sedan ar det forsent! Sa darfor var det EXTRA viktigt att da ha kul innan AL.

• Snice

pilsa- I inlägg nr 797 så gav jag dig en liten analys om varför du inte fått kryss av FF!

Jessica- Ja det är ju komiskt att våra tempar beter sig lite lika! Nu får vi lov att lägga oss på stabila nivåer!

• pilsa

Snice,nu är jag inte med inlägg 797,var är det någonstans?

Ofir1,jag gjorde ett test på ff skriv in en temp på 36,7 i morgon, och då visade den äl på dag 18,stämmer ju inte enligt mina beräkningar,fattar noll.

• Ankiz

Babynr1: Jag låg kvar med benen i vädret när jag blev gravid med sonen, men jag tror inte att det berodde på det. Är nog bara skrock. Fast jag gör det ibland nu också...

Det här med att när ägget släpper så har man 8 timmar på sig tror jag stämmer någotsånär. Man kan ju ine säga att det stämmer för alla och ägget ska ju vara befruktningsdugligt i ungefär 24 timmar. Sen kan det ju ta ett tag för spermierna att nå det.

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*