• ceha

Karlstad BF 06/07 (forts.)

Fortsätter på Karlstad BF Jan 2007 som Kotten startade, den förra blev ju avstängd för svar...

• Svar på tråden Karlstad BF 06/07 (forts.)
  • Meria
    Tack för alla grattis! Visst kom han på julafton - hade inte värkarna slutat göra nytta en sväng hade han kommit 18:00 dagen innan istället för 00:58. Så vi är övertygade om att han minsann -skulle- komma på julafton

Jag var övertygad om att jag skulle gå över 21 dagar. När det satte igång som smått den 22:a var vi uppe i varv. Sen mot kvällen slutade det och jag sa till sambon att det inte blir nån bebbe i jul. Några timmar senare låg jag och skrek 12 dagars övertid räckte tydligen...
  • stinawall

Grattis Meria!

Jag kom hem idag ifrån avd 11.Fick en son 23/12 klockan 16.00.Hade inte väntat mig en förlossning så snarligen.Vaknade samma morgon med vattenavgång.Kom till förlossningen klockan 10.Där de först trodde att mina värkar var barnet som höll på att fixera sig.Klockan 12.00 tätare värkar och klockan 16.00 kom lillen.Hela julhelgen har tillbringats på avd 11.Ska slå in mina julklappar imorgon...

• Kotten81

stinawall: Nämen.............GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Åh vad roligt!! Vad skall den lille heta?? Är allt bra med dig och bebisen??? Stort grattis igen!!!

Ni som fött...hur ont gör det på en skala?? Börjar bli lite...nervös. *rodnar*

Här är allt som vanligt, igår gick den lill* i över 150 i hjärtfrekens...det har han/hon aldrig gjort förut. Undrar just om det betyder något (typ att han/hon kommer ut IDAG, tack)?? Hi hi. Skämt åsido, är bara så trött på att vara gravid.....blä.

• Meria
    Kotten81: Värkarna innan gör ont, inget snack. Jag stod ut i 12 timmar innan jag bad om ryggmärgsbedövningen. De gjorde så värkarna knappt kändes. Men det lindrade lite med dusch och bad, sen funkar ju lustgasen för en del (inte mig). Sen själva krystningen tyckte jag var mer utmattande än att det gjorde ont. Ja - förrutom de sista tagen när det spränger.

Grattis igen stinawall!
    ♥ Loke - Vår Julaftonsgosse ♥
  • camile

Hej på er!
    Skriver inte ofta men har koll på er ändå!
    Här är det 15 dagar kvar innan "hyreskontraktet" går ut. Men jag har en känsla av att min inneboende kommer att ta några fler dagar på sig innan "flytten" är gjord. Men vi får väl se. Vill inte att det ska bli någon flytt innan nyår iaf. Jag har ju inte fått förtidigt med de andra 2 så jag kan inte tänka mig att det kommer att göra det denna gången heller. Har planerat att jobba den 8:e när skolan sätter igång igen för att lämna över till min vikarie.

GRATTIS till alla bebisar! Hoppas allt är bra med er.

Om inte jag minns fel så är vi några som ska ha i januari så vem vet vi kanske ses på BB?!

God fortsättning och gott nytt år om vi inte hörs innan!

Dä årner sig och årner sig det inte kan det lika gärna kvetta
  • stinawall

Tack för alla grattis.Har lagt in ngg bilder på lillkillen.

Är omtumlande att vara hemmma igen.Är konstant trött och har åkt på mjölkstockning med feber.Annars är alllt bra.
    Fortfarande lite snopen över att bebben valde att komma tre veckor tidigare.Vi som ej fått upp spjälssäng m.m.

Kotten:Det gjorde ont.Fast mellan värkarna får man möjlighet att vila och pusta ut.Kom in klockan 10.Klockan 11- 12 duschade jag varmt.Klockan 13 kom jag till förlossningsrummmet och var då öppen 6 cm.Hann aldrig få ngn epidural.Däremot kvaddar och lustgasen som jag höll hårt i.

Låg sedan på avd 11 där personalen verkligen var toppen och behjäplig dygnet runt om det var något.Erbjöd sig bl.a. att ta hand om lillen på natten ngn timme om man inte fått sova.

• U76

Åhhhh...blir så glad när jag läser om alla förlossningar som verkar ha gått bra. Längtar ännu mer nu!!

Har inte ngt än, men det kommer nog senare...det är ju ett tag kvar. När började ni känna av att ngt var på gång?? Vad kände ni?? Nyfiken!!!

Grattis till er alla!!!

• Meria

Jag hade förvärkar ett bra tag innan. Började ana att nåt var på G 2 dagar innan. Kände tydligt hur jag fick sammandragningar och de gjorde smått ont. De kom och gick och blev inte regelbundna förrns natten därpå. De sammandragningarna började den 22:a och den kvällen fick jag också en teckenblödning och slempropp med blod i. Så allt det tillsammans fick mig att inse att det inte alls var långt kvar... Det tog 30 timmar från teckenblödningen.

♥ Loke - Vår Julaftonsgosse ♥
  • stinawall

På tisdag kväll gick slemproppen.På onsdagen var det julfest på jobbet och jag hade en molande värk.Ringde förlossningen då jag misstänkte att jag sipprade fostervatten.Åkte dit på kvällen- de kunde inte se att ngt var på gång.Sjukskriven tors o fre.På fre kom det lite fostervatten.På lördag morgon fortsatte det rinnna och vi åkte in till förlossningen.Igångsättning måste ske tre dgr efter vattenavgång vilket ej behövdes då värkarna satte igång snabbt efter. Så får min del började det med att vattnet gick sedan gick det snabbt.

• camile

Jaha så har man varit på kontroll igår då. Det var inte så bra med mig som jag trodde. Jag har protein i urinen, högt blodtryck och är svullen. Så jag fick gå till en vårdcentral och ta en massa extra prover. Imorgon ska jag ringa förlossningen för att få en tid för bedömning. Ja så vi vet vad vi gör på nyår iaf. Ingen idé att planera nåt större för vi vet ju inte om vi blir kvar eller om vi får åka hem. Det märker vi imorgon. Bäst att ta med väskorna ifall vi blir kvar där. Jag är ordinerad vila, vila och åter vila.

Dä årner sig och årner sig det inte kan det lika gärna kvetta
  • Catja3
    Camile: Hoppas allt går bra! Håller tummarna
    Väntar på Grodan - BF 29 januari 2007
  • Kotten81

camile: Håller även jag tummarna för att allt skall gå bra!!

Svar på tråden Karlstad BF 06/07 (forts.)