Karlstad BF 06/07 (forts.)
Fortsätter på Karlstad BF Jan 2007 som Kotten startade, den förra blev ju avstängd för svar...
Fortsätter på Karlstad BF Jan 2007 som Kotten startade, den förra blev ju avstängd för svar...
Jag fick en tjej!!!!V 36+0. Är hemma nu, allt har gått jätttebra. Skriver mer sen.
Grattis, Karlstad till er dotter!
Skönt att allt gick bra.
GRATTIS till den lilla flickan, Karlstad!!!
Hurra!! Den första bebben i vår tråd...wow!
Vill höra ALLT! ![]()
Åh, grattis Karlstad!
Vad härligt!
Grattis Karlstad, vad kul!! Ledsen att jag inte svarat tidigare (jobbar ju inte längre = kass hemdator!), nu vet ni säkert redan hur utvecklad er tjej är med amning. etc. Men Ellen hade inga problem med det (36+3 är hon född). Hon ammade från första stund, men fick ersättning i kopp var tredje timme första dygnet p.g.a lågt blodsocker. eftersom hon var prematur var de rädda att hon inte skulle gå upp i vikt ordentligt, men det var ingen fara med det. Dessutom fick vi ta tempen flera gånger om dagen för att se så att hon kunde hålla värmen själv. När hon kom ut så trodde de att vi skulle bli kvar minst en vecka på 11:an (hon behövde inte vara på 10:an), men vi blev utskrivna efter läkarbesöket den tredje dagen. Hon är född på fredagen kl. 12.18 och i åkte hem vid lunch på måndagen, vilket var otroligt skönt. Sen fick vi väga och mäta lite oftare än en gång i veckan de första veckorna, men hon tjockade på sig så fort så det var inte nödvändigt så länge (hon var verkligen en riktig tjockis när hon var bebis
).
Har packat väskan någorlunda nu, det känns som det börjar närma sig. Igår var det 2 veckor kvar till 36+3 (som Ellen kom). BM kände på bebisen i måndags (utanpå magen förstås), och uppskattade att den skulle väga runt 4200 g om den kom 1 vecka för tidigt (!!!!). Så nu borde den väga ca 3 kg redan om det stämmer (34+4). Hoppas verkligen inte jag går över, vilken kloss det kommer att bli! Har spräckt översta kurvan på SF-måttet nu, så nu är jag större än förra gången, men gått upp ca 10 kg mindre, skönt! BM sa att bebisen nog i alla fall skulle stanna 2 veckor till (i måndags), så en vecka till nu då förhoppningsvis. Känns ok när jag "vet" att den i alla fall är ganska stor och klar, precis som Ellen. Börjar längta ordentligt nu!
Åhh vad skoj!!! Grattis Karlstad!!
Hur märker man att förlossningen börjar närma sig? Ceha, märkte du att Ellen var på väg ut eller kom det som en överraskning?? Känner man på sig att det närmar sig, eller får man ont i magen / mer sammandragningar / andra symtom...? Är lite nyfiken om man blir "förvarnad" eller om det bara smäller till.
Är i vecka 30 nu....inte så långt kvar, men ändå. Novembermånad känns seg, längtar tills december, då KAN ju faktiskt bebben titta ut när som helst. Spännande!!!
Karlstad: Hur går det med lillan? Namnförslag??
Hur mår alla ni andra?
Får försöka hålla liv i tråden nu....
Jag har iaf varit hos bm igen. Var där i går och allt verkade bra. Pratade lite om min ryggvärk och jobbsituation - får se om det kan bli tal om sjukskrivning på halvtid längre fram.
Trodde att delar av vattnet gick i går eftermiddag. Blev dock inte så orolig eftersom jag läst att flytningar kan samla sig och sedan komma ut allt på en gång. Dessutom kom inget mer och grodan rör sig därinne som h*n brukar.
Men första tanken var inte så rolig...ändå bara v.27.
Ha det bra!