• ceha

Karlstad BF 06/07 (forts.)

Fortsätter på Karlstad BF Jan 2007 som Kotten startade, den förra blev ju avstängd för svar...

• Svar på tråden Karlstad BF 06/07 (forts.)
  • Meria

Fy tusan va bebben bråkade med mig i morse. Hade som mensvärk i nån timme som vägrade släppa och bebben for omkring som en vilde där inne. Sen vet jag inte vad det beror på, men ibland får jag ont på ryggen, ungefär i mitten av revbenen. Obehagligt som tusan...

Kotten81: Det var jättebra! Nu vet man vart man ska, hur man ska beté sig om bebben bestämmer sig för att börja bråka och ska ut mitt i natten... Sen vet man redan hur salen och avdelningen ser ut... Lite läskigt var det ju att se sängen och dessa gulliga benstöd man kan använda, men men... Hoppas man har så fullt upp med sig själv att man inte bryr sig om de mindre trevliga detaljerna

Karlstad: Hoppas det lugnar ner sig snart för er! Och jag håller med om att Emma är verkligen ett jättesött namn! Såg en liten Emma på webbisar, men vet inte om det är hon

¤ vecka 34 ¤
  • Kotten81

Catja3: Hi hi, då ses vi ju imorgon!! Jag är jättenervös, blir så stressad inför sånt där....

Meria: Ja, de där gulliga benstöden har man ju sett...aaaa. Scary! Men det skall bli jätteroligt att få komma dit och kika!!

Tur att man märker när vattnet går, he he, har också börjat fantisera ihop skräckhistorier om att det händer på Ikea (hm..varför vet jag inte...skall inte ens dit) / Ica / stan / annat jobbigt ställe.

Karlstad: Är det er Emma månntro som syns på webbisar??? Supersöt isåfall!

• Theatt

Hej allihopa

Karlstad: Grattis till er tjej!!

Viktors mamma: Jag går på vattengympan och det är jättebra, rekommenderas! Jag tycker mig redan känna att jag är smidigare
    i ryggen efter bara några gånger. Är hemma och är sjuk så i tisdags var jag inte där, kanske inte är riktigt kry för att gå dit nu på tisdag heller men när jag blir frisk så ska det gymmpas igen! Jättehärligt, man känner sig så lätt, till skillnad från annars..

Ha dâ gôtt allihopa och var rädda om er och maggarna!

• stinawall

Godmorgon!

Karlstad:Grattis och hoppas att den lilla mår bättre.

Såg att Kotten och Catja skulle gå på föräldrautbildning.Jag började på min förra fredagen på Gripen.Kul och mycket relationsinriktade frågor ,även med studiebesök på familjerådgivningen.Tydligen har BVC sett behov av detta...

Har ni mycket sammandragningar?
    Jag har sammandragningar nästan varje dag vilket är lite trist.Får det om ex. jag cyklar i uppförsbackar, blir stressad och tänker på att ta det lugnare.Är i v. 28.

Krya på dig Theatt!

• Karlstad

Det var nog min Emma på webbisen.
    Har permis fr avd 10. Får se hur det går över helgen.

• ceha

Hoppas hon kryar på sig lilla Emma! Vet ni varför hon var okontaktbar? Var det för att hon inte fick i sig tillräckligt med mat? Otäckt!

Kotten: nej, med Ellen var det inte direkt ngn förvarning. Hade lite mensvärk i ett par dagar innan, men det var inte i samband med sammandragningar. Vattnet gick mitt i natten, kl. 04.04. Jag tyckte det kändes lite konstigt, som om man skulle få en jätteflytning eller nåt sånt, så jag reste mig och gick ur sängen, då kom det världens pöl på golvet. Trodde först att jag kissat ner mig, men på väg in på toa kom det mer, och sen fortsatte det varje sammandragning. Värkarna började ca 1 timme senare, och 8 timmar efter vattenavg. var hon ute. Så jag märkte ju att vattnet gick om amn säger så. Men det kan ju också sippra, men då kommer det ju ändå i stort sett hela tiden, dock inte så stor mängd på en gång.

Känns som om om denna bebbe är på väg ut snart, det trycker enormt mycket neråt hela tiden. Tycker det känns som om vattnet ska gå närsomhelst. Men med Ellen kände jag inte alls av det innan, så det är nog bara att inse att det kan ta några veckor till. Idag är det 1 vecka kvar till 36+3 (när ellen kom), och 1 månad till BF!

• Kotten81

ceha: Får väl se när bebben behagar komma ut...spännande!! Har lite dålig koll på när det är "helt okey" för bebisen att titta ut, men från och med vecka 30 är det väl egentligen lugnt??

Catja3: Nu har vi träffats "live", hi hi! Vad tyckte du om träffen??

Här händer inte mkt, är KALLT - tror pannan har lagt av, har inget varmvatten. Väldigt kul om den slutat funka, då får jag panik...
    Räknar för örvigt ned dagarna..går sista passet nästa söndag (om jag nu inte redan sagt det). Sex arbetsturer kvar!!

• Catja3
    Kotten: Ja det har vi
    Jag tyckte att det var helt okej, fast det var lite stelt i början, men det släppt ju 
    Ser framemot besöket på förlossningen, ska bli roligt.
    Vad tyckte du själv?
    Väntar på Grodan - BF 29 januari 2007
  • Kotten81

Catje3: Trevligt att träffa dig!
    Jag tyckte det var bra, stelt i början som du säger men så är det ju jämt...sånt går över. Tycker också det skall bli kul att besöka förlossningen, spännande!!! En vän till mig fick bebis i somras, och när de var på studiebesök fanns mycket riktigt inga lediga rum...lite trist. Hoppas det inte blir så för oss!!

• Kotten81

Catja med A menar jag ju förstås...inte Catje. *lite småtrött*

Svar på tråden Karlstad BF 06/07 (forts.)