• ceha

Karlstad BF 06/07 (forts.)

Fortsätter på Karlstad BF Jan 2007 som Kotten startade, den förra blev ju avstängd för svar...

• Svar på tråden Karlstad BF 06/07 (forts.)
  • Catja3

Kotten: Det är lugnt Trevligt att träffa dig också
    Ja vi får verkligen hoppas att det finns ngt rum att se, annars kasnke det blir ngt av ett antiklimax...
    Väntar på att Axel ska komma hem från jobbet. Ska försöka mig på en fiskgratäng, får väl se om det blir lyckat...men höll på att somna i sängen förut, så jag kan nog också säga mig vara lite småtrött

Trevlig lördagkväll!

Väntar på Grodan - BF 29 januari 2007
  • ceha

Hej tjejer! Tja, idag är det 36+3 för mig, men ingen bebis i sikte ännu Fast den får ju gärna hålla sig inne till tisdag, för då slipper vi avd. 11. Men efter tisdag så får den gärna komma på stört! Känner mig väldigt klumpig och trött på detta nu. Känns kul att veta att det faktiskt kan hända närsomhelst nu, fick aldrig göra det förra gången. Men kan å andra sidan vara 6 veckor kvar... Bm kände att den var djup fixerad på förra besöket, känns tryggt att veta.

Ja besöket på förlossningen (var där när jag väntade Ellen) var verkligen intressant. Kändes overkligt att man själv snart skulle ligga på ett av de rummen snart. Sen när jag kom in på riktigt och skulle föda Ellen så hoppades jag verkligen att det inte var ngt studiebesök i närheten, man hörs nog ganska så väl ut genom de tunna väggarna kan jag tro

Ha det så bra tjejer, hoppas att jag har en liten bebis nästa gång jag kikar in här!

Blir det ngn fika snart förresten?

• Kotten81

ceha: Fikar gärna! Vore roligt att träffa er allihop! Jag jobbar nu lördag och söndag, sedan går jag på havandeskapspenning - jej! Känns sååå skönt!!

Måste passa på att fråga; hur var avd 11 egentligen?? Har hört en hel massa negativa saker, är lite rädd att hamna där. Kanske bara är "rykten"???

Själv mår jag bra, är rejält trött, men annars så funkar det. Längtar som en tok efter bebisen, känns som evigheter tills januari....suck!!

Hur mår alla ni andra??

Här hemma har vi det iskallt för tillfället, vår panna är sönder, så vi har inget varmvatten. Nästan tur att man jobbar helg, sjukhuset är iallafall varmt - hi hi.

• Lörpa

Får jag kika in i er tråd? eller är den bara för karlstadbor? jag bor i Säffle Ska få min lille bebis den 18e december

vad gäller avd 11 så har jag BARA positiva erfarenheter därifrån. Personalen är jättebra och jag har haft turen att ha eget rum..dock inte när dottern föddes men det gick bra ändå

kram på er från Selma v 33

(¯`°?.¸ ღwww.thinkerbell.seღ ¸.?°´¯)
  • Karlstad

Jag tycker att avd 11 var dåligt. Hade skrivit i min sammanfattning som dom läste att jag ville ha hjälp med amningen. Var inte någon som brydde sig. Skulle man fråga något kändes det som om man var besvärlig.Gillade inte stället. Det låg något negativt i luften.
    Skulle gärna vilja fika med er, om det är ok?!

• Meria
    Varit iväg en sväng till förlossningen idag.

Började när jag skrev förrut idag vid ett. Kände att jag hade ont, nästan som magknip som vandrade ner över naveln. Var iväg och firade sambons bröder, men värken gick inte över. Kändes som att den kom och gick. Sen vid en 18 hade jag skrämt upp mamma och syrran lagomt att de tyckte jag skulle ringa förlossningen. Ringde dit och de bad mig komma på en undersökning.

Fick ligga i 2 timmar med denna mätaren (glömt namnet) på magen som mätte bebbens hjärtljud och mina sammandragningar. Blev förlängt hela tiden för bebben var så uppe i varv att hjärtljuden låg över 160/min lite för mycket. Men efter 2 timmar och en gynundersökning kom de fram till att jag hade haft starka förvärkar, inget farligt. Livmodertappen var oförändrad och bebben mådde bra. Så nu är vi hemma igen. Men det är ju Alla Helgona idag, man ska skrämmas Fundersam 

Nu har jag iaf träffat lite barnmorskor på förlossningen och de verkade supertrevliga. Känns lite bra, även fast jag var riktigt rädd där ett tag. Trodde bebben ville ut i förväg, är ju bara i v.34+3 idag. Men som det verkar så stannar h*n kvar ett tag till Glad
    ¤ vecka 35 ¤
  • Catja3

Meria: Skönt att bebben ville stanna ett tag till Men nu är det bara 5 veckor kvar ju. Helt otroligt vad tiden har gått fort!!
    Ta hand om dig!

Väntar på Grodan - BF 29 januari 2007
  • Kotten81

Meria: Skönt att bebben villa stanna ett tag till! Förstår att du blev nervös, jag hade nog blivit livrädd. Vad bra att de verkade snälla på förlossningen, det är så himla viktigt med bra personal.

Undrar hur man kommer reagera när det väl är dags? Det har jag funderat på ett tag.... Är så rädd att jag kommer få panik, och att alla kommer tycka jag är jättejobbig. Ngn här som skrivit ett förlossningsbrev?? Skall man det?? Jag vill absolut ha epidural, inbillar mig att det är bra....

Här händer ingenting, mår som vanligt och har noll förvärkar/sammandragningar. Gick mitt sista arbetspass igår, känns jätteskumt. Går här hemma och pysslar, har planer på att städa massor. Är lite fixerad vid sådant för tillfället, har hört att man kan bli sån. Annars kommer det nog bli mycket TV är jag rädd... *lat*

• Meria
    Tackotack

Jodå, de verkar jättetrevliga där. Vi fick vänta lite länge för de hade mycket att göra just då när vi var inne. Det som var bra var att det inte alls märktes. Barnmorskorna var lugna och goa när de kom in för att titta till mig och jag och sambon hade suttit och sagt att det verkade vara lugnt på förlossningen då... Det enda vi märkte av var som sagt att vi fick vänta lite länge då och då, men vi hade ändå inte bråttom nånstans

Kan säga att jag fick -panik- när jag ringde in till förlossningen och frågade vad jag skulle göra. Det var tusen tankar som for runt "tänk om jag stressat för mycket", "är det mitt fel att jag har ont nu?", "mår bebben bra?!". Bröt ihop efter att ha lagt på luren. Grejen är att efter lite snyftningar och en kram från sambon var jag kolugn ända tills vi kom hem igen. Tror det är så jag kommer reagera när typ vattnet går också. Panik i några minuter tills man inser att man inte kan göra ett skvatt åt det

Jag har 3 föreläsningar kvar, efter nästa tisdag ska jag vara helledig. Sååå skööööönt!!
    ¤ vecka 35 ¤
  • Karlstad

Ceha: Hur går det för dig????
    Trevlig helg alla!!

Svar på tråden Karlstad BF 06/07 (forts.)