• Juniphé

Älvsbyhus!

Vi går i husbyggartankar och har nu ganska säkert bestämt oss för Älvsbyhus, eftersom dom har ett helhetskoncept som passar oss både prismässigt och tidsmässigt.
    Vi har inte träffat ngn säljare ännu utan jag har bara mailat den lokale säljaren, så vi väntar på att säljaren kontaktar oss om en tid för träff.

Ni som har byggt ett Älvsbyhus:
    -Blev ni nöjda med slutprodukten?
    -Var ni nöjda med er säljare?
    -Vilka tillägg valde ni?
    -Har ni bilder på ert hus?

Tacksam för svar

• Svar på tråden Älvsbyhus!
  • Carisma95

Valmar:
    Som jag sa; standarden blir ju helt klart lägre om man väljer "budgethus".
    Vad jag reagerade på var ordervalet "kvalitet". Hur definierar DU kvalitet..?

• Juniphé

Fortfarande så finns det ju en del som inte har råd att lägga ut 2 mille på ett hus... eller mer. Då tycker jag att det finns billiga alternativ och då man dessutom kan göra diverse tillval efter smak och plånbok, så funkar budget husen bäst för oss.

Vår tanke med att bygga nytt istf att köpa gammalt, är att vi då har ett sprillans hus, precis så som vi önskat ha det, med garantier på alla vitvaror, värmepumpar, fönster, byggnation osv. Det har man inte i ett gammalt hus... Dessutom så känns det skönt att bara kunna flytta in och slippa börja med en renovering. För i denna stad får du inget fräscht och friskt hus för den slanten du lägger på nybygge.
    Nybygge blir billigare om man vill bo relativt nära stan.

• Juniphé

"Då tycker jag att det är bra att det finns billiga alternativ"... skulle det va!

• Miss Lau

Carisma-
    Visst är det så att standard och kvalitet är olika saker. Och inom en standard finns olika kvaliter. Det behöver inte betyda att hög standard är hög kvalitet. Men den ringa erfarenhet jag har av Älvsbyhus är att deras hus både har låg standard och låg kvalitet på materialet.

• Carisma95

Valmar:
    Smaken är som baken.
    Men som sagt, hade varit "kul" att höra exakt vad det är du tänker på ?

• cirkuspuman

Jag har en kompis som för 3 år sedan köpte ett Älvsbyhus tillsammans med sin sambo och efter 2 vattenläckage (det ena så allvarligt att de fick byta ut hela taket i köket) och ett totalt misslyckat badrum som är felriktat så skulle jag inte välja ett Älvsbyhus.
    Tilläggas ska dock att de är fina hus men vad jag har hört ryktesvägen så är Älvsbyhus inte så poppis...iaf inte av de jag känner !!

Delar bara med mig av mina erfarenheter......andra är säkert kanon nöjda, smaken är som baken !!

(¯`°?.¸ ღ Nova 04 ♥ ♥ ♥ Noel 06 ღ ¸.?°´¯)
  • Juniphé

Jag är jättetacksam för både ris och ros om Ä-hus
    Detta är en stor affär för oss, och jag behöver ha mkt med mig i bakfickan när vi ska träffa olika säljare.
    Vi har även kontaktat Smålandsvillan nu... dom verkar vara rätt lika Ä-hus dock... men vi får la se vad vi blir ägare till så småningom

• Carisma95

Juniphé:
    Tänk bara på att när det gäller Smålandsvillan och deras priser, så är det ännu mer som inte ingår som standard! T.ex. trappa till övervåningen, fönster till övervåningen m.m...

• Gnosis

Har kollat in Hjältevadshus nu, de har verkligen helt underbara hus!! Gillar deras standardnivå också, blir inte lika mycket tillval. Men det verkar inte möjligt för mig att bygga med dem, de verkar inte leverera hus till Dalarna.. Eller rättare sagt, norr om Dalälven. Jag bor 4 mil norr om Dalälven. Men jag har mailat dem, vi får väl se vad de svarar..

Ska kolla LB-hus också. Min favorit är dock Boro-hus, men det blir en prisklass vi omöjligt har råd med tyvärr.. 
  • Juniphé
    Carisma95 skrev 2006-10-01 19:58:48 följande:
    Juniphé:Tänk bara på att när det gäller Smålandsvillan och deras priser, så är det ännu mer som inte ingår som standard! T.ex. trappa till övervåningen, fönster till övervåningen m.m...
    OK Bra att veta!
    Ja, herregud vilket projekt detta är Nu har jag läst i forumet på bygganytt.se och de flesta är faktiskt riktigt nöjda med Ä-hus. Jag lusläser allt jag kommer över nu... vill inte bli blåst av ngn säljare liksom
Svar på tråden Älvsbyhus!