• Juniphé

Älvsbyhus!

Vi går i husbyggartankar och har nu ganska säkert bestämt oss för Älvsbyhus, eftersom dom har ett helhetskoncept som passar oss både prismässigt och tidsmässigt.
    Vi har inte träffat ngn säljare ännu utan jag har bara mailat den lokale säljaren, så vi väntar på att säljaren kontaktar oss om en tid för träff.

Ni som har byggt ett Älvsbyhus:
    -Blev ni nöjda med slutprodukten?
    -Var ni nöjda med er säljare?
    -Vilka tillägg valde ni?
    -Har ni bilder på ert hus?

Tacksam för svar

• Svar på tråden Älvsbyhus!
  • Siberg

Ville bara säga att vi byggde ett Älvsbyhus vid årsskiftet 04/05.
    Jag tror inte det finns några hustillverkare där det inte uppstår ngt problem, men i grund o botten är jag nöjd med vårat hus. Visst var det lite strul ibland men allt löste sig.
    Det är det jag tycker är huvudsaken att de fixar till det i slutändan. O självklart att det inte blir några stora fadäser så det bli fel på huset eller så!!

• Carisma95

Juniphé
    Varför inte välja en annan leverantör, som KAN ge er liggande panel..?

• Juniphé
    Carisma95 skrev 2006-10-07 07:58:27 följande:
    JuniphéVarför inte välja en annan leverantör, som KAN ge er liggande panel..?
    Priset... Vi har en budget på omkring 1.800.000:- inkl. allt. Denna kan omöjligt överskridas. Så våra alternativ är då begränsade. Smålandsvillan har liggande panel på sina ställen... men jag tycker att deras standardhus är dyrt jämfört med Ä-hus.
  • frugus

Jag tittade på smålandsvillans hemsida, villa nybro var jättefin, vad har ni fått för totalpris på den eller nåt annat hus från dom?

• Juniphé

Man kan räkna ut det själv på deras hemsida... sedan diffar vissa priser såklart beroende på vart i landet man bor och olika entrepenörers priser... grunden och sånt exempelvis.
    Villa Västervik har vi funderat mest på.

Priset baseras mycket på tillval och ett jättevitigt tillval för oss är dubbelgarage. Det är ett måste för oss, POFF! Så blev huset 160.000:- dyrare Och grunden kan man inte vara utan... så POFF igen! Så blev priset omkring 200.000:- dyrare igen

• modesty

Det finns ju inget som säger att man inte kan fixa till lite själv så småningom, byta ut ut vissa partier mot liggande panel(fjällpanel ex.) och sätta sin egen stil på huset om man önskar det.. Ang. tråkiga hus så är nog alla hus lite tråkiga utan en snygg tomt, likväl som man inreder inne är ju tomten även den inredningsbar..

• modesty

Frugus: Förstod hur du menar i tidigare inlägg, tog inte alls illa upp vännen

• aha

Nu har jag minsann lite bilder på vårt TYR om ni vill se

Svar på tråden Älvsbyhus!