Retar mig på mamman
Jag retar mig såååå på min styvsons mamma. Han är hos oss varannan vecka från onsdag till söndag och hon ringer varje dag för att prata med honom om ingting. Det retar mig för han får aldrig vara "bara hos oss".
Jag retar mig såååå på min styvsons mamma. Han är hos oss varannan vecka från onsdag till söndag och hon ringer varje dag för att prata med honom om ingting. Det retar mig för han får aldrig vara "bara hos oss".
Jag pratar med min mamma varje dag även om vi inte har någonting viktigt att säga. Bara ett litet hej hur är det. Det kan väl inte skada? Varför skulle en åttta åring inte kunna ha samma behov?
Behoven hos barnen är ju tydligen olika, mina barn ville absolut ha daglig kontakt med mig när de var hos sin pappa - skönt nog var deras pappa klok nog att strunta i vad hans nya partner tyckte om saken
Men som sagt, det viktigaste är att utgå från barnets behov o inte från vad vi vuxna tycker är rätt o fel ![]()
Sassilina: Då är det ju helt ok. Problemet uppstår när mamman ringer för att hon har ett behov. Ingen har vä skrivit något om att barnet inte får ringa.
Jag förstår vad du menar Jussan. Ibland kan det förstöra en hel dag för barnet när den andra föräldern ringer och bara säger hej. Då börjar ju barnet oftast längta jättemycket. Bättre om barnet får välja om det vill ringa när de känner ett behov av det.
Det är väl helt naturligt att barnen vill ha båda föräldrana i sitt liv dagligen (det finns fortfarande folk som lever så
) Det är ju inte barnen som valt att inte bo med båda föräldrarna. Visst är det så att barnens behov ska sättas främst, men vad är det som är så hemskt med en förälder som saknar sina barn..
Hos oss har vi vv boende och det rings väl 3 - 4 ggr per vecka, ibland är det barnen som ringer ibland föräldern. Jag har aldrig upplevt det som barnen blir lessna när de har prata med sin mamma.
Kan tillägga att jag är vuxen men jag pratar med min mamma så gott som dagligen, pratar även med min syster o min mormor flera dagar i veckan, det är inte konstigare än att prata med vännerna..
Det är ju för tusan hennes barn!
Hon saknar väl sin son.
Ringa o säga hej skadar väl ingen??
sarius: Mend et är ju det det gö för vissa barn. De blir oroliga och ibland ledsna för att den andra föräldern hör av sig jämt och ständigt.
Tycker det är bra att barnet själv hör av sig om den längtar och om det är varje dag, gör det inget.
Vi har det så iaf jag och mina barn...de inger MIG om de längtar, vill inte "störa" dem hos pappa...
Däremot hör bonusbarnens mamma av sig med jämna mellanrum...det gör inget för de barnen...sen vad JAG tycker om det är en annan historia.....
Jag har bara läst TS; men det är inte upp till dig att ha åsikter om det. Mamman är en del av hans liv även när han är hos er antingen hon ringer eller inte. Precis som pappan är en del av hans liv hos mamman. Barnet kan inte dela upp sitt känsloliv vecka för vecka.
Det är ju hennes barn, varför skulle hon inte få ringa o säga hej. En självklarhet tycker jag. Fattar inte varför du stör dig på henne. Jag lever för min dotter. Skulle jag vara tvungen att vara utan henne varannan vecka ifall jag o min sambo separerade skulle jag med säkerhet göra samma sak.
Varför sätter så många vuxna sina egna behov före barnens?