• sasju

Mamma vinterjacka??

Jag har vart på jakt efter en jacka, mamma jacka för vintern (har BF 1 januari)
    Men jag har vart på Lindex, HM, Kappahl och dom trodde inte att dom skulel få in det??

Nån fler som vart höggravid i vintertider, och hur har ni löst det?
    Får knappt igen hlst jackan NU, hur ska det gå i 12 veckor till...

• Svar på tråden Mamma vinterjacka??
  • sasju

Fats det var ingen ytterjacka stod det...:(
    Jag bor i Östersund, där vi kring jul har upp mot -25 grader, så jag behöver en rejäl vinterjacka...

tack ändå

• Clis
    Attans, ja de kanske kan bli lite kallt då..
    Clis v.38
  • Mimmpan

jag har också fundera kring hur jag ska göra med vinterjacka, jobbar med sex åringar så jag är ute mycket på jobbet och kan ju inte gå med öppen jacka hela vintern. Min höst/vårjacka är precis nu kommer inte att gå och stänga om nån vecka.. Jag ska titta på Exit imorgon om de kan ha nån vinterjacka för tjockmagar, har ni Exit i östersund? har tittat på de andra affärena men inte sett någon har dock inte frågat..

• sasju

Nej Exit finns inte i Östersund.
    Men jag var helt säker på att HM och Lindex skulle ha... Känns som att dom här kläderna är lite svårare att ha om dom inte är mamma kläder än tex en större tröja osv..

• Gravid18

Hmm tycker det är lite dåligt att det inte finns så mycket mammajackor, man vill ju inte frysa i vinter. Jag är på jakt fter en vinterjacka men som inte ska vara för dyr vll inte slänga ut så mycket på en jacka man bara kan använda när man är höggravid

• sasju

Jag håller med!
    Jag har som tur var en underbar sambo som idag hittat en jättefin jacka på WE till mig i SMALL.
    Den var liite stor nu så jag har ca 7-10 cm att växa i, sen kan jag dessutom ha den sen, vilket är tur.

Men OM jag blir jättestor komemr den oxå vara för liten...

• Mamsingen

Man kan ju alltid köpa en herr vinterjacka, inte så snyggt men är den varm och går och knäppa kan det ju va värt det

• efsen

Jag kommer att låna sambons jacka från förra säsongen och så köper han en ny. Jag är en small i tjejkläder och min sambo tar large eller medium så där finns plats. Jag ser lite tokig ut i den men jag ska i alla fall inte frysa när det väl blir kallt. Än så länge fungerar min lite vidare yllejacka.

• MosterFia

Jag kör helt enkelt med en jacka i alldeles för stor storlek och lever med att den ser för stor ut. Ärmar går att vika upp, och att det går ner om baken är ju bara skönt. Men det underlättar ju om man saknar fåfänga då också :D.

Svar på tråden Mamma vinterjacka??