• sasju

Mamma vinterjacka??

Jag har vart på jakt efter en jacka, mamma jacka för vintern (har BF 1 januari)
    Men jag har vart på Lindex, HM, Kappahl och dom trodde inte att dom skulel få in det??

Nån fler som vart höggravid i vintertider, och hur har ni löst det?
    Får knappt igen hlst jackan NU, hur ska det gå i 12 veckor till...

• Svar på tråden Mamma vinterjacka??
  • Gravid18

men det står ju att det är en varm och skön stickad jacka?

• aktuelle

Gravid18: men den värmer föga när det är -10 :)

• Gravid18

aktuelle: Jag ringde min syster nu och hon sammarbetar med dom lite smått så hon ska ringa och kolla det nu så ringer hon mig när hon vet . Man vill ju inte beställa en jacka som inte håller för minus grader.

• aktuelle

Gravid18 : nä precis :) men stickat är ju ingen hitt bara det blåser lite, då måste du ändå se till att ha ordentligt under.

• Gravid18

Jo precis, men det beror på vissa stickade är väldigt varma och blåser inte igenom. Men vi får se när min systr ringer tillbaka Det är ju inte lätt att hitta jackor till oss gravida som är varma. Det finns ju knappt ens jackor lite synd. Man vill ju inte frysa för att man är gravid

• aktuelle

näe, känns inge vidare att bebismagen ska få frysa :S

• Gravid18

Nej precis och man kan ju inte ta på sig hur många tröjor som helst heller då kan man ju inte gå hehe

• dobbis

Hej , förstår verkligen erat problem, jag har BF 13 mars så jag kommer att ha mage hela kalla vintern, älskar vintern annars men nu känns det lite kämpigare. får låna pappas gammla fodrade oljerock när jag är i stallet och ute med hundarna, men vad ska man ha på sig när manska vara lite finare, slutar säker med att jag går imkring i sambons arbetsjacka, jag kommer alltså se ut som ett vandrande bygge i vinter :( kul, men vad gör man, vill ju inte att bebisen ska frysa, hoppas vi hittar något och lycka till i kylan. förstår dig aktuelle, uppe i luleå blir det lite kallare än som för mig i värmland. kramar

• höstvinter

Har inte läst alla inlägg, men jag såg ett alternativ på POP, en "tub" med dragkedja som man har runt magen under en vanlig jacka. Täcker där magen står ut, så det gäller ju att man kan knäppa jackan över och under den i så fall. Var i fleece. Hoppas ni förstår vad jag menar....

• ellinorsmama

Jag köpte en mamma jacka på H&M i Gävle förra året. En ullkavaj men den är så varm och god. Var suprnöjd med den.
    den var på rea. Halva reapriset så den kostade bara 125 kr, ett riktigt fynd. Ligger nu i källaren i väntan på en ev till graviditet.

Så det finns mammajackor. Det gäller bara att hitta dem!!!

Svar på tråden Mamma vinterjacka??