• sasju

Mamma vinterjacka??

Jag har vart på jakt efter en jacka, mamma jacka för vintern (har BF 1 januari)
    Men jag har vart på Lindex, HM, Kappahl och dom trodde inte att dom skulel få in det??

Nån fler som vart höggravid i vintertider, och hur har ni löst det?
    Får knappt igen hlst jackan NU, hur ska det gå i 12 veckor till...

• Svar på tråden Mamma vinterjacka??
  • Ruda

Har samma problem, kommer att vara i 7-8 månaden i vinter, och är faktiskt inte jättesugen på att lägga ut dyra pengar på nåt som jag inte kommer att använda sen!
    Skulle vilja ha tips på en snygg jacka till hyfsat pris!!!

• Tudorjohansson

Ruda-<------ Ja med. Kanske bara att ta på sig sopsäcken Verkar inte finnas nåt.

• ebben

Jag bor i norrbotten,o här är det ju ofta KALLT!
    fick mitt barn i dec-05 fick låna en rejäl stor parkas vinterjacka från min far!
    Det finns inte mammajackor.......på alla ställen.Kanske att betälla på nätet,för åtskilliga hundralappar,men det ville jag inte slösa på nåt jag bara skulle ha ett par månader!

• Maje

Den svartvita kappan från H&M var jättefin, men vilken avdelning är den köpt på ? Tex. finns ju inte h&m Trend (fd. Clothes) i alla städer, bara i stockholm, göteborg, malmö och uppsala.....
    Jag använder min mammas gamla mamma jacka från 70-talet. Den är väldigt smart konstruerad och till er som kan sy eller känner någon som kan, så kan jag tipsa er om att sy en kappa i A-form med veck i ryggen så att det finns mycket plats där,och sedan sy framdelen "omlott" så att det inte blir någon glipa hur mycket magen så så växer.

• Sole

jag provade en jacka på Growinlife idag och den gick knappt att knäppa över magen och jag är i 19:e veckan, vilket skämt!

Kan ha min ett tag till sen får jag prova mannens jättestora och stå ut till mars.
    jobbigt när man är så frusen som jag

• ams72

Hej
    Jag var höggravid förra vintern, och jag köpte en dunjacka på Intersport. De var inte så dyra, tror den kostade ca 400:- Fördelen med dunjacka, tyckte jag, var att även om jag köpte en jättestor så vägde den ingenting.

• Bebs74

Inget nytt om vinterjackor för gravida?

Min make är helt "förskräckt" att det inte finns bättre vinterkläder för gravida. Han tog det som en självklarhet att det finns en marknad när ca 50 % av alla gravida är gravida vintertid och särskilt som det är en babyboom nu.

Jag fick tipset idag av en kollega om butiken MoJ i Göteborg. Jag kollade deras sida på nätet men tydligen så skall butiken upphöra, ingen tur där alltså.

• Tudorjohansson

PANIK!!! Min enda jacka gick sönder igår. Så nu får jag frysa tills jag hittar någon ny
    Provade sambons största jacka men den va så tajt så jag kunde inte böja mig ordentligt och slog huvudet i biltaket när jag skull i bilen

• SanTan

Jag köpte en stor herrjacka på MAXI för 300:-. Den är visserligen lite stor över axlarna också men det får duga... Den kommer jag i alla fall att kunna knäppa hela vintern! Har BF den 9 februari...

Damjackor går ju inte köpa då dessa är mer figursydda över magen och lite insvängd i midjan...

300:- var lite en smärtgräns, mer än så vill jag inte lägga på en jacka som jag kommer att ha en vinter!

• Pokoyo

Jag är också kall om magen... Knyter lång halsduk/sjal om magen sålänge.

• Tudorjohansson

Ja det verkar som vinterjackor för oss gravida är ett stort problem. Tydligen tror folk att vi inte behöver jacka

Får väl spendera min em och leta jacka....*pust*

• eire

Jag är i v32 och har en large duffel. Än så länge går den att knäppa, inga problem!

Svar på tråden Mamma vinterjacka??