• sasju

Mamma vinterjacka??

Jag har vart på jakt efter en jacka, mamma jacka för vintern (har BF 1 januari)
    Men jag har vart på Lindex, HM, Kappahl och dom trodde inte att dom skulel få in det??

Nån fler som vart höggravid i vintertider, och hur har ni löst det?
    Får knappt igen hlst jackan NU, hur ska det gå i 12 veckor till...

• Svar på tråden Mamma vinterjacka??
  • Darling73

en till som undrar hur denna vinter ska bli....har BF 27 mars, och kommer väl vara lagom stor när det är som kallast....jobbar dessutom på förskola där vi är ute varje dag...termobyxor är ju bara att glömma att man kan ha...hmm...KALLT kommer det att bli! men största problemet är ju just jacka....men såg ett inlägg här nu att det fanns på HM...ska nog kolla upp det...SNARAST!!!!

en till älskling är på väg~~lycka~~
  • Flisan79

Har löst mitt problem. Hittade en kappa på Zara som inte är för gravida men så pass A-formad att jag troligen kommer kunna ha den hur stor jag än blir. Duger dock bara till max 10 minus. Sen har jag min mans vinterjacka från förra året som jag faktiskt använde mer än honom redan då. Den ser inte så stor ut och går bara till midjan på honom men på mig går den pecis över rumpan och det finns gott om magplats.

• Helenas

Hur kan de bara ha missat att man är jättegravid även på vintern? Konstigt att det inte finns någon annan lösning än stora jackor (för män). Jag har siktat in mig på sambons dunjacka men vet inte hur väl den passar när magen börjar växa ordentligt...

• gummisnoddas

Köp en herrparkas! Det gjorde min syster som blev väldigt stor. Själv körde jag min vanliga jacka in i det sista... Lycka till!

• Atira

Jag har köpt en jacka för kraftiga på Lindex i deras Generous serie. Tror att den ska funka bra. Men den var ju inte så billig, kostade runt 800 kr. Men jag vägrar frysa i vinter. Har sett många gravida som på vintern går med uppknäppt jacka för att magen är stor men det vill inte jag göra.

Atira

vecka 21, BF 24/2
  • Bebs74

Inget nytt om vinterjacka för gravida?

• aktuelle

har samma problem. Har också bf 1 januari och jag får precis igen jackan nu, men det känns som om att ha en korsett då det trycker över magen. letat bland mina avlagda jackor men det är ingen av dem som passar och inte mannens heller. Någon som vet var man kan hitta en riktigt billig jacka (någon av de större kedjorna tex) ? Bor i Luleå och i december blir det garanterat nååågot kallt och då kommer ju magen vara som störst :S fryser ju redan om magen och nu har det legat mellan 0 och -10 :(

• Gravid18

Nu har 4mom.se fått in jacka, lite dyr men kanske är värt det?

• Riskokaren

Jag skrev ett inlägg för inte så länge sen ang.vinterjackor.
    Kan säga att jag mailade h&m och de har inga vinterjackor och planerar inte hellar ha pga för liten efterfråga.Jag mailade att den är visst stor gör ni det också:info.se@hm.com

Och det finns verkligen inga bra varma jackor för oss gravida.Jag hade absolut köpt en om det fanns och tycker inte alls att det är onödigt köp som vissa tycker.jag menar man köper ju mammabyxor de flest av oss och det är inte onödigt förstår inte varför en jacka skulle vara det.Hittade en kappa i gbg för 1900kr,men den var alldeles för dyr inte ens snygg och inte direkt varm heller.Testade en annan kappa också men redan nu i femte månaden känndes den lite väl tajt.När ska marknaden få upp ögonen för oss?

• aktuelle

kollade på 4mom, men det är ju bara en stickad tröja väl? blåser ju rätt igenom

Svar på tråden Mamma vinterjacka??