• sasju

Mamma vinterjacka??

Jag har vart på jakt efter en jacka, mamma jacka för vintern (har BF 1 januari)
    Men jag har vart på Lindex, HM, Kappahl och dom trodde inte att dom skulel få in det??

Nån fler som vart höggravid i vintertider, och hur har ni löst det?
    Får knappt igen hlst jackan NU, hur ska det gå i 12 veckor till...

• Svar på tråden Mamma vinterjacka??
  • Mimmpan

sambons jacka är ju perfekt om han inte är 2 meter lång och har storlek XL, när man själv är 1,65 och en S  Fundersam  Man får ta en koll om man kanske kan hittar en jacka som är lite vidare och hoppas på att den inte är för dyr, handlar ju bara om tre månader..

• Snuttarna

Det är inte så lätt när man är lika lång som sin man (1.80-1.85) och jag har XL i vanliga fall. Jag bor också i Norrland och behöver en rejält varm och skön jacka för att inte frysa bort. Jag kan inte längre ha min vanliga vinterjacka och min höstjacka är för tunn. Ledsen

/Snuttarna *bf 28 jan 2007*
  • Bess

Jag tänker köpa en jacka i nån storlek större....eller t.o.m från butikernas "plus-size-sortiment". Blir en kall vinter annars.

• Camilllla

Jag har hört att mamma-vinterjackor helt enkelt inte riktigt existerar...

Så jag har tänkt köra med tjocktröja och öppen jacka så mycket som möjligt, och om det blir för illa hoppas jag kunna kränga på mig sambons gamla jacka... Är ganska tunn i vanliga fall och har fortfarande ganska mycket plats att växa i i min jobbjacka... Får se hur det funkar och hur magen ser ut i januari-februari helt enkelt..! Annars kan vi ju hoppas på en mild vinter Har man bf i början av januari slipper man ju kanske värsta kylan iaf...

• nötskrikan

Usch, jag har samma problem. Kan inte ha varken höst-eller vinterjacka längre och börjar frysa. Sambon är 30 cm längre och har dessutom XL så jag kan inte låna hans gamla jacka. Funderar också på vanliga jackor i större storlekar eller kanske herrjackor eller plus-size.

• sandrav

Jag har bf 18 februari, och har letat ett tag nu på internett och i affärer efter vinterjacka för gravida eftersom jag kommer vara höggravid på vintern och det är kallt. Man vill ju inte se ut hur som hellst heller. Bara så dåligt att det inte finns vinterjackor för gravida.

• sasju

Ja jag har en sambo som är rätt liten, men jag vill ändå inte köpa en jacka i L bara för att jag har en stor mage...skulle vilja ha ens nygg jacka som är större för mage precis som mamma tröjorna är...
    Tycker det är så konstigt att man inte gör jackor...

Vi har som sagt upptill -25 på vintern, så det är ju inte bara iblnad man bylsar på sig utan varje dag o då vill jag inte springa i ett tält...:(

• Bebs74

Jag ställde samma fråga för någon vecka sedan under rubriken "Övrigt" och fick inte heller något svar på var man kan hitta vinterkläder för gravida. Jag har också kollat runt på andra ställen, frågat på MVC men ingen vet. Men alla säger vad bra det är att röra på sig när man är gravid - hur kan man göra det när det är -25 grader ute och man endast har "mys-kläder" för inomhusbruk att välja mellan när man shoppar.

• sasju

Jag håller med, det är jättakonstigt at det inte finns, jag var helt säker på att det fanns!
    Kanske komemr till nästa år, verkar ju vara ett ritkigt baby boom år i år, så många kommer nog fråga efter det...

Svar på tråden Mamma vinterjacka??