Bilder på erat KÖK!!!!!
Nu vill jag ha lite insperation och få se lite bilder på kök, sitter och planerar på nytt kök hemma nu. Har ni bilder i era galleri på kök så hojta till =)
Nu vill jag ha lite insperation och få se lite bilder på kök, sitter och planerar på nytt kök hemma nu. Har ni bilder i era galleri på kök så hojta till =)
Angående golv:
Jag håller inte riktigt med att plastmattor är ute, de är väl jätteinne! Det finns många linoleummattor att välja på...
Vi valde alternativet, som jag anser, är mest UTE!
Vi tog klinkers efter många om och men och har inte ångrat det en sekund, som tur är. Det är jättebra när man har barn- varmare än trägolvet, tåligare och lättstädat. Jag hade mardrömmar om att de skulle ramla och slå ut sina små tänder, men den oron var helt obefogad...
... ekgolvet är också hårt att slå sig på, men man kanske ska välja ett golv som inte är för halt!
Vi har 4-stavig mattlackad ek-parkett i köket! Lättstädad, men visst blir det lite märken men det ger ju ett rustikt utseende,eller? Vi valde mattlackad ek eftersom det ser ut som oljad ek, men är mycket tåligare än oljad i ett kök!
Åh, vad kul att se att så många haft åsikter om köksgolv, och att fler än jag tycker det är svårt att välja!...
påfågelöga: tack för länken till forbo, det fanns mycket att titta på där.
Vi har pratat golv lite mer här hemma de senaste dagarna och just nu känns det som vi lutar åt ett trägolv. Vi har ett lackat furugolv i det angränsande vardagsrummet, men gillar inte riktigt "furulooken", iaf när golvet är både gulnat och lackat som vårt...I hallen har vi en plastmatta i brun/terracottaklinkerimitation (oj, vilket långt ord!)Tror ni det skulle bli finast med ett furugolv i köket också (och vilken behandling kan man ha då, så det det blir snyggt och praktiskt?)eller ska vi ta ett annat träslag?
Bänkskivorna blir antagligen i ek eftersom vi ska ha en bardisk mot vardagsrummet med ekvitrinskåp under, övriga möbler i v-rummet är också i ek.
Jag såg ett så snyggt kök hos nån här på fl, men när jag skulle visa sambon kunde jag inte hitta det.
Det var en köksö som det satt fast ett bardiskbord i, som var lite svängt. Svårt att förklara, nån som känner igen det??
Nu har lagt in lite bilder på vårat kök.....
Vedum vaniljvitt, Karin tror jag det heter!
Men vi har kök och vardagsrum i ett!!!!
mammamyspys: supernice kök....
Tack!!!!
Nu blir jag lite röd om kinderna...............
Har kollat runt hos en del av er och ni har ju verkligen jätte fina och lyxiga kök...vad avundsjuk man blir. Har inte skrivit i era gästböcker dock...lite dåligt, men jag skriver till er alla här istället.
mrs holiday:
vi har ju som sagt furu ( i hela huset) och det var gulnat och jättefult, så först var jag tveksam till det
men vi valde att betsa det vitt och sen lacka (med matt lack), då ser det ut i stort sett som ett vitoljat golv, vi är riktigt nöjda iaf!