Bilder på erat KÖK!!!!!
Nu vill jag ha lite insperation och få se lite bilder på kök, sitter och planerar på nytt kök hemma nu. Har ni bilder i era galleri på kök så hojta till =)
Nu vill jag ha lite insperation och få se lite bilder på kök, sitter och planerar på nytt kök hemma nu. Har ni bilder i era galleri på kök så hojta till =)
Dundermamman
Ekparkett är säkert bra och robust. Hos oss är problemet att parkett är så fel i ett 100-årigt kök. Men plastmatta som ser ut som bräder är väl också fel kanske?
Novilon plastmatta blir dyrt om man tänker på underlaget och att man måste ha mattläggare. För vi vill inte lägga in den själva.
Golv i övrigt är inte lika svårt. Svårast är att välja till köket.
Linah: tack för tips! Jag var in och kollade på ditt kök och golvet såg jättefint ut. Det kan verkligen vara ett alternativ för oss! Är det lätt att hålla rent? Två kladdiga barn som spiller både det ena och det andra under bordet, och det är inte alltid man ser vad som händer och torkar upp fläckarna på en gång. Tål golvet vatten bra? Vi är ganska försiktiga med vårt vardagsrumsgolv, så jag vet inte riktigt hur tuffa tag golvet tål.
mrs holiday:
vi har ju nyss gjort om det, så jag vet inte hur tåligt det är!
det blir ju märken om man tappar saker i det givetvis.
och jag tror det tål vatten ganska bra, här måste jag våttorka ofta, för det är alltid massa kladd!
det är lackat 4 ggr (tror jag det blev) man kan ju lacka fler gånger om man vill ha det ännu tåligare! minst 3 rekomenderades!
-Mli j-
vårt kök är ett Kvik Mano (matt lackerat)
Jag tror det gick på i runda slängar 40-45 000 inkl lite skåpsinredning och fläkten. Alla vitvaror samt bänkskiva har vi köpt separat. Så själva köket i sig, skåpstommar och lådor kostar inte så mycket mer än ett IKEA kök :)
Bänkskivan är 60 mm valnöt, dvs. dubbla 30 mm skivor eftersom det inte finns tjockarare massiva skivor än 40 mm. Vi köpte dem separat av en brädgård och lät en snickarkompis limma och förlänga på dem eftersom vi har extra djupa arbetsbänkar.
-Joonas-
Vårt trappräcke/staket har vi svetsat själva. Köpt plattstål, kapat, svetsat (med hjälp av min pappa som är verkstadsingenjör och har tillgång till svets osv) och sedan sprutlackerat det i en ljusgrå kulör (som vi även har lackerat alla våra innedörrar i).
Diana: Jättefint är det verkligen. Jag kontaktade en smed i dagarna för vi behöver ju räcken och staket till vår trappa. Har inte fått pris ännu men väntar med spänning... Har begärt offert på galvat med kvadratiska stående pinnar. Kanske trä ovanpå? Minns inte... Fick en snilleblixt att ringa en smed då vi under ett års tid inte lyckats få någon snickare intresserad av projektet...
DianaJ
Tack!!!
Det var ju inte så farligt dyrt ändå när man vet vad man verkligen vill ha (=
Har också köksbilder i galleriet!
har kikat på era kök alla lika fina!
copernicus
Finns bild på vårat kök under NYA LYAN om du är nyfiken
Köket är långt ifrån färdigt, men bänkarna är iaf ihopmonterade.