• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Vill Du hänga med på barnvagnspromenader i Gustavsberg?

Varje tisdag kl 11:00 träffas vi vid anslagstavlan utanför Gustavsbergs kyrka. Vi brukar gå ca 30 min - 1 timme och avslutar sedan med lunch på någon restaurang i närheten.  Vid dåligt väder hittar vi på något annat tillsammans, t ex lunch i Mölnvik, Forum Nacka eller något liknande. Håll utkik här i tråden på förmiddagen samma dag vi träffas så bestämmer vi plats och aktivitet när det är dåligt väder.

Alla är hjärtligt välkomna!!!

BABYCAFÉ (För föräldrar med barn under ett år)

Gustavsbergs församlingsgård
    Måndagar:
    10.00–12.00 (7-10 månader)
    Torsdagar:
    13.00-15.00 (1-6 månader)

ÖPPEN FÖRSKOLA
    För mamma/pappa och barn tillsammans. schema ht 2006

Gustavsbergs församlingsgård
    Tis: 9.00–13.00
    Ons: 12.30–15.00
    Tors: 9.00–12.30

Tiderna kommer från Svenska Kyrkan, Gustavsbergs församlings hemsida www.svenskakyrkan.se/gustavsberg/barn.htm

Kommunens Öppna förskola  (ligger vid Markörplan)

Öppettider:
    Tisdagar: 13.00 - 15,30 (babygrupp 0-6 mån)

Torsdagar: 8.30 - 12.00 (Öppen verksamhet)
    13.00 - 15.30 (Babygrupp 6-12 mån)

Fredagar: 8.30 - 13.00 (Öppen verksamhet)

www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...

Kommunens öppna förskola
    www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...  Babycafé (öppnar 11 november 2006) Adress: Orions väg 1 (Mölnvik)Ligger närmast sjön, bredvid den nyöppnade Hund- och Kattbutiken.

Öppettider:
    mån-fre 10-16
    lördag  11-15

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-27 16:16:34:
    Fr o m tisdagen den 28 november har vi en ny mötesplats. Vi träffas numera utanför biblioteket (Runda huset) eftersom det är en mera central mötesplats. (Alltså mötesplatsen vid kyrkan gäller inte längre).
  • Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2
  • Charlott29

Singhis:
    Japp, både julklapp och födelsedagspresent. Jobbigt! Stackars Vincent som får klapp/present så tätt, men han var ju beräknad till julafton så den 4 januari är ju ändå snäppet bättre
    Jag har redan köpt 2 julklappat - en buss från Fischer Price där man kan köpa till så det blir en hel stad, och ett pussel. Fördelen är ju att man kan köpa saker från 1 år! Blir lite mer att välja på helt plötsligt! Han ska i vart fall få en gåvagn i julklapp! Han är sugen på att gå, nu har vi fått lov att köpa en tyghjälm till huvudet, stackaren ser ju ut som en liten boxare,

• Ninis

Lotta,
    Jag köpte en Brio gåvagn på loppis i Eskilstuna för 40 spänn! Den var som ny.

Vart har du köpt den där tyhjälmen och vad kostade den? Har Vincent på sig den hela tiden när ni är hemma?

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
  • smurfis75

Morgon! Tror jag hoppar över promenaden idag, känner mig inte så pigg idag, huvudvärk och lite halsont (hoppas det inte blir värre nu).

Typiskt när det är så fint väder också...suck.

Önskar er en trevlig dag iaf, så ses vi nästa vecka när det är dags för babycafeet!

Promenadlista
    Tisdagen den 7 november kl 11:00
    Vi träffas vid anslagstavlan nedanför kyrkan
    ----------------------------
    Kommer:
    Pannkakan06
    chrizzy
    smurfis75
    piiski
    Singhis
    Monkan10
    Matild

Mamma har 2 älsklingar Liam och Texas
  • smurfis75

Missade att ta bort mig...

Promenadlista
    Tisdagen den 7 november kl 11:00
    Vi träffas vid anslagstavlan nedanför kyrkan
    ----------------------------
    Kommer:
    Pannkakan06
    chrizzy
    piiski
    Singhis
    Monkan10
    Matild

Mamma har 2 älsklingar Liam och Texas
  • pannkakan06

många som hoppar av nu trist . Men so msagt vädret är vackert och frisk luft .

Jag ger mig ut på farligt vatten så ni vet .Emilia har varit sååå hård i magen så gav nu ordentligt med katrinplommonpure med linfrön så nu kommer det SÄKERT under dagen säga brak så ni är förberedda vad jag ger mig ut på och kanske akut behöver ett skötrum *S*.

Ses senare!

Emilia är min älskling!
  • Charlott29

Singhis:
    Tyghjälmen är köpt på Barnens Hus i Nacka för 149:-. Ganska dyrt, men billigt när man tänker på att huvudet räddas

Nu har vi varit på öppna förskolan. Efter 2.5 timma där var Vincent helt slut och somnade i vagnen hem, står ute och sover i det fina vädret och jag passar på att kasta i mig lunchen

Upptäckte Vincents första tand idag!!!

• Kärleksdronken

Charlott29, wow, första tanden, vad sött!

Hoppas ni som promenerade (och duktiga Amanda som gympade) hade trevligt idag! Malte är inte kleggig längre men var alldelens röd i ögat imorse, så vi har hållt oss hemma idag. Tänkte satsa på kyrkan på torsdem!

• Amanda

pannkakan:
    Ja det är trist när folk hoppar av i sista stund (denna gång även jag).
    Därför känns det extra skönt att det inte är jag som startat denna tråd del 2 för då slipper jag känna ansvar för att jag alltid ska vara med på promenaderna.

Nu är jag nyss hemkommen från gympan.
    Det var bra och jag kommer med all säkerhet ha träningsvärk i morgon (undrar om jag kommer ur sängen i morgon bitti.... )
    Ska gympa igen på torsdag kl 12.30 och den som vill följa med är hjärtligt välkommen
    Har lånat min mammas bil denna veckan så jag kan erbjuda plats i bilen för den som vill följa med

• pannkakan06
    amanda: Sånt händer även den bästa klart man inte alltid kan följa med men du motionerade ju idag så du har verkligen kämpat. Hur är det på babygympan vad gör man? är lite nyfiken på att gå faktiskt!

Tack för idag tjejjor! ni har lyckats söva mitt barn, hon är totalt slut och sover ute på altanen nu . Ingen är gladare än jag..hihi
  • Amanda

pannkakan:
    Det är som en vanlig gympa men de tar det lite lugnare och inriktar sig på bla axlar, mage och rygg.
    Man har barnen med sig i gympasalen.
    V var äldst och kröp runt i salen och speglade sig i speglarna
    De andra barnen kunde inte krypa ännu så de låg eller satt på filtar och lekte med leksaker.
    Man springer inte omkring och sånt utan man står på en plats och har mattor, hantlar, gummiband som man gympar med.
    Du får jätte gärna hänga med på torsdag

Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2