• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Vill Du hänga med på barnvagnspromenader i Gustavsberg?

Varje tisdag kl 11:00 träffas vi vid anslagstavlan utanför Gustavsbergs kyrka. Vi brukar gå ca 30 min - 1 timme och avslutar sedan med lunch på någon restaurang i närheten.  Vid dåligt väder hittar vi på något annat tillsammans, t ex lunch i Mölnvik, Forum Nacka eller något liknande. Håll utkik här i tråden på förmiddagen samma dag vi träffas så bestämmer vi plats och aktivitet när det är dåligt väder.

Alla är hjärtligt välkomna!!!

BABYCAFÉ (För föräldrar med barn under ett år)

Gustavsbergs församlingsgård
    Måndagar:
    10.00–12.00 (7-10 månader)
    Torsdagar:
    13.00-15.00 (1-6 månader)

ÖPPEN FÖRSKOLA
    För mamma/pappa och barn tillsammans. schema ht 2006

Gustavsbergs församlingsgård
    Tis: 9.00–13.00
    Ons: 12.30–15.00
    Tors: 9.00–12.30

Tiderna kommer från Svenska Kyrkan, Gustavsbergs församlings hemsida www.svenskakyrkan.se/gustavsberg/barn.htm

Kommunens Öppna förskola  (ligger vid Markörplan)

Öppettider:
    Tisdagar: 13.00 - 15,30 (babygrupp 0-6 mån)

Torsdagar: 8.30 - 12.00 (Öppen verksamhet)
    13.00 - 15.30 (Babygrupp 6-12 mån)

Fredagar: 8.30 - 13.00 (Öppen verksamhet)

www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...

Kommunens öppna förskola
    www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...  Babycafé (öppnar 11 november 2006) Adress: Orions väg 1 (Mölnvik)Ligger närmast sjön, bredvid den nyöppnade Hund- och Kattbutiken.

Öppettider:
    mån-fre 10-16
    lördag  11-15

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-27 16:16:34:
    Fr o m tisdagen den 28 november har vi en ny mötesplats. Vi träffas numera utanför biblioteket (Runda huset) eftersom det är en mera central mötesplats. (Alltså mötesplatsen vid kyrkan gäller inte längre).
  • Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2
  • smurfis75
    Kärleksdronken skrev 2006-11-08 19:20:46 följande:
    Singhis, ibland är man inte bara mamma utan också även en MacGyver (hm, kanske inte är nån som minns från barndomens television...)
    Jodå, varje vardag på kanal 5 Skrattande
    Mamma har 2 älsklingar Liam och Texas
  • Chrizzy

tach singhis för purén. max är helt ur gängorna vill inte sova. är övertrött.

• pannkakan06

vilket äventyr ni varit på!

Jag har en fråga. Emilia är då som sagt 9 månader. Har fått en jättekartong med semper fullkornsvälling från 1 år vågar man ge det till henne nu redan?

• Hubba Bubba

Singhis: Man måste vara väl förberedd... Efter snöstormen tänker jag alltid ha med mig varma extrakläder speciellt till barnen. Vågar inte tänka på vad som skulle kunna hända en 5 månaders baby i kylan.

Jag fick åkförbud på min bil när jag var på bilbesiktningen för 11/2 år sedan är Elias var liten. Hade en bokad tid och drog dit lite snabbt och hade ingen vagn med mig. Han var så stor att han inte hade babyskydd utan bilbarnstol. Ganska tung att bära...kunde inte gå...
    Vad gör man. Ringer sambon på mobilen. Han svarade inte.
    Hade en trött och hungrig kille. Jag kan säga att golvet på bilprovningen inte var ett alternativ att lägga sin baby på. Tro inte att de hjälpte till med att fixa en taxi heller. Naturligtvis tappade Elias nappen under en bil med pågående besiktning. Usch vad svettigt det var
    Fick till slut tag på en taxi. Beställde speciellt med bilbarnstol. Föraren hade inte en aning om hur denna stol fungerade.
    Skitförbannad kom jag hem och lovade mig själv att aldrig åka iväg utan vagn igen.

• Ninis
    Hubba Bubba skrev 2006-11-08 19:51:00 följande:
    Onsdagsfikatråden???
    Vi är några mammor här på FL som började träffas i september förra året när vi var gravida. Vi hade alla BF i februari. Och vi har fortsatt att träffas även efter att våra bebisar har fötts. Så vi har stående fika varje onsdag, ibland har vi även "hemma-hos-fika".
  • Hubba Bubba

Amanda: Jag borde absolut röra på fläsket men...Ö.F babycafé går inte att missa.
    Jag hänger hellre med en tisdag. Kniiiiip!

• Ninis

Amanda och Dronken,
    Vad ska man göra med 10 pepparkorn för att lindra kräksjuka???

• Amanda

Singhis:
    Du ska svälja dem hela
    Sedan är det bara att hålla tummarna för att du inte blir smittad.
    Du sväljer dem alltså om någon i din närhet åker på kräksjukan.

Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2