• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Vill Du hänga med på barnvagnspromenader i Gustavsberg?

Varje tisdag kl 11:00 träffas vi vid anslagstavlan utanför Gustavsbergs kyrka. Vi brukar gå ca 30 min - 1 timme och avslutar sedan med lunch på någon restaurang i närheten.  Vid dåligt väder hittar vi på något annat tillsammans, t ex lunch i Mölnvik, Forum Nacka eller något liknande. Håll utkik här i tråden på förmiddagen samma dag vi träffas så bestämmer vi plats och aktivitet när det är dåligt väder.

Alla är hjärtligt välkomna!!!

BABYCAFÉ (För föräldrar med barn under ett år)

Gustavsbergs församlingsgård
    Måndagar:
    10.00–12.00 (7-10 månader)
    Torsdagar:
    13.00-15.00 (1-6 månader)

ÖPPEN FÖRSKOLA
    För mamma/pappa och barn tillsammans. schema ht 2006

Gustavsbergs församlingsgård
    Tis: 9.00–13.00
    Ons: 12.30–15.00
    Tors: 9.00–12.30

Tiderna kommer från Svenska Kyrkan, Gustavsbergs församlings hemsida www.svenskakyrkan.se/gustavsberg/barn.htm

Kommunens Öppna förskola  (ligger vid Markörplan)

Öppettider:
    Tisdagar: 13.00 - 15,30 (babygrupp 0-6 mån)

Torsdagar: 8.30 - 12.00 (Öppen verksamhet)
    13.00 - 15.30 (Babygrupp 6-12 mån)

Fredagar: 8.30 - 13.00 (Öppen verksamhet)

www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...

Kommunens öppna förskola
    www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...  Babycafé (öppnar 11 november 2006) Adress: Orions väg 1 (Mölnvik)Ligger närmast sjön, bredvid den nyöppnade Hund- och Kattbutiken.

Öppettider:
    mån-fre 10-16
    lördag  11-15

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-27 16:16:34:
    Fr o m tisdagen den 28 november har vi en ny mötesplats. Vi träffas numera utanför biblioteket (Runda huset) eftersom det är en mera central mötesplats. (Alltså mötesplatsen vid kyrkan gäller inte längre).
  • Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2
  • pannkakan06

charlott29: nu tror jag mig veta vem du e jag har min emilia som ja.. den enda som inte kryper *S*.. hon har klänning idag så då känner du säkert igen oss :.D

Amanda häng på idag

• Charlott29

Pannkakan06: Har inte den blekaste aning om vem du är så du får väl hojta om du ser oss

• Amanda

Hmmm jag vet inte...
    Det är det där med sjukdommar...
    Vinterkräksjukan har dessutom börjat komma nu

• pannkakan06

nej men amanda! kom nu det klart du ska med...

• Charlott29

Amanda: Vinterkräksjukan kan man få överallt, även på konsum

Hmm.. Vincent sover länge idag, han har sovit 1 timma och 15 minuter nu... oj oj oj, tror det är sovrekord på G....

• Amanda

Pannkakan och Charlotte:
    Jag kommer tyvärr inte på ÖF i dag.
    Ska träffa min bästis Milla på lunch i stället

• Kärleksdronken

*hett tips* om man vill ha dagmamma i framtiden är det toppen att snacka in sig hos dagbarnvårdarna på öf, dom kan nämligen välja sina barn själva! (Vet en som fått möjlighet till det den vägen)

Å, jag önskar jag kunde gå imorgon, känner mig som en riktigt dålig mamma, och gör nästan ingenting kul för Malte, nästa vecka måste jag verkligen skärpa mig och prioritera honom istället (om han prioriterar att vara frisk vill säga....)

Usch, vinterkräksjukan....*darrar av skräck* undrar hur många gånger man kommer få den då... Är det nån som har testat "tio vita pepparkorn" mot det, funkar det?

• Amanda

Dronken:
    Jag har testat "10 vitpepparkorn" och det funkar inte tyvärr....

Förra året gick vinterkräksjukan på dagis och jag försökte slippa den med hjälp av vitpepparkorn men jag åkte ändå på det
    Först kräktes barnen och när de mådde bättre så var det maken och min tur...
    Jätte kul att stå och laga mat åt barnen när man mådde pyton själv... Blä...

Hörde i måndags av några föräldrar att det var några barn på dagis som redan fått vinterkräksjukan (dock inte på vår avdelning... Ännu...)

• Kärleksdronken

Å fy, jag bävar....vet inte vad som är värst, löss eller kräksjukan.....synd att pepparn inte hjälper, annars hade man ju kunnat ladda med en jättepåse. Ja, det måste ju bli så knepigt att ta hand om barn om man bara vill ligga på badrumsgolvet och kräkas, men man har ju inget val....

Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2