• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Vill Du hänga med på barnvagnspromenader i Gustavsberg?

Varje tisdag kl 11:00 träffas vi vid anslagstavlan utanför Gustavsbergs kyrka. Vi brukar gå ca 30 min - 1 timme och avslutar sedan med lunch på någon restaurang i närheten.  Vid dåligt väder hittar vi på något annat tillsammans, t ex lunch i Mölnvik, Forum Nacka eller något liknande. Håll utkik här i tråden på förmiddagen samma dag vi träffas så bestämmer vi plats och aktivitet när det är dåligt väder.

Alla är hjärtligt välkomna!!!

BABYCAFÉ (För föräldrar med barn under ett år)

Gustavsbergs församlingsgård
    Måndagar:
    10.00–12.00 (7-10 månader)
    Torsdagar:
    13.00-15.00 (1-6 månader)

ÖPPEN FÖRSKOLA
    För mamma/pappa och barn tillsammans. schema ht 2006

Gustavsbergs församlingsgård
    Tis: 9.00–13.00
    Ons: 12.30–15.00
    Tors: 9.00–12.30

Tiderna kommer från Svenska Kyrkan, Gustavsbergs församlings hemsida www.svenskakyrkan.se/gustavsberg/barn.htm

Kommunens Öppna förskola  (ligger vid Markörplan)

Öppettider:
    Tisdagar: 13.00 - 15,30 (babygrupp 0-6 mån)

Torsdagar: 8.30 - 12.00 (Öppen verksamhet)
    13.00 - 15.30 (Babygrupp 6-12 mån)

Fredagar: 8.30 - 13.00 (Öppen verksamhet)

www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...

Kommunens öppna förskola
    www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...  Babycafé (öppnar 11 november 2006) Adress: Orions väg 1 (Mölnvik)Ligger närmast sjön, bredvid den nyöppnade Hund- och Kattbutiken.

Öppettider:
    mån-fre 10-16
    lördag  11-15

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-27 16:16:34:
    Fr o m tisdagen den 28 november har vi en ny mötesplats. Vi träffas numera utanför biblioteket (Runda huset) eftersom det är en mera central mötesplats. (Alltså mötesplatsen vid kyrkan gäller inte längre).
  • Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2
  • Amanda

Pannkakan:
    Glömde ju...
    Innan gympan började så sa ledaren att det gjorde inget om barnen grät eller behövde ammas, då gick man bara åt sidan och tröstade eller ammade vilket barnet ville.
    Så man behövde inte alls kännas som att man störde.

• Chrizzy

tack för en trvlig promenad idag

• Ninis

Tack för en trevlig promenad och lunch!

Allt kändes jättebra med nya bvc-sköterskan. Det är lite mer "go" i henne än den andra mesproppen jag hade innan. Och man för en dialog med henne, inte en monolog som man gjorde med den förra. Engla väger nu 8790 g, är 71 cm lång och huvudomfånget är 46 cm. Hon följer sin kurva perfekt. Jag fick info om olycksfall och sjukdomar samt två broschyrer med mig hem. Frågade om det där med att Engla inte äter bitar i maten och hon sa "lugn, hon är ju bara 8 månader". Hon sa att när barnen själva börjar äta med sked brukar de vilja ha bitar i maten. Så hon sa att det bara är att köra på med mixern eller köpa 6-månadersburkar, precis som vi gör. Sen kollade hon lite andra saker som hör till utvecklingen. Fick en ny tid den 9 januari, det känns som en evighet bort.

Amanda,
    Jag känner mig inte tvingad att följa med varje vecka fast jag startade tråden denna gången. Man kommer när man kan helt enkelt Glad

• Amanda

Singhis:
    Jag är sån person som känner ansvar över något som jag startar.
    Därför har jag känt mig tvingad.

• pannkakan06

men amanda .. låter hemskt! tvingad o komma.. du gjorde rätt som tränade bara kul ju fler som kommer

Ja det här med vagn.. har nu försökt prata med karln om att köpa en annan vagn så hon kan se mig då det blåser så jäkligt ute nu på vintern men han e totalt omöjlig men lite bearbetning iaf kanske under kvällen..hihi..

• Ninis

Pannkakan,
    Ja, man måste ta det lugnt när man ska övertala karlar om något. Man börjar lite försiktigt att så en tanke och sen tar man upp det lite då och då när de är på bra humör. Och efter ett tag tar man tag i saken och försöker säga det som att det är de som kommit på det hela Cool Man kan muta med att de får välja färg eller fälgar till vagnen, eller kanske t o m modell Fot i munnnen

• Amanda

Pannkakan:
    Hihihi det var inte så jag menade!
    Inte tvingad så utan jag hade alltid dåligt samvete om jag inte kom

Ja du det där med vagn...
    Min man har gett upp så jag härjar helt fritt numera
    Fast hans krav är att han ska komma in i garaget så det är ju en begränsning för mig

• pannkakan06
    singhis: Tog upp det när han kom hem och nu vägrar han prata.. säger bara karlar! kanske får snirkla mig runt lite nu då och sen locka in honom i fällan . hahah .. men han släpar hem fälgar för 15000 osv..osv men jag vill ha en barnvagn för en 1000 lapp jadu... *suck* men får nog den *S*

Amanda: ska vi byta karl
  • Amanda

pannkakan:
    Hihihi Din man kan få gå i skola hos mig, jag kan lära upp honom åt dig om du vill
    Köper han massa dyra saker så är det inte mer än rätt att du får köpa en vagn!

• Kärleksdronken

Pannkakan, din man verkar satsa hårt på bilen med tanke på tv-skärmarna du berättade om förut också, jag kan skriva på namnlista för din rätt att köpa ny vagn!

Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2