• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Vill Du hänga med på barnvagnspromenader i Gustavsberg?

Varje tisdag kl 11:00 träffas vi vid anslagstavlan utanför Gustavsbergs kyrka. Vi brukar gå ca 30 min - 1 timme och avslutar sedan med lunch på någon restaurang i närheten.  Vid dåligt väder hittar vi på något annat tillsammans, t ex lunch i Mölnvik, Forum Nacka eller något liknande. Håll utkik här i tråden på förmiddagen samma dag vi träffas så bestämmer vi plats och aktivitet när det är dåligt väder.

Alla är hjärtligt välkomna!!!

BABYCAFÉ (För föräldrar med barn under ett år)

Gustavsbergs församlingsgård
    Måndagar:
    10.00–12.00 (7-10 månader)
    Torsdagar:
    13.00-15.00 (1-6 månader)

ÖPPEN FÖRSKOLA
    För mamma/pappa och barn tillsammans. schema ht 2006

Gustavsbergs församlingsgård
    Tis: 9.00–13.00
    Ons: 12.30–15.00
    Tors: 9.00–12.30

Tiderna kommer från Svenska Kyrkan, Gustavsbergs församlings hemsida www.svenskakyrkan.se/gustavsberg/barn.htm

Kommunens Öppna förskola  (ligger vid Markörplan)

Öppettider:
    Tisdagar: 13.00 - 15,30 (babygrupp 0-6 mån)

Torsdagar: 8.30 - 12.00 (Öppen verksamhet)
    13.00 - 15.30 (Babygrupp 6-12 mån)

Fredagar: 8.30 - 13.00 (Öppen verksamhet)

www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...

Kommunens öppna förskola
    www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...  Babycafé (öppnar 11 november 2006) Adress: Orions väg 1 (Mölnvik)Ligger närmast sjön, bredvid den nyöppnade Hund- och Kattbutiken.

Öppettider:
    mån-fre 10-16
    lördag  11-15

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-27 16:16:34:
    Fr o m tisdagen den 28 november har vi en ny mötesplats. Vi träffas numera utanför biblioteket (Runda huset) eftersom det är en mera central mötesplats. (Alltså mötesplatsen vid kyrkan gäller inte längre).
  • Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2
  • pannkakan06

hah roliga ni e Amanda: vad tar han för en intensivkurs . Jag ska tjata ..tjata o tjata.. eller hur man nu lyckas.. Hur 17 gjorde jag med dom resterande 2 vagnarna som inte var så svårt att få Fundersam

Dronken: Låter bra!! ska ha min vagn . Skönt att ögat är bättre på lillkillen nu

• Amanda

Pannkakan:
    Hahaha för svåra fall är det gratis.
    Det blir ju som en utmaning för mig och jag kanske lär mig några fler knep

• Ninis

Pannkakan,
    Jag har tjatat om en skinnsoffa flera månader och nu börjar maken på allvar börja intressera sig. Nästa gång hann vinner i poker blir det en soffa har han sagt Och han brukar vinna ganska ofta. Vi köpte ny kyl och frys för pokerpengar för ett tag sedan.

• pannkakan06
    singhis Oj vinner han så mycket! kanske ska sätta honom och spela lite dårå.. skönt att man inte är ensam. Läste ju hur lång Engla var nu var det 71,5? orkar inte leta! lite kul o jämföra. När emilia var 8 mån var hon 74 lång. .

Amanda: bearbetar honom under kvällen annars kommer vi till dig ska bara ha vagnen så är det. 1200 är inte direkt mycket pengar och kanonfin vintervagn, EMMALJUNGA (vill bara höra possitivt nu) *S*
  • Ninis

Pannkakan,
    Det varierar lite hur mycket han vinner. Men just nu är det en förlorarperiod men hoppas det vänder snart igen.

Englas mått igen:

vikt 8790 g
    längd 71 cm
    huvudomfång 46 cm

Ja, jag såg ju i dag att Emilia är en lång tjej

• pannkakan06

måste skriva upp 8 mån så vägde hon 10100, 76 lång och huvudomfång 47 .. liite skillnad!

Nej nu ska det bearbetas här samt kika på TV

Natti natti tjejer, tack för idag!

• Ninis

Själv ska jag sova snart så jag orkar upp kl 5. Ska spela in premiären av Grey´s Anatomy så har man något att kolla på i morgon bitti.

• Ninis

Typiskt, jag hade tänkt lägga mig kl 20 i dag men det gick inte. Engla vaknade kl 20:15 och var jätteledsen. Har varit och stoppat in nappen och klappat huvudet säkert 4 gånger fram till 20:30. Sen var det tyst i en kvart och jag tänkte precis lägga mig och då började hon gråta igen.Hon brukar sällan vakna igen på kvällen efter att hon somnat, bara om hon är sjuk. Tänk om hon får öroninflammation igen! 

Engla var jätteledsen så jag tog upp henne. Verkade inte som hon drömde för hon var vaken och grät. Hade satt på en up&go-blöja och tänkte att det var den som inte var bekväm, så jag bytte blöja och passade samtidigt på att kolla tempen men hon har ingen feber. Sen fixade jag lite mer välling i fall hon var mer hungrig (tillväxtperiod kanske) men hon åt bara 80 ml. Har lagt henne i sängen igen och nu är det tyst, peppar peppar . . . . Pratade med maken nyss och han kommer hem om en timme, trodde han. Han har skivsignering med ett amerikanskt band på Bengans. Det började kl 17 och skulle bara hålla på en timme drygt, men det var helt galet med folk så det håller på ännu!

• Ninis

Engla vaknade inget mer så jag kunde sova. Däremot har hon blivit ännu mer morgonpigg än hon någonsin har varit i hela sitt liv! I dag vaknade hon 04:55. Stoppade in nappen och gick och lade mig men vid 05:15 tröttnade hon och ville gå upp. Känner mig rätt död. Det som är positivt är att hon sovit två nätter i rad utan nappistoppningar om man bortser från att hon vaknade på kvällen. Så det är skönt att slippa kliva upp på natten.

Pannkakan,

Trodde du oxå skulle vara vaken nu

• pannkakan06

Singhis: skönt att hon somnade om igår kväll. Jag har haft tur verkligen helt otroligt . Emilia somnade 19:00 igår och vaknade 07:15 har bara ploppat in nappen kl 5 imorse har typ aldrig hänt detta! Engla har visat lite hyffs till Emilia kanske

Nu är det grötdax för emilia...

Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2