• Anonym (PANK!!)

Pengar snabbt?

Någon som vet hur man kan tjäna pengar snabbt?

Behöver 2000 kr AKUT!
    Har ingenting jag kan sälja, ingen jag kan låna av, får inga lån....

Måste betala in min hyra i morgon för att slippa vräkas..
    Äter Oxascand för att döva min ångest, vad ska jag göra?
    Har 3 barn, hur det ska det gå för dom?

HJÄLP!!!!!!!!!!!!!

• Svar på tråden Pengar snabbt?
  • Anonym (C)

TS skrev väl att det var jobbets dator, inte att hon var på jobbet - eller?
    Hon kan väl ha en dator hemma som är jobbets?

• Anonym (undrande)

Anonym (C)

Jovisst kan man det men är det förbjudet för mig att spekulera?

• ying yang

Ja jag har ju ingen aning, bara undrade lite eftersom TS vart online i stort sett hela dagen igår till och från, därför undrade jag, men visst kan det vara så att det är jobbets dator eller nått.

• MammaHela

Jag sitter just nu på mannens jobbdator. Det är en bärbar och den har han med hem varje dag.
    Det är inte helt ovanligt att man får en bärbar dator av jobbet. Så hon kan mycket väl vara hemma och sjukskriven och fortfarande använda jobbets dator.
    Den är som din egen, men du äger den inte så du kan inte sälja den.

Hoppas det går bra för dig TS, håller tummarna för dig.

Stolt mamma till 2 busfrön
  • piixelslyna

Jag sitter vid skolans dator. Det är en dator jag får låna i tre år, jag får ha med den hem (är alltså en laptop) och göra i princip vad jag vill med. Men jag kan inte sälja den, eftersom att den inte är min.

Min pappa har likadant vid hans jobb. Det är faktiskt ganska vanligt!

Rätta mig grammatiskt om du vill - jag vill utvecklas!
  • Anonym (undrande)

Men vad ska man med jobbe dator hemma om man e sjukskriven eller jag menar inte vad man ska med den hemma utan får man ha den hemma hur länge som helst även om man är sjukskriven?

• majja1

Ja men det är väl jättemånga som hyr en dator av jobbet.
    Återlämnande sker om man slutar på jobbet, men inte om man är sjukskriven.

• Anonym (undrande)

majja1
    Ja hyr och då innebär det väl att man betalar eller?

• WimsA

Jag har min data genom jobbet, en avgift dras från lönen, eller från facket! Man betalr i 1 år, jag iaf, bunden 12 mån, därefter är det min!

Kanske så?

_ComBo_
  • Felicia6
    Anonym (undrande) skrev 2006-11-10 12:13:17 följande:
    majja1 Ja hyr och då innebär det väl att man betalar eller?
    Fast gör man så, så har man skrivit på ett "Kontrakt". Så det är inte bara att lämna tillbaka den och få sluta betala på den. Så det är skitsamma iaf om hon har gjort så
    18/11 bär det av till Thailand på bröllopsresa
  • lillan76

Tycker att det här med datorn har ingen betydelse i denna tråd..
    så det kan ni ju ta i en ny tråd..:)

• WimsA
    lillan76 skrev 2006-11-10 12:25:07 följande:
    Tycker att det här med datorn har ingen betydelse i denna tråd..så det kan ni ju ta i en ny tråd..:)
    Håller med!!
    _ComBo_
  • WimsA
    Gå in å läs TS blogg där det står hur allt gått!
    _ComBo_
  • Anonym (undrande)

Ja men det hade ju annars kunnat varit ett bra sätt att spara lite pengar eller?

• Anonym
    Anonym (undrande) skrev 2006-11-10 12:27:48 följande:
    Ja men det hade ju annars kunnat varit ett bra sätt att spara lite pengar eller?
    Annars ja, men eftersom hon redan har sålt saker å dragit in på andra saker så tror jag nog hon hade dragit in datan oxå om det varit en möjlighet!
  • mammaspyre

har följt tråden utan att skriva något men nu måste jag få skriva av mig....

jag lider med dig TS och förstår din situation, tycker synd om dina barn som behöver gå igenom detta, (det blir ljusare på andra sidan!- lita på mig)

Jag tycker ändå inte hälften så synd om TS som jag gör om dom som dömer människor utan grunder och som misstror alla utan att ge dem en chans!

Detta är min personliga åsikt och jag tycker det är fruktansvärt barnsligt av vuxna människor att sparka på dem som ligger ner!!

Så stå på dig TS!

• markattan

Gå in å läs TS blogg där det står hur allt gått!

Hur gör man det då?!

Svar på tråden Pengar snabbt?