Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym (PANK!!)

Pengar snabbt?

Någon som vet hur man kan tjäna pengar snabbt?

Behöver 2000 kr AKUT!
    Har ingenting jag kan sälja, ingen jag kan låna av, får inga lån....

Måste betala in min hyra i morgon för att slippa vräkas..
    Äter Oxascand för att döva min ångest, vad ska jag göra?
    Har 3 barn, hur det ska det gå för dom?

HJÄLP!!!!!!!!!!!!!

• Svar på tråden Pengar snabbt?
  • Anonym (Oförståend)

Finns säkert en pappa till barnen också!? Och han borde ju se till så barnen får matpengar iallafall!?

Förstår mig inte på sånt där..hur man kan bli så pank och inte kan betala hyran!?

• Anonym (varit)

Mina råd till dig är att du ringer till soc.. De får alltid ett besked om man skulle bli vräkt och då ser de till din situation som den är.. När man går dit så ska man ha med sig kontoutdrag och hures kontrakt. Om de inte hjälper dig att betala hyran så kan man få låna av dem till det för utan bostad kan man inte vara.. Sedan är andra rådet Betala hyran elen FÖRST av alla räkningar. Lycka till....

• Anonym (PANK!!)

Har redan försökt med socialen...
    Har pratat med 2 olika handläggare och ingen av dom verkar förstå hur akut läget är.
    Man får boka en tid och göra en ansöken och det kan dröja ett tag innan man får svar.
    Och eftersom skilsmässan inte gått igenom än så tyckte dom att min fd man skulle hjälpa mig.... Och det är ju ett skämt

• Anonym (PANK!!)

Man får inte låna pengar av socialen.

Det är mycket tack vare min fd man att jag hamnat i denna situation....

• Anonym

har du ingen släkting du kan låna av?

• ying yang

Somsagt, har du försökt med kyrkan?

• Anonym (PANK!!)

Hyran har legat på autogiro min fd mans konto, och han har inte haft pengar på kontot (antagligen för att jävlas). Jag står ensam på kontraktet och blir alltså betalningsansvarig.

När påminnelserna kommit så har han bara kastat dom.. Så det var inte förrens han stack härifrån som jag märkte detta.

Hyresskulden är på nästan 18 000 kr, varav jag har 16 000.

• Anonym (PANK!!)

Hur gör man med kyrkan?
    Är det bara att gå dit, eller kan man ringa?
    Försökte hitta något på deras hemsida men hittade inget..
    Har ALDRIG varit i en sådan situation tidigare...

• syd

betala de 16000 du har!!
    då har du gjort en stor del och det lär inte få dig vräkt om du förklarar för hyresvärlden vad som hänt

• Anonym (PANK!!)

Jag ska betala de 16000 i dag, men min hyresvärd (en privat) vill ha hela skulden på en gång...

Svar på tråden Pengar snabbt?