• tossin

Dysmeli

Hejsan alla dysmelister. Såg att vår tråd är avstängd så jag startar en ny tråd. Våran lilleman skall nu i december börja prova ut en myoelektrisk protes det ska bli spännande att se hur det går. Han är nämligen VÄLDIGT envis och har temperament.

• Svar på tråden Dysmeli
  • tossin

Hejsan vår kille är tyvärr inte alls så intresserad. Vi har en fysioterapeut som kommer två gånger i veckan men det är främst för benet. Jag har bett om att få gå till en ergoterapeut nu några gånger så att vi kommer igång. Det känns som att våran kille inte är riktigt mogen ännu för myoelektriska, jag vet inte riktigt?

• Elliver

Tossin: Försökte läsa mig fram till vad det är för dysmeli din son har.. Har han både ben och arm dysmeli? Jag tror att Elliot hade varit vä hänt, och tack vare det haft det lätt för protesen. Kan ju ha fel oxå.. Han är vä fotad och vä armen är dominerande. Hoppas det blir bättre när han blir äldre! Ge inte upp.

• Elliver

Hej igen tossin! Gick in på din presentation och läste mig fram.. Det klickade lite sent att man faktiskt kunde göra det.. Andvänder han benprotes? Funkar det bra?

• tossin

Jo benprotesen fungerar jätte bra. Men det kan ju hända att det är på grund av den som han inte är så intresserad av en protes till?! Men vi kämpar på.

• Elliver

Det löser nog sig med tiden. Han kanske har mycket att tänka på med benprotesen som du säger. Fick han dem samtidigt?

• tossin

Nej han fick benprotesen då han var ca. 9 månader och handen då han va 2 år.

• Elliver

Varför började man inte med handen samtidigt? Eller tidigare?

• tossin

De tyckte att det skulle bli för mycket med två proteser på en gång. Vi fick idag reda på att vi ska få ergoterpi hjälp inom en snar framtid så det är bara att vänta på det

• Elliver

Vad kul! Eller..? Hur går det till? Har faktiskt ingen aning om vad det är..

• tossin

jag måste säga att jag vet faktiskt inte riktigt vad en ergoterapeut gör men en sådan ska vi iallafall till och hon ska hjälpa oss med handprotesen.

• Lilla My i Finland

Ergoterapeuten hjälper till med vardagssaker... Som att tvätta sitt hår, skriva, sitta rätt... Åtminstone vår lilleman kommer att få börja hos ergoterapeuten då han är äldre... Typ då han ska börja dagis eller så... Tills dess är det hos fysioterapeuten han går.

• Elliver

Hej alla! Idag kom vi hem från Örebro. Elliot fick sin myoelektriska protes. Tog 1h o 10 minuter att övertala honnom till att ta på den!! Men efter det vill han inte ta av den! Jätte kul att se hur han kommer underfund med hur den funkar. Ha det bra allesammans!

• Lilla My i Finland

Elliver - Vad kul att det funkade så bra!

Här strular lilleman och blir arg efter en stund med protesen. Verkar som att han tycker fingrarna borde röra sig, för han sitter och drar i fingrarna på protesen och vänder och vrider på den.

Svar på tråden Dysmeli