• Twid

pimp my hyresrätt!

Finns det fler som bor i en hyresrätt och känner att ni vill fixa till den lite!

I en hyresrätt får man ju inte göra exakt vad man vill.. Men man får ofta göra mer än man tror oxå! Så länge det inte blir radikala förändringar som gör det svårt för hyresvärden att hitta nya ägare om man skulle flytta. Ex neon rosa tapeter med senapsbrun bord!

Nu till saken! i den här tråden kan vi tipsa varandra om saker man kan göra för att frächa till sin hyresrätt!

Så sitt inte inne med era tips och trix!! Ös in dom här!!

// Therese!  (3 rum och kök på 98kvm, hyresrätt)

• Svar på tråden pimp my hyresrätt!
  • Äppelpaj
    Solaris skrev 2007-01-29 17:14:15 följande:
    Hej hej!Vilken trevlig tråd.Bor själv i en hyrestrea på 83 kvadrat med man och dotter. Vi har precis gjort i ordning hennes rum,men ska komplettera med en hylla bara.Vill gärna ha lite tips hur man kan pigga upp kök och vardagsrum med trevliga krukväxter,vilka sorter lämpar sig till en som  inte har "gröna fingrar"?,men tycker det ger ett hemtrevligt intryck med det.Sedan ser jag att ni diskuterat handtag/knoppar till köksskåp, hurdan är de från IKEA? passar de handtagen/knopaprna i de flesta standardkök? Mamma till Alida född den 28/9-06
    Jag köpte två hoyor idag, finns ett par bilder under "vardagsrum" i mitt galleri. Jag har inte gröna fingrar men de verkar inte alls svårskötta.

Novemberkaktusar är ju bra också, och en växt jag för tillfället inte kommer på vad den heter men det finns bild på den under "kök".

Vad gäller handtag så är Biltema billigare och jag tyckte att de hade mer att välja på.
  • Solaris

Tack ,äppelpaj för tipsen!
    Kom på igårkväll innan jag somnade att jag nog ska byta gardiner i vardagsrum och ena sovrummet, samt sätta upp ett draperi i "korridoren"i köket som vi använder som "förråd",känns så "stökigt att"stirra in där när man sitter och äter.
    Någon som vet var man kan köpa färdiga draperier?

Mamma till Alida född den 28/9-06
  • Prins William
    nu har jag hittat tapet till köket!!
    finns under mappen "pimp my hyresrätt"
    vad tycker ni?? kanske inte syns så mkt ......
    *Såra mig hellre med en sanning än göra mig lycklig med en lögn*
  • Tina83

solaris:

vi köpte handtag till våra köksluckor, samma mått som de förra, 9.6 cm. MEN, de pasade inte ändå, för att de som satt innan var så tjocka,o de nya lite tunnare, att färgen under hade liksom en annan färg. svårt att förklara, men tänk på att köpa något så när lika tjocka/stora...

• Äppelpaj

Vi håller på att byta handtag och det blir jättebra på de flesta luckor. Det verkar dock vara snedskruvat sen tidigare på flera luckor så vi måste fixa till hålen på nåt sätt. Tips? Lite läskigt att borra men vi får väl göra det försiktigt för att försöka få hålen raka igen.

Det äckliga på våra luckor visade sig inte vara annan färg utan det var ren skit så det var bara att skrubba med svamp och rengöringsmedel.

• enlitenbitkaka

Vilken skojig tråd Bor själv i en HR-2:a tillsammans med sambo och vovve. Flyttade in i vår nya lght i november och fixar till den succesivt...allt är ju väldigt fräscht så det är bara pga stil och smak vi budget-renoverar.

Ska måla väggarna i vardagsrummet/köket (öppen planlös.) nu i vår och det ska bli en sandbeige färg medans någon vägg ska bli vit. Tips på fin sandbeige färg?

Skulle även vilja byta ut det slitna golvet mot ett riktigt trägolv men det känns lite som att slänga pengarna i sjön.

Just det....behöver även tips på fina handtag till skåpluckorna i köket...

Bilder på lägenheten finns här: http://www.familjeliv.se/hem/luscious/galleri.php?cur_album=V%E5rt+hem%21

.?:*¨¨*:?. lose your dream and you might lose your mind - mick jagger.?:*¨¨*:?.
  • Prins William
    luscious-
    GUUUD va mysigt ni har det!!!
    *Såra mig hellre med en sanning än göra mig lycklig med en lögn*
  • enlitenbitkaka
    Prins William skrev 2007-01-30 13:51:42 följande:
    luscious-GUUUD va mysigt ni har det!!! *Såra mig hellre med en sanning än göra mig lycklig med en lögn*
    Tack snälla Själv tycker jag det är lite "haftigt"...gör lite då och då och det blir aldrig färdigt!
    .?:*¨¨*:?. lose your dream and you might lose your mind - mick jagger.?:*¨¨*:?.
  • OhBabylove

Vilken fräsch lgh, man kan nästan tro att det är BR med tanke på köksluckorna och hela fräschören på lgh... Grattis!!!! jättevackert inrett oxå lite avis är man då....

• Jesssicaaa

luscious- Fin lägenhet! Supersnyggt kök för att vara i hyresrätt! Bor ni i ett privat hyreshus med tankte just på köksinredningen?

Vi flyttar till våran 3a på torsdag..åh vad jag längtar!!! lägger in bilder under helgen eller nästa vecka så kan man kanske få lite inredningstips osv =)

Svar på tråden pimp my hyresrätt!