• Twid

pimp my hyresrätt!

Finns det fler som bor i en hyresrätt och känner att ni vill fixa till den lite!

I en hyresrätt får man ju inte göra exakt vad man vill.. Men man får ofta göra mer än man tror oxå! Så länge det inte blir radikala förändringar som gör det svårt för hyresvärden att hitta nya ägare om man skulle flytta. Ex neon rosa tapeter med senapsbrun bord!

Nu till saken! i den här tråden kan vi tipsa varandra om saker man kan göra för att frächa till sin hyresrätt!

Så sitt inte inne med era tips och trix!! Ös in dom här!!

// Therese!  (3 rum och kök på 98kvm, hyresrätt)

• Svar på tråden pimp my hyresrätt!
  • jassikan

kan inte skriva ser jag *ler*
    Det ska stå:
    Långt i från alla brf som har renoveringsfond (bofond), ganska ovanligt.

• Jesssicaaa

Tina83- skrev det tidigare i tråden..kolla bakåt

• Jesssicaaa

här uppe är det bara hyresrätter som har bofond verkar det som

• Pallas

eilema: Jag har lagt klickgolv i en hel lägenhet utan att ha gjort det förr, det var lätt som en plätt! Man behöver rätt verktyg bara, samt en liten introduktion om hur man gör, vilket du borde kunna få där du köper golvet. Det underlättar förstås om man inte har tummen mitt i hela handen...

• Jesssicaaa

vet ni om man får göra ett barnrum ? alltså använda typ barntapeter eller måla nått fint?

• Pallas

tjej: Du får som sagt göra precis vad du vill, men om hyresvärdeninte godkänner det vid flytt så blir du ersättningsskyldig (=du får måla/tapetsera om eller stå för kostnaden för att en hantverkare gör det).

• Tina83

bestämmer föreningarna själva om de vill ha bofond? eller är det samma för alla?

• Jesssicaaa

Tina83- vi bor i bostadsrätt ännu och vi har ingen bofond..allt vi vill göra får vi bekosta själva..

• eilema
    Pallas skrev 2007-01-23 23:04:01 följande:
    eilema: Jag har lagt klickgolv i en hel lägenhet utan att ha gjort det förr, det var lätt som en plätt! Man behöver rätt verktyg bara, samt en liten introduktion om hur man gör, vilket du borde kunna få där du köper golvet. Det underlättar förstås om man inte har tummen mitt i hela handen...
    Åh, då kanske jag vågar prova om det inte är så svårt.. Såg att de hade jättefint klickgolv på Rusta billigt!
    Det är en Lillebror !!! (v.25+3=102 dagar kvar!)
Svar på tråden pimp my hyresrätt!