• Twid

pimp my hyresrätt!

Finns det fler som bor i en hyresrätt och känner att ni vill fixa till den lite!

I en hyresrätt får man ju inte göra exakt vad man vill.. Men man får ofta göra mer än man tror oxå! Så länge det inte blir radikala förändringar som gör det svårt för hyresvärden att hitta nya ägare om man skulle flytta. Ex neon rosa tapeter med senapsbrun bord!

Nu till saken! i den här tråden kan vi tipsa varandra om saker man kan göra för att frächa till sin hyresrätt!

Så sitt inte inne med era tips och trix!! Ös in dom här!!

// Therese!  (3 rum och kök på 98kvm, hyresrätt)

• Svar på tråden pimp my hyresrätt!
  • NovJenny

Jag är så ledsen.
    I den lägenhet vi kikat på finns inget kakel i köket! (Jag som ville ha kakeldekor.
    En besiktningsman ska dit på fredag och kolla vad som behöver rustas. Tänk om vi inte får något kakel? Det är bara som en tapet där, liknadnde dem man har i badrum.
    Det var ju 10 år sedan det gjordes något åt lägenheten.
    Tror ni vi kommer få något rustat?

• Jesssicaaa

eilema- jo klickgolv är lätt att lägga..jag tyckte dock det var lite jobbigt å såga =/
    vi tänkte köpa vårat på rusta men på byggmax hade dom i ek, som vi tyckte var mkt finare! för samma pris

• eilema

tjej18: Okej, fler som tycker det inte är så svårt! Börjar spinna mer och mer på detta.. det skulle nog göra en otrolig förbättring här ist för den fula hemska gråa plastmattan som finns i hela lägenheten. *spy*

Idag har jag pulat lite och satt in micron i ena köksskåpet! Men micron är nån cm djupare än skåpet så jag måste plocka bort luckan, men givetvis har jag slarvat bprt min stjärnskruvmejsel och får inte loss skruvarna med en kniv, så nu äe det snyggt, haha!!

Vill köpa kakeldekor!! Typ nu, helst i går! Men hittar inte någonstans i nougatfärgade.

Det är en Lillebror !!! (v.25+3=102 dagar kvar!)
  • kajsa835

eilema
    du kan väll köpa självhäftande plast och klippa ut rutor själv? så gjorde jag, men jag vet inte riktigt om det är det ni menar med kakeldekor...
    men sådan plast går bla att köpa på konstnärsaffärer, tex inex i göteborg. och på en del färgaffärer. eller en skyltaffär, allså där man gör skyltar. nånstans borde det ju finnas nougatfärgad!

• eilema
    kajsa835 skrev 2007-01-24 12:24:01 följande:
    eilemadu kan väll köpa självhäftande plast och klippa ut rutor själv? så gjorde jag, men jag vet inte riktigt om det är det ni menar med kakeldekor...men sådan plast går bla att köpa på konstnärsaffärer, tex inex i göteborg. och på en del färgaffärer. eller en skyltaffär, allså där man gör skyltar. nånstans borde det ju finnas nougatfärgad!
    Jo så kan man ju göra i värsta fall om det inte finns någonstans i färgen jag vill ha, men hade varit skönt att få redan färdigutklippta raka och ordentligt gjorda. *latfis som man är*
    Det är en Lillebror !!! (v.25+3=102 dagar kvar!)
  • kajsa835

aha, det var där skon klämde... men på vissa sådana affärer har dom en skärapparat eller vad man ska kalla det så man kan göra det enkelt! eller gör en exakt mall i kartong, det är också lätt.

• Sessan87

Hej hej!
    Kikade in i er tråd och tänkte smyga in ett tips min mamma gav mig idag. Hon bor i hyresrätt och tipsade om www.mizan.se, där ska man tydligen kunna ordna kanonfin kakeldekor m.m.
    Lycka till med er pimpning
    Ser fram emot bilder!!

• eilema

Jag frågade på Coop idag om de hade enfärgade kakeldekor, men fick svaret att det som fanns på hyllan var det som fanns. Delfiner, citroner och kryddor.. mmm, fint. Ska se om jag orkar inom färgbutiken i morgon, de borde väl ha kakeldekor?

Det är en Lillebror !!! (v.25+4=101 dagar kvar!)
  • eilema

Jag vill helst slippa beställa dekoren, för jag vill kunna se den IRL innan jag köper den.. an lätt skilja lite på nyanserna när man beställer.

Det är en Lillebror !!! (v.25+4=101 dagar kvar!)
  • Prins William
    JAG ska kolla på tapeter imorrn till kök o sovrum båda ska ha en fondvägg

weeeeeeeeiii det går framåt
    *Såra mig hellre med en sanning än göra mig lycklig med en lögn*
Svar på tråden pimp my hyresrätt!