• Twid

pimp my hyresrätt!

Finns det fler som bor i en hyresrätt och känner att ni vill fixa till den lite!

I en hyresrätt får man ju inte göra exakt vad man vill.. Men man får ofta göra mer än man tror oxå! Så länge det inte blir radikala förändringar som gör det svårt för hyresvärden att hitta nya ägare om man skulle flytta. Ex neon rosa tapeter med senapsbrun bord!

Nu till saken! i den här tråden kan vi tipsa varandra om saker man kan göra för att frächa till sin hyresrätt!

Så sitt inte inne med era tips och trix!! Ös in dom här!!

// Therese!  (3 rum och kök på 98kvm, hyresrätt)

• Svar på tråden pimp my hyresrätt!
  • bodis

Hoppar också in i er tråd. Jag, min sambo och vår lilltjej på 5mån ska flytta till en trea nu första helgen i februari. Så kul att se att det finns så mycket kreativitet, jag blir så sporrad att fixa efter att ha läst här
    Vår lägenhet ligger bara en halv trappa upp så jag ska börja med att sätta upp insynsskydd. Har sett jätte fina på formodesign.com med löv och pelargoner.

• Äppelpaj

Jag håller på att byta handtag på skåpluckorna i köket (luckorna är aptrista men inte tillräckligt slitna för att göra nåt åt dem tyvärr) och då upptäckte jag att det var gammal skit under de gamla handtagen. Så nu har jag operation sanering i köket och det tar nog ett tag innan de nya handtagen skruvas på. Och så måste jag ha större och bättre spikar till min nya hissgardin. Men sen kommer lite bilder. (när jag slutar hänga här och får tummen ur alltså = en annan dag )

• Schweizernöt

ja, alltså.
    Vi fick klippa till våra själva.

Det kanske inte är kakeldekor, det kanske är självhäftande plast?

Sambon köpte det iaf på Coop Bygg!

• Anette31

Här är en till som vill snoffsa upp sin hyresrätt En liten fråga till er som har kakeldekor i köket.
    Har ni dekor på varje "platta" eller hur har ni gjort?

• eilema
    Schweizernöt skrev 2007-01-25 10:21:10 följande:
    ja, alltså.Vi fick klippa till våra själva. Det kanske inte är kakeldekor, det kanske är självhäftande plast?Sambon köpte det iaf på Coop Bygg!
    Aah, då var det inte så konstigt. Jag frågade bara om kakeldekoren.
    Det är en Lillebror !!! (v.25+4=101 dagar kvar!)
  • kajsa835

anette31
    vi har rutigt, allså på varannan platta och nåra till där det gamla mönstret inte stämde, det var vitt/aprikost innan. nu är det röd/vit rutigt.
    men man kan ju ha på alla om man helt vill byta färg på hela kaklet tex.

ni som lagt klickgolv i köket, hur har ni gjort vid diskmaskinen (ni som har) nån som sett svart/vit rutigt?

vi har målat om alla rum utom ett (som också ska målas) i vår trea, utan att fråga värden. men det är bara att fixa när man flyttar ut om dom inte gillar det sen, gjorde så i vår förra lägenhet också.

• Skans4Life

Jag gillar att fixa och vara estetisk utav mig.
    Skulle mer än gärna göra något i min och älsklingens nya lägenhet då vi flyttar in där. Visserligen är den ju redan nyrenoverad men man vill ju alltid ska sin egna atmosfär där man lever och bor. Bara för att den är nyrenoverad så betyder det inte att man gillar allting i/med lägenheten.

Vad får man igenterligen förändra/försköna i en lägenhet och vad skulle man kunna gå på och göra själv?

Visst ser jag mig själv som händig men det går ju bara till en viss gräns än så länge.

• eilema

Det här är helt jädra sjukt!!!! Jag har nu varit på Håkanssons färg, Färgbutiken, Maxi, Coop Forum, Jem & Fix, Harald Nyborg, Cheapy och Rusta. INTE EN ENDA har enfärgade kakeldekor!! Jag blir precis tokig! Varit i varenda tänkbar affär i hela karlskrona och ingen har mer än fula citroner och skit..

Det är en Lillebror !!! (v.25+4=101 dagar kvar!)
  • TjEjLiGaN

Fult som faan me citroner, frukter o blommor i huvudtaget egentligen.

Mamma till en busunge
Svar på tråden pimp my hyresrätt!