• Twid

pimp my hyresrätt!

Finns det fler som bor i en hyresrätt och känner att ni vill fixa till den lite!

I en hyresrätt får man ju inte göra exakt vad man vill.. Men man får ofta göra mer än man tror oxå! Så länge det inte blir radikala förändringar som gör det svårt för hyresvärden att hitta nya ägare om man skulle flytta. Ex neon rosa tapeter med senapsbrun bord!

Nu till saken! i den här tråden kan vi tipsa varandra om saker man kan göra för att frächa till sin hyresrätt!

Så sitt inte inne med era tips och trix!! Ös in dom här!!

// Therese!  (3 rum och kök på 98kvm, hyresrätt)

• Svar på tråden pimp my hyresrätt!
  • eilema
    Lejra skrev 2007-02-07 15:53:57 följande:
    eilema: Tror Netto hade nån sån vägghylla som du ville ha med dold upphägning! Tror även Jysk har någon variant på den... Kolla på blocket annars om du hittar någon som vill bli av med sina gamla lackhyllor!
    Jag har ingen bil så det blir lite svårt att åka och hämta hemma hos någon. Men ska kolla på Jysk om de har! Tack för tipset! Trist när man inte har Ikea i närheten som alla andra.
    Det är en Lillebror !!! (v.27+3=88 dagar kvar!)
  • Prins William
    eilema skrev 2007-02-07 18:01:23 följande:
    Prins William: Svart/vitt blir nog jättetufft!! Mitt sovrum ska gå i vitt, beiget och olika bruna nyanser. Fina grejer i galleriet! Tycker absolut ni ska satsa på Malm sängen, den är finast! Det är en Lillebror !!! (v.27+3=88 dagar kvar!)
    Dom färgerna du vill ha där har vi i TV rummet!! äslkar dom färgerna med!!
    Visst skulle MALM sängen passa bra!!! den ska det nog bli! o den avr inte så dyr heller då man skulle ha den i vitt!!!
    Kolla du i före o efter bilderna??? på min hall?? e det sånna hyllor du vill ha eller stoora "lackhyllor" som Ikea har??
    *Såra mig hellre med en sanning än göra mig lycklig med en lögn*
  • eilema
    Prins William: Hela min lägenhet kommer gå i dom färgerna. Jag har blivit helt förälskad i dom! Men tror jag ska försöka smyga in någon liten färg i varje rum så det blir lite mer personligt.
    Kollade hyllorna i ditt galleri, och det är inte sånna jag menar, utan sånna som ser ut som ett tjockt hyllplan i en bokhylla typ.
  • Prins William
    eilema skrev 2007-02-07 18:47:37 följande:
    www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/Produc...Provar att länka. Sån här menar jag. Det är en Lillebror !!! (v.27+3=88 dagar kvar!)
    Japp det var sånna oxå jag tänkte på! Två st vita ska jag köpa! till sovrummet. har en svart/brun ovanför data bordet och sen tre bokmönstrade i Tv rummet!
    dom i Tv rummet vill jag helst ha lite mer brunaktiga...typ betsade, fast det vet jag inte om det funkar.....men men! DOM hyllorna e BRA tycker jag!
    Dom har jag bara sett på IKEA!
    *Såra mig hellre med en sanning än göra mig lycklig med en lögn*
  • eilema
    Prins William: Ja jag tänkte köpa i bok tänkte jag, eftersom byråsarna (5 lådors, 1 bred och en smal) plus mittsängbord kommer vara i bok, så då matchar det bäst..
    Vill åka till Ikea, men måste få tag i bil för det, 10 mil till närmsta Ikea.. Hmm.. undrar om jag ska försöka flirta lite med mamma. Men jag vill åka snart, inte om flera månader ju!
  • eilema

Nää.. hon ville inte.. tråkmåns!!

• mrsbygg

hua, shoppat lite idag lamskärmarna var så klart slut..så får leta efter andra!!
    men beställde iaf tyg till gardninerna som vi ska ha i sovrummet..1200:- gick det kalaset på Förvånad helt galet dyrt, men men..enda jag hittat hitills som passar någolunda in!

• eilema

Jag skickar efter istället! Ingår allt för att sätta upp hyllan eller måste man köpa något tillbehör?

• eilema
    mrsbygg skrev 2007-02-07 19:31:42 följande:
    hua, shoppat lite idag lamskärmarna var så klart slut..så får leta efter andra!!men beställde iaf tyg till gardninerna som vi ska ha i sovrummet..1200:- gick det kalaset på  helt galet dyrt, men men..enda jag hittat hitills som passar någolunda in!
    Oj, det var inte dåligt! Mina gardiner idag jag köpte kostade 79 kr styck. Extrapris, helt okej för mig! Hade räknat med 400 kr för sovrumsgardinerna och fick de för 160. Perfekt!
Svar på tråden pimp my hyresrätt!