• Twid

pimp my hyresrätt!

Finns det fler som bor i en hyresrätt och känner att ni vill fixa till den lite!

I en hyresrätt får man ju inte göra exakt vad man vill.. Men man får ofta göra mer än man tror oxå! Så länge det inte blir radikala förändringar som gör det svårt för hyresvärden att hitta nya ägare om man skulle flytta. Ex neon rosa tapeter med senapsbrun bord!

Nu till saken! i den här tråden kan vi tipsa varandra om saker man kan göra för att frächa till sin hyresrätt!

Så sitt inte inne med era tips och trix!! Ös in dom här!!

// Therese!  (3 rum och kök på 98kvm, hyresrätt)

• Svar på tråden pimp my hyresrätt!
  • NovJenny

Jippie! Fick nyss reda på att om vi flyttar in i en lägenhet får vi alla rummen tapetserade (utom badrummet) och skåpluckorna bytta. Samt kakel om vi betalar en viss summa i månaden.

• enlitenbitkaka

Nej det är ett stort fastighetsbolag som äger huset: Kungsleden. Köket är från Vedum och standard i alla lägenheter här Sen har dem lagt ner lite extra på kaklet som är "fasettslipat" i kanterna.  Diskmaskin, stort kylskåp, stor frys och en splitter ny Husqvarna-TM med inbyggd torktumlare ingår....och en handdukstork Och glashäll istället för vanlig spis, ugnen och micron är inbyggt i högskåp...allt sånt hjälper ju till att ge ett "finare" intryck. Huset är byggt på 80-talet men ligger inbäddat bland gamla vackra hus.

Lade in en annons på Blocket.se och då fick vi nys om pärlan

.?:*¨¨*:?. lose your dream and you might lose your mind - mick jagger.?:*¨¨*:?.
  • Twid

Hej! har varit lite inaktiv här märker jag! Har haft fullt upp! för nån kväll sen kom jag på att jag var tvungen att städa klädkammaren i hallen!! vilket ledde till att jag rev ut allt och lyfte av dörren! målade de fula trähyllorna vita! och vips hade vi ett "dressingroom" eller en alternativ hall! så nu kan jag äntligen ställa en byrå i hallen! Blev hur bra som hällst!

har hängt ett skynke längs hela väggen! lite inspirerat från "Monsa" tror jag att det var!! det vart såå snyggt! glömde självklart ta en före bild.. men ska ta en efter bild iaf när allt är klart! ska hänga upp ett fitt skynke över hyllorna uppe i taket, så att man kan dra för och ha lite skrot där bakom!!haha!

uhh jag är så stolt! blev sjukt bra! slippa ha massa jackor och skor i våran smala hall!

ha en kanon fin dag!

• Monsa

Har lite bilder på mina barns rum, det är dock inte alls färdigt än, deras säng ska målas färdigt mm. Det är lite kul dock att man inte behöver ha det så traditionellt bara för att man bor i hyresrätt

• Schweizernöt

Monsa, jag måste bara säga att jag ÄLSKAR er matta i köket.. Vart har du köpt den?

• Monsa

Den har jag köpt i Bredaryd på Smålänningen men det finns ett annat ställe på nätet, vänta ska jag kolla.......

• Schweizernöt

*hittar inte mattan via länken du skickade*

• Monsa

Tryck på Sverige och välj sedan plastmattor i listan till vänster.

Svar på tråden pimp my hyresrätt!