• Emmajohanss0n

1986

Är det fler här som är född 1986 och har barn? nyfiken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-09 12:58:38:
    Eller ska ha barn?

• Svar på tråden 1986
  • Emmajohanss0n

Jenny: Den i kanalkyrkan. Jag går på bvc på stan (vid försäkringskassan typ). Bor ju på Nya Bruket så hör till centrum. Går ni där i bj eller? Brukar du gå på öppna förskolan

• NovJenny

emma: Aha. Vi hör tydligen till smassens, ja. Vi bor ju på promenaden så tydligen ska vi tillhöra dem.
    Jag har inte börjat gå på öppna förskolan än, bara suttit där och ammat efter bvc besöken typ.
    Är den vid kanalkyrkan bra? Får vi också gå på den eller måste man tillhöra den då?

• Emmajohanss0n

Öppnaförskolan får vem som helst gå på :) Jag tycker den är bra men har inte varit där så många gånger faktiskt. Man kan köpa fika och så där med. Sist jag var där hade dom soppa till lunch man fick köpa. Jättebra det ju. För oftast har man ju bara mat till den lilla.
    Jaha vad mysigt, funkar amningen bra för dig?
    Japp för ni bor på "fel" sida om årsundavägen. Är knäppt det där. Skulle vara bättre att höra till den närmaste tycker jag.

• NovJenny

Emma: Okej, då vet man det iaf. Ska väl kanske gå på öppnaförskolan sedan.
    Men jag börjar ju jobba i April så jag kanske inte hinner. Men jag ska ju vara ledig sedan igen. Men inte förrän Nicklas börjar jobba igen i september?

Ja, amningen funkar jättebra för oss. Hade amningsnapp ett bra tag men nu har han lärt sig suga utan. Tror han föddes med omogen sugteknik.
    Funkade den för Er. Ammar du nu när hon blivit så stor? Jag kan ju inte amma så länge eftersom jag börjar jobba när han är 5 månader.

• Emmajohanss0n

Jenny: Jaha ska du börja jobba så tidigt. Tufft av dig :) Vad jobbar du som/med då? Hur länge blir du hemma nästa vända då?
    Ja du borde försöka ta dig iväg på det är skönt att träffa andra också ;)
    Mitt lilla matvrak nöjde sig inte med mig så när hon var 3½ månad slutade jag amma henne (eller hon slutade självmant) för hon blev ju inte tillräkligt mätt. Hon hade jättebra sugteknik från första början men jag var tvungen att ha ammningnapp ett tag för jag fick sår och jätteont. Men sen gick det bra.

• NovJenny

Emma: Okej. Hur mycket vägde hon då vid 3½ månad då?
    Gav du henne ersättning då istället eller?
    Jo, jag kommer ju ut på föräldraträffar och så, sedan går vi på babysim.

Jag ha fått ett vik. på sandvik, eller mer som semestervikarie. Från april till slutet på augusti. Jobbade där förra året med, men då var jag ju gravid så jag hoppas på en roligare period denna gång. Kanske orkar lite mer. Ha ha.

Får se hur länge jag blir hemma efter. Är ju arbetslös sedan så det är väl bara att söka jobb, eller om man kanske pluggar. vet ej ännu.

• Emmajohanss0n

Jenny: Hon vägde mellan 6.535 gram och 7.035 gram. Japp jag började med ersättning då. Funkade jättebra. Vi gick också på babysim, ska förmodligen börja i höst igen.

Jaha vart på Sandvik är det då? Jag jobbade där 2005 och har sökt i år igen men inte fått svar ännu. Om jag ej får det vet jag inte om jag kanske ska börja plugga eller om jag ska söka jobb. Har beslutsångest :P

Men är bortskämd med att gå hemma, har ju gått hemma sen jag slutade på sandvik i augusti 2005. Så det blir nog lite små kämpigt att behöva kliva upp tidigt och så. Haha.

• Tussetösen

kanske redan har skrivit... men e en sen 86a och fick en son i november... 12 dagar innan min 20-årsdag..