• Hallonröd

Alladin eller Paradis?

Nu till jul så är det ju vanligt med dessa chokladaskar. Jag undrar vilken du tycker är godast? Det är ju ljus choklad i P och mörk choklad i A så det hänger väl på om man gillar ljus eller mörk choklad. Själv föredrar jag ljus choklad men gillar Alladin ändå. Så jag äter båda men köper jag till mig själv så blir det Paradis Flört
    Innehållet är väl i stort sätt detsamma i båda askarna väl? Eller har jag fel nu... ...?
    Kanske du föredrar nån annan sorts chokladask/kartong? Finns ju ganska många att välja på Flört

Motivera gärna Glad

// Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-11 20:10:38:
    Nu handlar inte denna omröstning om ifall det är äckligt eller inte med sån choklad.

Du som har choklad som din passion och har släppt fram chokladfinsmakaren i dig...FINE...men "spy inte din galla" här... Tack!!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Alladin eller Paradis?
  • Tumbling down

Om jag måste välja så tar jag Alladin, men jag tycker att chokladen är för ljus i dom också.

• stenfalk

Paradis får det nog bli... Älskar mörk choklad. Problemet är bara att alla bitar med mörk cholklad i alladin-askarna är typ likörtryffel eller ägglikör och liknande. Och det tycker jag är hemskt äckligt. Vill inte ha någon sprit i min choklad. Så i slutänden gillar jag nog flest bitar i paradis i alal fall.

• campanilla

Jag tycker inte om morl choklad sa for min del blir det paradis, men nat som oxa hor julen till ar wienernougat som jag inte kan vara utan...

• Tigger is a she

Jag har ingen aning vilken ask jag gillar bäst. Jag tar bara de bitarna med LIKÖR i - de andra låter jag bli!

Men visst har Aladdin BÅDE ljusa och mörka bitar?

• triss i tjejjer

Jag äter båda 2.. men måste jag välja så blir det nog Paradis iaf... Glad

Jannice - stolt mamma och tvillingmamma till Tindra sep- 03 och Leia & Nova feb -06
  • Hallonröd
    Tigger is a she skrev 2006-12-11 20:56:06 följande:
    Jag har ingen aning vilken ask jag gillar bäst. Jag tar bara de bitarna med LIKÖR i - de andra låter jag bli!Men visst har Aladdin BÅDE ljusa och mörka bitar?
    Har den... ...näe....är väl bara mörka väl...
  • Jonatan o Wilma

PARADIS... självklart..

Alladin finns det massa äckliga likörer.. *urk*

• Tigger is a she

"Aladdin är en chokladask? som tillverkas i Upplands Väsby av Kraft Foods under varumärket Marabou. Innehåller, till skillnad från Paradis praliner med både mörk och ljus choklad."

susning.nu/Aladdin

Svar på tråden Alladin eller Paradis?