• Hallonröd

Alladin eller Paradis?

Nu till jul så är det ju vanligt med dessa chokladaskar. Jag undrar vilken du tycker är godast? Det är ju ljus choklad i P och mörk choklad i A så det hänger väl på om man gillar ljus eller mörk choklad. Själv föredrar jag ljus choklad men gillar Alladin ändå. Så jag äter båda men köper jag till mig själv så blir det Paradis Flört
    Innehållet är väl i stort sätt detsamma i båda askarna väl? Eller har jag fel nu... ...?
    Kanske du föredrar nån annan sorts chokladask/kartong? Finns ju ganska många att välja på Flört

Motivera gärna Glad

// Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-11 20:10:38:
    Nu handlar inte denna omröstning om ifall det är äckligt eller inte med sån choklad.

Du som har choklad som din passion och har släppt fram chokladfinsmakaren i dig...FINE...men "spy inte din galla" här... Tack!!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Alladin eller Paradis?
  • Molle72

paradis såklart. mmmmmmmmmmmm.

• ming

Alladin är väl egentligen klassikern, men Paradis är ju mycket godare med sin ljusa choklad.

Kossan af Svammel
  • tessan8micke

Aladdin! Mums...nu blev jag ju jättesugen på choklad Räcka ut tungan

• Hansarna

Nää, varför skulle jag gå in här och rösta...
    Blev ju sjukt sugen på choklad nu, och har inte en enda godisbit hemma. ;)

• Mumin

Hallonröd, du har ju "Annan" som alternativ, då kan vi som inte gillar Aladdin eller Paradis få rösta på Annan och säga vad vi tycker. Att skriva att man tycker att båda är äckliga är väl inte att spy galla...

Det är väl inget att vara sur för! Ha inte med "Annan" som alternativ om du inte vill ha folks åsikt.

After all... tomorrow is another day.
  • Merle

Jag föredrar mörk choklad, men det är så månnga äckliga bitar i Alladin, typ marsipan och romrussin och så, så jag tycker Paradis är bättre.

• Hallonröd
    Mumin skrev 2006-12-11 23:08:44 följande:
    Hallonröd, du har ju "Annan" som alternativ, då kan vi som inte gillar Aladdin eller Paradis få rösta på Annan och säga vad vi tycker. Att skriva att man tycker att båda är äckliga är väl inte att spy galla...Det är väl inget att vara sur för! Ha inte med "Annan" som alternativ om du inte vill ha folks åsikt. After all... tomorrow is another day.
    Med annan menar jag annan chokladask/kartong, (det står även i min TS) inte handgjorda praliner från fröknarna Karnold eller vad de nu hette  eller nån chokladkaka från Lindts med 85% kakao i.

Ni som inte gillar chokladaskar behöver väl inte rösta här och skriva att det är äckligt med Alladin eller Paradis för det var inte det jag frågade efter 
  • Mumin

Ok, jag missförstod då.

Men du behöver väl inte bli arg och sarkastisk, hur allvarligt är problemet egentligen....?

Jag är faktiskt inte någon chokladsnobb för jag gillar vanliga Marabou, Fazer och sånt också. Men just chokladaskarna från Marabou fattar jag inte vad de gör med, de smakar inte alls som vanlig Marabouchoklad utan bara plast och fett. Kan inte mjölkchokladen i Paradis smaka som Marabou mjölkchoklad?

After all... tomorrow is another day.
  • Hallonröd
    Mumin skrev 2006-12-11 23:30:33 följande:
    Ok, jag missförstod då.Men du behöver väl inte bli arg och sarkastisk, hur allvarligt är problemet egentligen....? Jag är faktiskt inte någon chokladsnobb för jag gillar vanliga Marabou, Fazer och sånt också. Men just chokladaskarna från Marabou fattar jag inte vad de gör med, de smakar inte alls som vanlig Marabouchoklad utan bara plast och fett. Kan inte mjölkchokladen i Paradis smaka som Marabou mjölkchoklad? After all... tomorrow is another day.
    Nä det är klart att det är inte ett allvarligt problem....omröstningen är ju på kul. Men flera har ju skrivit helt annat än det jag frågade om och med arg smily till - t.o.m.
    Man får gilla vilken choklad man vill och jag tycker inte att ni som gillar t.ex. Lindts är chokladsnobbar
    Och man får tycka att choklad är äcklig för det gör jag med...men jag blev bara lite irriterad över en del svar som inte var relevanta i denna omröstning.... Ber om ursäkt!!
  • annca

Av de två: Aladdin alla gånger. Gillar inte ljus choklad!

Fast jag skulle nog röstat "annat" egentligen, för jag föredrar Anthon Berg!

~*~ man önskar att man kunde vara bara tyst & cool (W.Crafoord)~*~
  • På Tiden

oj, röstade fel!! Vill ha LJUS choklad. Fasiken vad sugen jag blev nu! Tack så mycket!! Blir att skicka karln till affären!

• nettan81

Alladin helt klart! Äääälskar mörk choklad!

• Hallonröd
    På Tiden skrev 2006-12-12 16:22:52 följande:
    oj, röstade fel!! Vill ha LJUS choklad. Fasiken vad sugen jag blev nu! Tack så mycket!! Blir att skicka karln till affären!
    *hahaha*....sorry att jag frestade dig...
Svar på tråden Alladin eller Paradis?