• Hannah74

Handbroms alltid?

Måste fråga nu då jag o min sambo har detta tjafs hur mkt som helst Så hur gör ni?

Vågar man hoppas?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Handbroms alltid?
  • NK80

Växel OCH handbroms i! Alltid!

Mamma till Colin ♥
  • marremask

Använder den alltid då jag kör vår manuella bil men inte alltid i bilen med automat. Jag litar inte på mig själv att jag lagt i en växel efter att ha jagat min bil nerför en backe .

Bilen stog längst upp innan backen börjde luta och hade stått så ett bra tag då jag skulle lasta in 2 kartonger i bakluckan. När jag öppnade bakluckan och skulle ställa in lådorna fanns inte bilen kvar längre. Folk fick sig ett gott skratt då 2 kartonger flög upp på trottoaren, jag först ehh smällde igen bakluckan i huvudet för att sedan springa ikapp min bil. Jag hann precis innan en korsning.'

Jag förstår än idag inte varför jag var tvungen att stänga bakluckan innan jag stoppade bilen . Då hade jag dessutom sluppit blåtiran äver mitt högra öga och tinningen .

• CeeJay

Parkerar alltid på handbroms och 1:ans växel efter order av sambon

• roha

1:ans växel o ingen handbroms! Den fastnade för mig en vinter o sen dess använder jag bara handbromsen om jag absolut måste typ i en backe eller så.

• Ghost

Enda gången man inte ska dra handbromsen eller parkeringsbromsen som den egentligen heter är vid risk för fastfrysning!

Alltså: Alltid parkeringsbroms när bilen är parkerad!

• Vattukvinnan

Då jag har kör den med automat så lägger jag i P men lutar det så drar jag i handbromsen oxå.
    kör automaten mest

Den andra så frikopplar jag och drar handbromsen.

• MiaB72

Ingen växel och handbroms. Går av bara farten att jag drar handbromsen när jag kanske egentligen inte behöver det.

• underbara jag

har automat så jag använder aldrig handbroms, o därmed heller ingen växel i

• MSI

handbromsen ska användas när man parkerar (om det inte är för kallt ute så den riskerar att frysa fast).

Använder man inte handbromsen regelbundet så kommer den att börja kärva och inte fungera som den ska. Då blir det nedslag på besiktningen och en tur till verkstaden. Känns onödigt när det är så pass enkelt att undvika...

Svar på tråden Handbroms alltid?