• Hannah74

Handbroms alltid?

Måste fråga nu då jag o min sambo har detta tjafs hur mkt som helst Så hur gör ni?

Vågar man hoppas?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Handbroms alltid?
  • Aminaa

Alltid handbroms och växel... Jag har oxå för mig att körskoleläraren la i friläge, men pappa lägger alltid i växeln och han har lärde mig det från början...så jag gör som han

• Hannah74

Oj, vad svar jag fått! Trodde jag skulkle få ett par. Tack så mkt.

Någon frågade hur diskutionen gick hemma hos oss. Jag vill att man drar åt den alltid+ växel i. Min sambo tycker det räcker med växel- fast jag vill att det blir en vana att göra det

Bara kul att se hur alla gör

Vågar man hoppas?
  • Lillan7704

Jag drar den alltid efter att min sambo kom hem till mig (det var innan vi flyttade ihop) och skrattade så han kiknade och frågade om jag hade haft bråttom in från parkeringen eftersom jag hade parkerat mitt i gatan.. Jag såg ut som ett frågetecken, för jag hade inte alls parkerat mitt i gatan utan i parkeringsfickan.. På nåt sätt hade jag inte fått i växeln när jag stängde av bilen och bilen hade alltså rullat ut från parkeringsfickan efter att jag gått in och stog mitt i vägen för alla som skulle in på parkeringen!
    Bara ren tur att den inte hade rullat in i nån av bilarna som stog i carporten bakom..

• ming

Fanns inget svar som passar mig.
    Eftersom vår handbroms låser sig om den har stått för länge drar jag handbromsen så sällan som möjligt, och om det bara är en mindre lutning räcker det oftast bra med en växel i. Vid större lutningar drar jag handbromsen.

Och så är det ju inte kul om handbromsen skulle frysa fast.

Kossan af Svammel
  • morsa06

man bör ju kanske använda handbromsen när marken sluttar, men under kalla vintertider så kanske man ska undvika att ha den i om man står på plan yta eller i en carport, dom kan frysa fast och då kommer man inte långt, eller så går det ohyggligt sakta framåt

• Vasen

Jag drar nästan alltid i handbromsen. De enda gånger jag aldrig använder handbroms är när jag ca en gång varannat år kör min pappas bil. Handbromsen i hans bilar fryser alltid fast, även mitt i sommaren.

• sydneygirl

Plant - handbroms
    Lutar - handbroms och växel

• Millani

Gubben är bilmekaninker och han säger, handbromsen är till för att användas annars tjärvar den ihop.

Njut av livet, det går inte i repris.
  • Bubbilub

Alltid växel i. Använder bara handbromsen om det lutar ganska mycket. Men fick välja "om marken lutar lite", det var det närmsta svaret.

• Miss Lau

Alltid handbroms i. Och växel om det finns. Vi har automat så den står på P, men det kanske blir samma effekt som om man har en växen i?

Svar på tråden Handbroms alltid?